¿Que es el SEO Semántic?

El SEO semàntic té el seu origen en el dia en què Google va llançar el seu algoritme Hummingbird. En aquell moment, pocs imaginaven que es tractaria d’una fita d’extraordinària importància: a partir de llavors canviaria per sempre la manera de fer SEO gràcies a un algoritme completament nou.

 

Es pot dir que Google, fins llavors, només entenia les paraules i els seus sinònims i, després de cada recerca, el motor “llegia” les paraules i les buscava en els seus índexs relacionats amb cada paraula clau, mostrant els resultats segons l’ordre determinat de les seves algoritmes. Realment, Google no entenia el significat de la cerca. En aquest context era normal el paper preponderant de les paraules clau.

Tot va canviar amb Hummingbird.

A partir de llavors, Google (però també altres motors de cerca com Yandex o Bing) va començar a donar respostes d’una manera molt més humana, aplicant la semàntica, analitzant la posició de les paraules i la relació que les pròpies paraules tenen entre elles, creant entitats molt grans formades per la relació entre milers o fins i tot milions de paraules entre si, i també relacionades amb altres entitats. Però què és una entitat? Una entitat pot ser una persona, un lloc o una cosa. I aquestes entitats es poden associar a dates, accions o a altres entitats.

 

Gràcies a Hummingbird, Google va començar a respondre a les recerques complexes, que es poden definir com les recerques que utilitzen un patró totalment humà, la màxima representació són les recerques de veu (en lloc de buscar “restaurants económics Madrid” es busca “on puc menjar per pocs diners avui “).

El mateix Google va definir el canvi d’una manera molt encertada, afirmant que després de Hummingbird ja no eren un motor de cerca, sinó un que oferia respostes.
L’impacte de Google Hummingbird en un primer moment va ser infravalorat per molts especialistes en SEO, ja que els canvis en els rànquings de les principals  keywords van ser mínims després del llançament d’aquest nou algoritme. No obstant això, molt aviat es va veure que el seu impacte era enorme, encara que molt diferent en comparació amb algoritmes com Penguin.

Un dels aspectes més visibles de l’impacte del SEO semàntic en els resultats de recerques estrictament relacionat amb la crucial importància de les entitats-, és que Google porta anys potenciant molt el Knowledge Graph i les Rich Cards, provocant que en cada vegada més cerques es pugui trobar directament la resposta en la pàgina de cerca, sense necessitat de fer clic en cap resultat orgànic.

Judith sauch consultor seo

Quant a velvet

consultora de marketing online a https://www.seowebconsultora.es i gerent de la agencia marketing digital http://mentedigital.es/
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.