Tipus de campanyes en Adwords Google

Què és Google AdWords?

És la plataforma de publicitat autogestionable de Google, utilitzada per milions d’anunciants a tot el món. Mitjançant aquesta potent eina, tota persona que vulgui promocionar la seva marca, pàgina, producte o servei, pot arribar al seu públic adequat i aconseguir visibilitat, trànsit, oportunitats comercials o vendes, triant entre pagar per les vegades que heu mostrat el vostre anunci o per les visites aconseguides i les trucades de telèfon rebudes.

En aquest article no entraré en detalls tècnics de com funciona, sinó que vaig a comentar-vos els diferents tipus de campanyes AdWords amb els quals podem treballar, perquè conegueu una mica més les seves possibilitats de segmentació i pugueu triar el tipus de campanya que més us convé.
Les xarxes de recerca i displayQuan fem publicitat amb AdWords, podem mostrar la publicitat en dos grans xarxes:

 
La xarxa de recerca

Cridada així perquè integra tant el cercador Google com els seus socis de recerca, que són portals que integren el seu cercador, com Terra, o propietats com Google Maps. D’aquesta manera podem arribar a usuaris que directament busquen la nostra marca, pàgina, producte o servei. És el tipus de publicitat més directa.
La xarxa de displayque comprèn tots els portals d’internet on es mostren aquest tipus d’anuncis, milions a tot el món: des de propietats com Gmail i Youtube, a blocs, llocs de notícies, portals de mitjans, aplicacions mòbils … en resum portals amb una àmplia varietat de temàtiques i usuaris. Mitjançant la xarxa de display podem arribar als usuaris que no saben que existim, que no ens busquen o fins i tot a usuaris que ja ens han visitat però que, per exemple, no es van decidir a comprar i volem tenir una nova oportunitat de captar-los.

Tipus de campanyes AdWords

1. Campanyes de recerca amb anuncis de text

Són probablement les més conegudes i usades per petits i mitjans anunciants. Els anuncis inclouen un títol, una descripció llarga i la direcció de la pàgina, així com opcionalment algunes extensions (telèfon, enllaços addicionals, adreça física, seguidors de Google+, ressenyes …) i es mostren en els resultats del cercador per a les paraules i frases de recerca que ens interessen, tant en la part superior esquerra, com al lateral, i en smartphones també a la part inferior dels resultats.

Poden aparèixer fins a 11 anuncis per pàgina, i 5 en el cas de telèfons mòbils. El gran avantatge que té aquest tipus de campanyes és que ens dirigim a usuaris que estan buscant el que promocionem, de manera que les taxes de resposta poden arribar a ser bastant altes. El major inconvenient es dóna si hi ha molta competència i no sabem optimitzar la campanya correctament, ja que els costos per visita poden fer que la campanya no sigui rendible o que haguem de limitar les paraules i frases amb les que volem anunciar-nos.

 
2. Campanyes de recerca de fitxa de producte (Google Shopping)

Els anuncis de fitxa de producte són anuncis amb la foto i el preu de producte que s’importen directament de la base de dades de productes de Google Merchant Center. Si promocionáis una botiga online, són una bona alternativa. És requisit imprescindible que connecteu (mitjançant programació) la botiga amb Google Merchant Center, perquè tingui accés a tots els productes i als seus actualitzacions. Hi plugins per Virtuemart i Prestashop que faciliten molt aquesta tasca. Els anuncis són complementaris dels anuncis de text (1) ia més, per a una mateixa cerca, pot aparèixer més d’un anunci amb foto del mateix anunciant.

També és important que els títols i descripcions dels productes de la botiga siguin clars, ja que en aquest tipus de campanyes no especifiquem paraules clau de cerca. És Google el que en funció de la recerca, sap quin producte ha de mostrar.

 
3. Campanyes de recerca amb anuncis de text dinàmics

Amb aquest tipus de campanya, no cal tampoc especificar paraules clau. Google indexa tot el lloc web (com si del posicionament SEO es tractés) i, en funció de la recerca que fa l’usuari, mostra anuncis semiautomàtics orientats a aquesta cerca. És possible personalitzar la descripció dels anuncis, però el títol es genera automàticament.

Els anuncis dinàmics són molt similars als anuncis de text estàndard (1) però es generen a partir del contingut del lloc web. Les pàgines de destinació també es trien de manera automàtica. Aquest tipus de campanya pot ser útil si tenim un lloc web amb centenars de pàgines i no tenim temps de crear anuncis específics. Per exemple, si volem fer un test per descobrir paraules clau noves, establint uns costos per visita baixos. No és recomanable si el nostre lloc web té poques pàgines o com a substitutiu de les campanyes estàndard, ja que són anuncis molt pitjor orientats, i per això les taxes de clics són més baixes.

 
4. Campanyes de display orientades per context o per temàtica

Amb aquest tipus de campanyes podem crear anuncis de text estàndard (com en 1) i de pancarta en molts mides i mostrar els nostres anuncis basant-se paraules clau que definim o per la temàtica dels llocs web. Per exemple, podríem definir la paraula “curs de màrqueting en línia” i optar a sortir en múltiples llocs web on aparegui aquesta paraula, el que ens donaria una cobertura bastant àmplia o restringir la segmentació a portals de temàtiques concretes, per exemple de “Educació” . Amb aquesta opció, no especifiquem directament els llocs on volem sortir, encara que sí és possible tenir cert control a posteriori per anar optimitzant la campanya. També podem combinar aquesta segmentació amb altres com l’edat dels usuaris.

 
5. Campanyes de display orientades a llocs web concrets

Com en el cas anterior, però aquesta vegada, orientem els anuncis a portals web, subdominis o pàgines concretes dels mateixos. És una opció més restrictiva i on podem afinar més el nostre públic objectiu, tenint un major control. Per exemple, imagineu que voleu que els vostres anuncis de text o banner surtin únicament a Youtube (dins dels vídeos o en les zones d’anuncis). Amb aquesta segmentació podríem crear una campanya només per sortir en aquest portal.
També podríem crear una campanya orientada exclusivament a Gmail, mitjançant els Gmail Ads.

 
6. Campanyes de display orientades per categoria d’interès dels usuaris

Google, d’acord amb les preferències establertes en el compte de cada usuari, pot “etiquetar” en funció dels portals que visitem i assignar-el que anomena “interessos”. Per exemple, si passem temps navegant per portals de viatges, ens etiquetarà amb l’interès “viatges”.

7. Campanyes de display de remàrqueting

El remàrqueting consisteix a mostrar anuncis a usuaris que ja han visitat el nostre lloc web i que han tingut un comportament que ens fa pensar que segueixen sent potencials clients. Per exemple, suposem que un usuari entra a la nostra botiga en línia, i després de passar diversos minuts en la mateixa, i afegir productes a la cistella, finalment no realitza la compra. Aquest usuari ha demostrat prou interès com per pensar que podem tenir una segona oportunitat de captar-ho.

Mitjançant aquest tipus de campanyes, podem configurar llistes d’usuaris (anònims, és clar) amb un determinat comportament, als quals volem impactar de nou quan naveguen per altres portals, amb l’avantatge que no ens importa molt el lloc pel qual estiguin navegant en aquest moment, sinó que vegin el nostre anunci diverses vegades i decideixin tornar a donar-nos una oportunitat. És un tipus de campanya que ben realitzat, dóna resultats molt positius.

Dins d’aquest tipus de campanya existeix a més un subtipus, que es diu “remàrqueting dinàmic”. En aquest cas, Google mostra anuncis automatitzats amb els productes que ja ha visitat l’usuari, i per això, només es pot realitzar si tenim vinculada el compte d’AdWords i pujat el catàleg de productes a Merchant Center.

 

8. Campanyes de display a aplicacions mòbils

Mitjançant aquest tipus de campanya, podem anunciar-nos en determinades aplicacions o categories d’aplicacions per a mòbils, podent segmentar més per dispositiu o sistema operatiu. Els anuncis poden ser de text o de pancarta, amb formats específics per a mòbils i tablets.

 
9. Campanyes de vídeo

Com el seu nom indica, mitjançant aquest tipus de campanyes podem promocionar i donar visibilitat als nostres vídeos tant a Youtube com a portals que mostren anuncis de vídeo. Els més comuns són els anuncis anomenats in-stream, que es mostren abans d’un altre vídeo. La promoció de vídeos té l’avantatge que només es paga per reproducció dels mateixos i fins i tot en el cas dels anuncis in-stream, només es paga si l’usuari arriba a visualitzar 30 segons del mateix (o el vídeo sencer si s ‘ tenir una durada inferior). Els costos de moment són molt econòmics i es pot estar pagant entre 0,03 € i 0,10 € per reproducció / visualització.

El requisit és que els vídeos han d’estar pujats a Youtube.
Esperem que us hagi resultat interessant i que tingueu un millor criteri a l’hora de decidir quins tipus de campanyes AdWords treballar. En un proper article comentarem algunes eines amb què podem estimar millor el potencial i la viabilitat de les nostres campanyes com recomana la experta en seo barcelona judith sauch.

Quant a velvet

consultora de marketing online a https://www.seowebconsultora.es i gerent de la agencia marketing digital http://mentedigital.es/
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Els comentaris estan tancats.