¿Quin es el origen del SEO?

Avui dia, el terme SEO (optimització de motors de cerca) o posicionament en buscadors, és un terme molt comú en el món d’Internet i les pàgines web. Però quan i qui van començar a fer aquest important màrqueting de màrqueting en línia, des del moment en què és important el SEO i per què és determinant avui dia, són interessants interrogants, poc coneguts malgrat la proximitat temporal que hi ha. Així que anem a dedicar aquest post a fer un cop d’ull a l’origen i història del SEO.

 

A principis dels 90 Internet estava en diacles i el concepte d’optimitzar en buscadors no existia, l’ús d’Internet començava a popularitzar-se i la seva expansió era innegable, era una revolució que era qüestió de temps que explotés a nivell mundial. Ja a mitjans dels 90 els buscadors d’Internet van començar a conèixer-se, encara que Google encara no feia la seva aparició (que es va produir el 1998), però sí les pàgines web.

 

Els primers a fer un treball de posicionament  i optimització dels llocs per a motors de cerca ,van ser els administradors de pàgines web o també coneguts com a webmasters com indica la experta en seo barcelona Judith sauch. Es tractava de tots els aspectes tècnics d’una web, és a dir, l’adreça, disseny i, òbviament, d’indexar la web als buscadors. Es tractava d’un procés tècnic que implicava la descàrrega de la web en els servidors del motor de cerca i indexar tots els vincles de la web (incloent paraules).

En 1997 es va començar a donar-li rellevància al posicionament en els cercadors, ja que els propietaris de la web començaven a notar la importància que tenia el SEO en els seus llocs, el rang i el que era visible per als motors de cerca. Es podria dir que és aquí on neix el concepte de SEO com és conegut avui.

 

Danny Sullivan, famós analista de sistemes, explica que el 1997 la frase “optimització de motors de cerca” va començar a fer-se comuna, donant-li peu al naixement del que avui en dia coneixem com a posicionament en cercadors o SEO. D’aquest mateix any, 1997, dades el primer document SEO, creat per John Audette, fundadora de l’empresa Multimedia Marketing Group, que va fer un treball de SEO a una web anomenada MMG.

 

Amb la llegada de Google el 1998, el concepte va evolucionar, es podria dir que l’evolució del SEO es va produir la que la del gegant tecnològic. Els fundadors de Google van crear l’algorisme Backrub, que van posar un test en el seu cercador. Ja en el 2004 Google va començar a ser el buscador més important d’Internet i amb el seu disseny senzill però atractiu, es va començar a donar més importància a les paraules clau, al contingut i alguns aspectes tècnics que abans no es tenien en compte.

 

Avui dia el concepte de SEO es pren amb força serietat i importància, té molts més aristes i existeixen professionals que s’encarreguen de portar aquest tan important tema. Gran part del SEO s’enfoca a Google i les diverses actualitzacions del seu buscador, el que cada vegada és més fi, intuïtiu i selectiu, donant prioritat als llocs rellevants i al contingut de qualitat. Avui és impensable tenir una web o un mitjà per Internet sense treballar el SEO.

 

Quant a velvet

consultora de marketing online a https://www.seowebconsultora.es i gerent de la agencia marketing digital http://mentedigital.es/
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.