¿Qué es la metadescription?

La meta description és una metaetiqueta que s’ubica dins el bloc <head> </ head> en el codi HTML, i és la petita descripció que serveix per resumir el contingut d’una pàgina web que es mostra sota el title en els snippet dels resultats de cerca.

Com influeix, doncs, la meta description al trànsit orgànic?A causa de que Google és el cercador predominant en una gran part del món, la redacció d’aquesta ha quedat relegada a un pla molt secundari per a molts consultors SEO.Si ens posem en la pell d’un usuari per un moment, immediatament veurem que aquest enfocament és erroni, ja que la meta description fa la funció d’un pont molt important entre l’usuari i la seva inclinació a visitar un determinat lloc web.

Estem acostumats a fer una ullada a aquest breu resum per saber si ens interessa o no fer clic en algun dels resultats.Partint que aquest element correctament optimitzat podria servir-nos molt bé en el nostre objectiu de persuadir a un futur client o possibles visitants a que entrin a la nostra pàgina, estem parlant d’un increment en el clic-through rate.

Quan fem  incloure les paraules clau rellevants amb més potencial a la meta description, apareixen marcades en negreta en els resultats si coincideixen amb els criteris que ha introduït l’usuari que ha realitzat la cerca. Si a més  redactem un missatge que serveixi d’incentiu, guanyarem l’atenció dels usuaris i s’interessarà en el nostre lloc web. En definitiva, podem tractar les meta description com un espai publicitari del nostre producte o servei.

Redactar meta descriptions

Un cop establerta la importància de les meta descriptions, procedim a aprendre a redactar-correctament.Una qualitat fonamental que ha de tenir una bona meta description és ser única i original.Estableix la o les idees principals que vols transmetre a l’usuari: només has 160 caràcters per fer-ho, per la qual cosa cal ser concisos i anar al gra.Utilitza un llenguatge que inciti a l’usuari a fer clic i entrar.

-Descriu el contingut de cada pàgina individual.

-Inclou les paraules clau de forma natural a la redacció.

-No sobreoptimitzis.

-Utilitza els Call-to-action.

Com a annex, considerem convenient esmentar que les meta description -a part de ser utilitzades pels motors de cerca- es mostren també quan es comparteix un enllaç a les principals xarxes socials com Facebook o LinkedIn, una raó més per fer l’esforç de redactar-les.

Experta en seo barcelona Judith Sauch

Quant a velvet

consultora de marketing online a https://www.seowebconsultora.es i gerent de la agencia marketing digital http://mentedigital.es/
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.