Algoritme Colibrí Google

Després de Google Penguin i Google Panda, que van ser actualitzacions del seu algoritme i ja van generar bastant polèmic, Google ha fet una renovació completa del seu sistema de cerques. Això ho ha fet aprofitant la celebració del seu 15 aniversari. Quines implicacions porta Colibrí per al SEO? ¿Introdueix canvis rellevants respecte al que ja sabíem sobre posicionament web?

Colibrí tracta de fer a Google més humà. Entén les relacions entre les persones i la tecnologia com una conversa. Cada vegada més, les persones “parlen” amb el cercador, introduint preguntes completes, incloent signes d’interrogació.

Ara el cercador tractaria no d’centrar-se en les paraules clau, sinó en el significat real de la pregunta. Per exemple, si algú escriu a Google, “quin és el millor poliesportiu de Barcelona?”, Google ja no només interpretaria les paraules clau “poliesportiu”, “Barcelona”, sinó també tracta de comprendre el sentit de la pregunta i l’experiència de l’usuari.

 
Això ens dóna una idea de coses que ja es venien anunciant per conèixer el “valor” dels continguts que tractin d’aquest tema. No només les paraules clau, sinó les aparicions en xarxes socials (especialment Google Plus), la qualitat dels continguts, l’autoritat de l’autor, és a dir, factors externs a la simple combinació de paraules clau.

 
Això és una cosa que fa la web molt més semàntica; només que ara Google s’entendrà no només les relacions entre paraules, sinó els conceptes i l’experiència de l’usuari previ. Les “recerques conversacionals” i les recerques amb paraules clau de “long-tail” tindran molta més importància.

Per lo que Google  ens convida a centrar-se més en el valor dels continguts i adaptar el web al mòbil. Si bé aquests són aspectes que portem temps repetint, amb cada canvi veiem que Google segueix avançant en aquesta direcció. Les velles tècniques de SEO han anat deixant de ser útils, ja que el cercador es va tornant més intel·ligent i cal pensar cada vegada més en l’usuari, com corrabora la experta en seo barcelona Judith sauch i els seus vuit anys de experiencia.

 

Quant a velvet

consultora de marketing online a https://www.seowebconsultora.es i gerent de la agencia marketing digital http://mentedigital.es/
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Els comentaris estan tancats.