¿Qué es un Consultor seo Manager?

Què fa un consultor SEO?

L’objectiu primordial d’un SEO Manager és atreure trànsit orgànic (el provinent dels cercadors) al lloc web en qüestió. Per a això, aquest mag del posicionament ha controlar

diferents àrees del projecte.

Vegem quines tasques ha de realitzar en cada àrea:

Estratègia

Els projectes, independentment de la seva naturalesa, siguin comercials, personals, institucionals, o de qualsevol altra índole, requereixen una planificació per assolir els objectius proposats. A la part web, l’expert en SEO aporta un valor molt important perquè coneix el món d’Internet als ulls de Google, analitza com arriben els usuaris al lloc, i com es comporten un cop estan dins.

En l’aspecte estratègic, el consultor SEO ha:

Analitzar la competència en tots els aspectes: Estratègia, enllaços, paraules clau, fonts de trànsit, xarxes socials, etc.Establir l’estratègia de paraules clau.Fixar l’estratègia de construcció d’enllaços (linkbuilding).

Refinar les estratègies en funció dels resultats obtinguts:paraules clau.

Google compte (gairebé) totes les paraules que hi ha a Internet. A l’descartar les stop words (preposicions, articles i altres paraules curtes), el cercador es queda només amb els vocables que posseeixen contingut semàntic (verbs, substantius, adjectius). Les paraules específiques que ingressen els usuaris en la caixa de cerca per descriure el que estan buscant són les paraules clau. Escollir les apropiades és una de les virtuts de l’administrador SEO.

Fixem-nos què fa al respecte:
Definir les paraules clau del lloc web.Identificar noves paraules clau que permetin posicionar millor al lloc.Suggerir paraules clau per als continguts nous.Portar un registre de les paraules clau del lloc.Mantenir la densitat de paraules clau dins dels patrons estàndards per al cercador.Establir una taxonomia i folksonomia coherents amb el contingut del lloc: Categories i etiquetes, que també són paraules clau del lloc.

Lloc web:

Bona part del treball en SEO consisteix a mantenir el lloc d’acord a les directrius que Google i els altres cercadors recomanen per fer-ho “amigable”. Això es tradueix en una quantitat de funcions que l’especialista SEO ha d’executar dins el domini en qüestió.

Entre les tasques a realitzar estan:
Ajustar l’estructura web del lloc per fer-ho SEO-friendly.Corregir l’SEO On Page dels continguts.Portar un registre del SEO On Page dels continguts.Optimitzar el contingut dels textos en funció de l’estratègia de paraules clau.Crear / treure enllaços, siguin interns o sortints.Afegir / eliminar textos en negretes, itàliques, segons convingui.Afegir / eliminar etiquetes, categories, subcategories, etc.Ubicar contingut duplicat dins del lloc i corregir-ho.

Optimització

No ens agrada esperar, si més no per uns segons. Un lloc web que tard més de 3 segons a carregar-és molt lent per als usuaris. Accelerar la càrrega i el funcionament de la pàgina web és primordial per atreure i retenir els visitants.

El consultor SEO s’encarrega de:
Comprimir les imatges.Reduir la mida de les pàgines per accelerar la seva càrrega.Optimitzar tots els recursos per millorar el rendiment general del lloc (en anglès, WPO: Website Performance Optimization).Eliminar o substituir els elements que retardin la càrrega del lloc (o impedeixin la seva indexació).

Rastreig i indexabilitat

Google, Yahoo, Bing, Yandex, i en general, tots els motors de cerca, empren robots que recorren cada lloc d’Internet per classificar la informació en índexs. Aquests índexs posteriorment són explorats a una velocitat sorprenent per a respondre les consultes que fan els usuaris. Si una pàgina, per X motiu, no pot ser indexada, el seu contingut no podrà ser trobat pels cercadors, i per tant, pels usuaris. Algunes vegades pot ser convenient, però en la majoria dels casos (diguem el 99% per ser optimistes), significa una enorme pèrdua de visitants.

Enllaços (Linkbuilding)

Els backlinks (links en anglès), o hipervincles, conformen la naturalesa relacional de la informació a Internet. Ells guien l’usuari a on ha de dirigir-se per saber més informació, i també li indiquen als cercadors quin informació és més rellevant. Són una part fonamental del SEO. Però, hi ha enllaços bons i enllaços que no ho són. Tot el que tingui a veure amb links és millor deixar-lo al SEO Manager.

Quant a velvet

consultora de marketing online a https://www.seowebconsultora.es i gerent de la agencia marketing digital http://mentedigital.es/
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.