SEO per Veu

Característiques de la recerca per veu i impacte SEO

Una de les diferències més importants entre la recerca per veu i la convencional és que l’usuari pretén solucionar qüestions o dubtes concrets. Es duen a terme tal com es plantejarien a una persona, de manera que intervenen diferents factors com l’entonació, la riquesa semàntica, la construcció gramatical i el caràcter local de la cerca.
Aquests elements són imprescindibles per desenvolupar l’adaptabilitat del SEO a nivell voice search, de manera que sigui possible ajustar la forma en què generem contingut online.

Analitzem cada circumstància particularment:

El seo per veu comporta implícita l’entonació de l’usuari, un fet que marca clarament la diferència respecte a la recerca escrita. La intervenció de la intel·ligència artificial serà essencial en un futur proper perquè els dispositius puguin interpretar la intencionalitat i l’estat d’ànim, analitzant l’entonació que, per defecte, acompanya la veu.

Riquesa semàntica. La semàntica cobra especial protagonisme en la voice search, ja que en les recerques escrites fem servir un llenguatge telegràfic, sense tenir en compte preposicions, articles, conjuncions, etc.Long tails, construccions gramaticals més completes i complexes.

Per l’ús d’una semàntica i llenguatge més natural, en la recerca per veu augmenta el nombre de paraules que utilitzem.Estratègia local. Aquest tipus de recerques es realitzen principalment per obtenir respostes a preguntes del dia a dia, per això, la geolocalització serà fonamental per al seu correcte desenvolupament.

Factors com la correcta aplicació de la semàntica específica per a la voice search i l’ús de dades estructurades permetrà crear un SEO per veu eficaç. Per això, treballar amb keywords relacionades i long tails serà possible posicionar adequadament el nostre contingut. A més, serà necessari donar més importància a la velocitat de la web i la seva optimització.

Què és Google Hummingbird?

A causa dels factors relacionats especialment amb el tipus de llenguatge esmentats anteriorment, ha estat necessari crear un algoritme específic més ràpid, precís i eficient per adaptar-se a l’evolució de la recerca per veu, conegut com Google Hummingbird.
El nou format de voice search ens permet fer preguntes als assistents virtuals de forma més natural com “restaurants bons per menjar a Barcelona”, en lloc del “restaurant bo Barcelona” que fèiem servir fins ara.

Propers passos de la cerca per veu

Es considera que en els propers cinc anys podria haver-hi un important creixement dels aparells amb assistent de veu.

Les grans companyies especialitzades en desenvolupament tecnològic estan invertint per dur a terme aquest tipus d’eines que permeten facilitar la vida quotidiana de les persones.

Tal com indica Juniper Research, empresa britànica d’investigació tecnològica, la comercialització d’aquesta tecnologia arribarà als 80.000 milions a l’any en 2023.L’evolució de les Smart TV i les noves capacitacions de dispositius Smart Home Devices abordaran tasques quotidianes més serioses com la seguretat a la llar, el control de les llums i la temperatura, entre altres aplicacions, que satisfaran les necessitats vitals i diàries dels usuaris .

A més, l’ús de la voice search serà aplicable en negocis ecommerce, una tendència que permet comprar fins i tot per veu, una utilitat que encara es troba en fase gestacional, ja que tan sols el 2% dels usuaris que posseeixen dispositius amb Alexa han comprat alguna cosa a través de la recerca per veu en algun moment de l’any, com explica Forbes.

En aquest mateix estudi es matisa que, tot i el baix impacte de compra a través de la voice search, “el 39% dels consumidors diu que confia en les recomanacions de productes ‘personalitzats’ dels seus altaveus intel·ligents.”

Adaptar els sistemes i la metodologia de venda de les empreses de comerç electrònic serà fonamental perquè aquesta opció aconsegueixi assolir les metes previstes, el creixement a un mercat massiu superarà els 40.000 milions de dòlars en EE. UU. i el Regne Unit en 2020.

Aquest progrés requereix que els sistemes de recerca entenguin allò que estem buscant, en essència, qüestions més complexes dutes a terme amb l’ús de la veu. D’aquesta necessitat sorgeix Google Hummingbird.

Judith sauch consultor seo

Quant a velvet

consultora de marketing online a https://www.seowebconsultora.es i gerent de la agencia marketing digital http://mentedigital.es/
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.