SEO mòbil

Aspectes a desenvolupar per cuidar el nostre SEO mòbil segons un consultor seo.

1.- Triar una configuració mobile friendly

El primer pas a donar en l’optimització mòbil passa per decidir quina configuració de lloc web utilitzar.Si el teu lloc ja disposa d’una versió mòbil amb el mateix marcat i contingut que la versió desktop, ja estàs configurat i pots passar al següent apartat on trobaràs, entre altres coses: consells per revisar la facilitat d’ús dels dispositius mòbils, per valorar el contingut i el disseny, com investigar les paraules clau, els competidors i les eines que et poden servir com a suport d’ajuda.
D’una altra forma, comença per determinar els objectius del lloc web per a mòbils.
-Què és el que volen fer els teus visitants?
-Quant de temps i recursos pots estalviar?

En realitat, són poques les configuracions entre les que decidir-se.
Google va bé amb qualsevol d’elles, sempre que et doni suport la facilitat d’adaptació a mòbils.L’elecció és teva.

2.- Disseny responsive

El disseny responsive aporta als usuaris una experiència consistent en tots els dispositius mitjançant l’adaptació del disseny a la mida de la finestra del navegador.

El disseny responsive s’adequa a tots els actius de la pantalla però sobretot en la pàgina roman igual, té el mateix codi HTML i la mateixa URL.Els llocs web que utilitzen el disseny responsive són fàcils de mantenir, actualitzar i requereixen poca o cap configuració addicional per als motors de cerca. Google va declarar de forma oberta que aquest enfocament és favorable.I és una bona opció per a qualsevol lloc web, encara que això sí, no hauries de veure-ho com l’única manera.

La implementació del disseny responsive requerirà probablement que es reconstrueixi el lloc de manera que es vegi bé tant al mòbil com a l’escriptori.Si disposes d’un lloc gran, aquest procés pot suposar molt de temps i diners.Per estalviar recursos, pots aplicar el disseny responsive de forma gradual, començant per les pàgines que tenen la major part del trànsit mòbil.

Per obtenir més informació detallada sobre els passos a dur a terme, et recomano llegir aquest article sobre la creació del teu primer lloc multidispositiu.

3.- Disseny dinàmic

Depenent del teu tipus de negoci, és possible que vulguis proporcionar una experiència específica en la versió per a mòbils del teu lloc, servir contingut diferent o optimitzar per a diferents consultes de cerca.El disseny dinàmic et permet tenir una pàgina per a una sola URL que aporti un HTML distintiu depenent del dispositiu de l’usuari.Això vol dir que seràs capaç de diferenciar les versions del teu lloc web en cas que aquesta necessitat aparegui.El servei dinàmic no requereix un redisseny complet del lloc, sinó que augmenta la càrrega de treball de manteniment i actualització.

Hauràs de fer servir Vary HTTP Header per detectar correctament els dispositius d’usuari i dir-li al rastrejador que tens una pàgina per a mòbil alternativa.Aquestes són les directrius de Google per a la implementació del lloc web de servei dinàmic.

4.- Un URL específica per a la versió mòbil

Funciona de la manera que creus. Bàsicament, crees una nova pàgina per a mòbils en un URL diferent.Normalment, s’allotja en un subdomini, com m.website.com.És bona idea mantenir l’estructura d’URL paral·lela a la versió d’escriptori.Igual que amb el servei dinàmic, tenir dos llocs separats suposa un inconvenient de manteniment.Et dóna l’oportunitat de crear una experiència mòbil més definida però deixa més espai per qüestions tècniques.La detecció d’agents d’usuari no sempre és perfecta, per la qual cosa és aconsellable deixar una opció per canviar versions.

Google no distingirà automàticament la pàgina mòbil com una versió de la pàgina d’escriptori, de manera que necessitaràs afegir etiquetes rel = “alternate” i rel = “canonical” per a indicar les pàgines corresponents i evitar la duplicació de contingut.
A més, et permet mantenir el pes del Backlink de la pàgina d’escriptori relacionada.
Assegura’t de tenir tots els redireccionaments en ordre però mantén al mínim per no afectar la velocitat de les pàgines.

Per evitar errors comuns, examina les recomanacions de Google per crear llocs web per a mòbils en una direcció URL independent.

 

5.- Versió exclusiva d’escriptori

Sí, tenir només una versió d’escriptori seguirà sent una opció en l’univers mobile-first.Òbviament, no és aconsellable, perquè no obtindràs cap ajuda mobile friend i potencialment podries perdre una part del teu clientela.

No obstant això, és millor tenir un lloc web que funcioni només amb l’escriptori que una versió mòbil malament implementada.El teu equip d’escriptori encara es podrà buscar des de mòbils.

Quant a velvet

consultora de marketing online a https://www.seowebconsultora.es i gerent de la agencia marketing digital http://mentedigital.es/
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Els comentaris estan tancats.