¿Que es el SEO blockchain?

Què és el Blockchain?

Per posar-nos en context hem de començar explicant que en les nostres transaccions per Internet com identificacions o pagaments, sempre necessitem a un tercer que corrobori que realment som nosaltres (per exemple Paypal com a intermediari financer en les nostres compres online).

Aquests intermediaris com és lògic es queden amb les nostres dades i comercien amb ells.
De quina manera podríem acabar amb això? Doncs bé, la clau està en que tots comptem amb la mateixa informació.

És a dir, Blockchain o cadena de blocs, es tracta d’una base de dades en la qual tots els que naveguen a la xarxa tenen una còpia. El símil que se sol fer, és que s’assembla a un llibre de comptabilitat, en aquest cas en lloc de registrar sortides i entrades de diners seria un registre d’esdeveniments digitals.

 

Aclarim conceptes,  Blockchain per tant és una base de dades que es distribueix entre aquells que participin d’ella que compta amb un historial de les transaccions que s’han executat a la xarxa.

¿Com es relaciona el Blockchain i el màrqueting digital?

Aquesta nova tecnologia afectaria molt a la forma d’entendre el màrqueting digital sobretot de cara a l’SEO i el SEM. Ara mateix les empreses com Google o Facebook són intermediaris.

Són la forma d’unir anunciants amb mitjans digitals per exemple. Amb Blockchain aquests intermediaris desapareixerien, el que donaria com a resultat un procés més eficaç, ràpid i econòmic.

El posicionament SEO també es veuria afectat en aquesta qüestió ja que la pròpia pàgina web hauria d’incorporar aquesta tecnologia i per tant quedaria fora de joc qualsevol tercer.
Això seria com afecta el SEO, però què passa amb la publicitat online?

Doncs bé, també es veu compromesa per Blockchain. L’usuari queda com únic titular i responsable de les seves dades. Això vol dir que cada un podrà triar la publicitat que vulgui rebre d’acord amb els seus gustos, aficions … És una forma d’acabar amb la publicitat intrusiva.

No obstant això té gran avantatges com per exemple, que ajudaria molt a la seguretat en els processos de compra en línia. El client estarà totalment informat de tot el procés de producció del producte, des de la fabricació fins al lliurament final. Aquesta millora del procés ajudaria a reduir la desconfiança de molts consumidors que encara es resisteixen a fer compres online per perqué no reben una percepció de seguretat en les transaccions.

L’anonimat a les xarxes és un altre punt que desapareixerà amb Blockchain ja que cada usuari ha de comptar amb una identitat personal única i intransferible.

Aquestes són algun factors que podem donar-te sobre el Blockchain.

I és que l’origen d’aquesta tecnologia va sorgir per recolzar la moneda digital per excel·lència: el bitcoin. I en fase inicial va ser destinat al sector financer. La tendència del Blockchain de cara al màrqueting digital és aconseguir realitzar transaccions segures entre persones d’arreu del món sense necessitat d’intermediaris.

Judith Sauch experta en seo barcelona

Quant a velvet

consultora de marketing online a https://www.seowebconsultora.es i gerent de la agencia marketing digital http://mentedigital.es/
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.