Seo per contingut

Què aporta una estratègia continguts optimitzats per SEO?

El fet d’haver de generar continguts el millor optimitzats possible per a la teva pàgina web crec que no és un secret i que es dóna per fet, és així?

És realment un dels pilars fonamentals d’una estratègia digital, però també ho és que estigui correctament optimitzat per al posicionament SEO. A més, has de enfocar-cap a la teva target o públic objectiu concret, ja que, com indico en moltes de les meves ponències, “l’usuari és el veritable rei”.

Tenint en compte que ja saps qui és el teu públic a qui dirigir-te, et mostraré tot el que aporta al teu estratègia l’ús de continguts optimitzats per a motors de cerca.

Aprendràs de fer un esforç per l’optimització de tots els teus continguts és una inversió més que necessària.

1. Millora el trànsit del teu lloc web

Una de les formes més directes de millorar el trànsit del teu lloc web és a través de l’ús de continguts optimitzats. I amb millorar-no només em refereixo al fet que augmenta el nombre de visites que reps, sinó també la qualitat d’aquestes.

Ja sigui perquè vols disminuir la taxa de rebot o augmentar el nombre de pàgines vistes per cada visita, o fins i tot si estàs buscant augmentar la retenció d’usuaris i que els teus visitants s’interessin prou com per tornar a la teva pàgina constantment. Sense importar què és el que vulguis o què és el que estàs buscant amb la teva estratègia, el contingut optimitzat per a Google és una de les formes més efectives de aconseguir-ho.

2. T’ajuda a crear i potenciar la teva marca

Una de les grans avantatges que tenen els continguts SEO és que t’ajuden a crear la teva marca personal o empresarial; és a dir, t’ajuden a que els usuaris et reconeguin pel teu contingut i que et identifiquin on et vegin, ja sigui en xarxes socials o en vídeos de YouTube.Però no es tracta de crear la teva pròpia marca personal, sinó de millorar-la. Necessitem atreure l’atenció d’un públic, i en fer-ho, a poc a poc es va creant la identitat de la marca a mesura que els clients s’acostumen al teu negoci, al teu blog i, en definitiva, al valor que els aportes.Una altra de les raons és que poc a poc vas guanyant més presència a internet, tant en els cercadors com a les xarxes socials, ia mesura que les persones et van veient cada vegada més, la teva marca es va enfortint i va guanyant en autoritat dins de la xarxa.

3. Millora les convencions i evita els abandonaments del teu lloc web

Una de les raons per les quals es recomana utilitzar una estratègia de continguts SEO és que això t’ajuda a aconseguir una millor resposta per part dels teus visitants.Ja no només es tracta d’atreure visitants, sinó de captar l’atenció del teu buyer persona, és a dir, als teus clients ideals i les seves necessitats reals, gràcies a un coneixement profund del teu sector professional / comercial ia la resolució de dubtes que té la teva públic sobre els teus productes o serveis.

Aquest tipus d’estratègia també hauria d’anar orientada a optimitzar l’estratègia lead i que fomenti el fet d’alimentar l’embut de conversió, ajudant-los a aquests a decidir en les seves compres i / o conversions.Un truc molt útil és acudir a dues eines que t’ajuden a convertir unes keywords de tipus comercial per altres més informatives, que fomentin la transacció o conversió final. Aquestes poden ser Keyword Magic Tool o Answer The Public.

Amb un contingut correctament optimitzat, i sempre depenent de la temàtica que manegis, pots aconseguir excel·lents resultats pel que fa a interaccions es refereix.

Si ja mantenir una excel·lent retenció d’usuaris i una baixa taxa de rebot és el desig de molts, imagina’t el gratificant que seria que els mateixos usuaris que entren a llegir el contingut que publiques es quedin i no només llegeixin, sinó que a més comentin i interactuïn amb tu.

Això no només t’ajuda a fidelitzar aquests usuaris i aconseguir potencials clients per al teu negoci, sinó que a més li estàs dient indirectament a Google que el teu contingut és tan interessant que els usuaris es queden a la teva web per comentar en els teus posts.

Què has de tenir en compte en generar articles optimitzats per SEO?

Ara que ja saps quins són alguns dels avantatges o beneficis dels continguts optimitzats per a motors de cerca com Google, et vaig a mostrar alguns punts als quals has de prestar atenció per generar-los.

Coneix la teva audiència i Centra’t en ella

Un dels principals errors que solen cometre els professionals o empreses que comencen en això és crear contingut per a ells mateixos.

Com et vaig dir anteriorment, no solament es tracta d’escriure milers i milers de paraules, cal saber sobre quines temàtiques escriure, què keywords usar i com maquetar correctament el teu contingut.

Per fer-ho, és important que coneguis quin és el teu nínxol i que coneguis a la teva audiència. Ho saps ja?

Si vols que els teus visitants s’interessin pel que publiques, primer cal saber quins són els interessos o gustos que ells tenen.
Què és el que volen?

Què és el que estan buscant?

Per a què han entrat a Google?

Quins problemes tenen?

Com puc oferir-los jo una solució?

És que el meu contingut té la informació que ells volen?

Totes aquestes són preguntes que t’has de fer de forma regular. Recorda que estàs buscant que els usuaris de Google s’interessin en el contingut del teu lloc web, així que … què millor forma d’aconseguir-ho que donant-los el que necessiten o el que estan buscant?
També has de conèixer el teu nínxol. Si, per exemple, tens un projecte digital sobre mascotes, has de informar-te sobre aquest nínxol tant com puguis abans de fer qualsevol cosa.

 

Recorda que necessites marcar la diferència perquè els usuaris optin per la teva plataforma i no per la competència, i, per això, primer cal saber tota aquesta informació que és rellevant sobre el teu nínxol.

Utilitza títols atractius i amb paraules clau, que cridin l’atenció i que incitin a llegir l’articleAquest és un punt importantíssim, ja que recorda que tots els usuaris no s’enganxen a un article o no entren en un lloc web des de Google pel contingut de l’article, sinó que ho fan a través del títol.

 

Aquest es torna el primer contacte entre el teu text i l’usuari, de manera que necessites fer que sigui el més atractiu i cridaner possible, que aconsegueixi captar l’atenció de la major quantitat de persones, i que aquestes estiguin interessades a entrar a la teva web i llegir-lo.

Que el teu article sigui concís i molt fàcil de llegir

Un punt important que has de tenir en compte és que el teu article ha de ser sempre concís, parlar sobre el que vols parlar i res més.

De la mateixa manera, ha de ser fàcil de llegir, tal com aconsella la experta en seo barcelona judith sauch

Quant a velvet

consultora de marketing online a https://www.seowebconsultora.es i gerent de la agencia marketing digital http://mentedigital.es/
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.