¿Què es Google Fred?

Google Fred i el futur del contingut de qualitat

Com ja ho van ser Panda o Penguin, ara Google Fred és el protagonista. I ho serà durant un temps, ja que cada actualització per referir-se als canvis no oficials que aquest algoritme tindrà des d’ara, la comunitat d’internautes ha declarat que es farà referència a aquest nom “Fred”.

Des que Google va llançar aquest nou algoritme basat en millorar l’experiència d’usuari, totes les alarmes van saltar en els departaments de màrqueting en línia i els SEO i analistes web van tractar de calmar les aigües, com també ara volem fer-ho nosaltres des d’aquest post.

Anem per parts, Google fred és una actualització dintre de la línia d’algoritmes que ve emprant Google des de fa anys per millorar la qualitat del contingut. Per tant no és una cosa que ens vagi a venir de nou.

En aquest cas l’objectiu del principal cercador en el món online no és altre que beneficiar a aquells que segueixen fent les coses bé.

Com fer les coses bé amb Google FredParlem d’oferir a l’usuari contingut de qualitat. És obvi que tots busquem el ROI i la monetització, però Google Fred és l’exemple a seguir per a fer-ho des d’una perspectiva no abusiva i centrant-se en les necessitats reals dels users.
Això vol dir que si la teva pàgina web, ecommerce o bloc té massa publicitat i no ofereix contingut adaptat i de qualitat si veuràs com els teus serps cauen en picat i perds posicionament per culpa de Google Fred.

Però, per contra, si venies fent les coses bé i oferies un lloc on l’experiència d’usuari, el contingut de qualitat i la usabilitat fossin els teus principals virtuts, Google Fred només t’aportarà beneficis.

Recomanacions: si no bases la teva contingut en l’experiència d’usuari i la qualitat del mateix i la teva pàgina sembla un catàleg de banners i publicitat abusiva … hauràs de canviar el teu dinàmica de publicacions i fer ús dels nous usos que proposa (o imposa) Google Fred.

Penalitzacions de Google FredGoogle Fred penalitza un seguit d’accions que consideren intrusives, i que no veu rellevants com per introduir-les en la teva web. Les penalitzacions de Google Fred es basen en una sèrie d’accions que intenta evitar el navegador sigui com sigui.
No a la publicitat excessivaEls principals afectats seran webs i blocs que abusen de la publicitat, com ara banners de capçalera enormes, seccions destacades a enllaços externs, grans CTA ‘s que no redirigeixin a un altre contingut relacionat amb aquest, i així en endavant.

En definitiva, aquesta nova actualització de Google Fred fa front a la publicitat intrusiva, ja sigui estàtica o dinàmica i, per contra, beneficia aquelles pàgines que no fan ús d’aquesta excessiva comercialització del seu contingut.
No als articles enganyosos

Google Fred centra els seus esforços en penalitzar aquells articles i continguts que només busquen el SEO. És a dir que tots aquells articles de 350 paraules que estaven redactats sense gairebé aportar res a l’usuari amb l’únic objectiu de posicionar paraules, seran penalitzats i podran perdre fins al 95% de la seva efectivitat en les seves keywords per al cercador.
No a les pàgines anti-mòbilGoogle Fred penalitza les webs i pàgines que segueixen obviant la realitat, i aquesta no és altra que l’adaptació al format responsive. Amb aquesta nova actualització es penalitzarà més que mai la no actualització de pàgines al format per a dispositius mòbils.
Les recerques des de tablets i smartphones ja supera el dels ordinadors de sobretaula i els portàtils, de manera que tenir un disseny adaptat serà més convenient que mai. Google Fred no només premia els formats responsive sinó que a més penalitza l’ús d’elements que funcionin malament en aquest entorn. Els interstitial per a mòbils seran penalitzats llevat que s’ajustin a les normes i no resultin intrusius.

Google Fred i el contingut de qualitatPer tant, per evitar penalitzacions i baixades de posicionament en els teus sites hauràs adaptar-te a les noves exigències.

A més de les penalitzacions descrites en el punt anterior, cal destacar que Google Fred també té en compte els sistemes de afilización o links. Tenir un excessiu nombre de links que s’allunyin del sentit únic del contingut serà igualment penalitzat en el posicionament del cercador.
Tot això ens fa pensar que Google Fred no és una penalització sinó més aviat una ajuda per a tots aquells que ja treballaven per millorar l’experiència d’usuari i oferir contingut de qualitat. D’aquí a no gaire temps segur que veiem com a compte més en el SEO el sentit comú i el context del contingut que les paraules clau i altres aportacions d’origen robòtic.

Judith sauch consultor seo

Quant a velvet

consultora de marketing online a https://www.seowebconsultora.es i gerent de la agencia marketing digital http://mentedigital.es/
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.