Estratègia de continguts SEO

¿Com fer una estratègia de continguts adequada?

Si no apareixes a Google, no existeixes. Aquesta premissa pot semblar una exageració, però, avui dia, és una realitat. Cada vegada són més les persones que fan les seves compres a través d’internet. El món canvia, els costums i les necessitats de la gent canvien, i nosaltres hem de ser hàbils i canviar amb elles.

Què té a veure això amb la necessitat de tenir una estratègia de màrqueting de continguts? La resposta és molt senzilla: tot.

Per aparèixer a Google o qualsevol altre cercador, cal crear contingut de qualitat, interessant, fresc, actualitzat, contingut rellevant que aportin valor afegit a l’usuari. Tenir una pàgina web que sigui un expositor dels nostres productes o els nostres serveis, ja no és suficient. Ara, a més, hem de tenir un bloc actiu on generem continguts de qualitat per atreure usuaris qualificats al nostre web.

 

La necessitat d’una bona estratègia de continguts_ màrqueting en continguts:


En molts negocis hi ha valents, amants de les lletres, que decideixen escriure ells mateixos els continguts per a la seva pàgina web.

No obstant això, no n’hi ha prou amb saber escriure o seguir les instruccions d’un article trobat en el ciberespai, hi ha molta feina prèvia i posterior que s’ha de fer perquè l’article que s’ha escrit no caigui en sac trencat.

Els  passos d’una estratègia de continguts òptima

Si vols que la teva estratègia de màrqueting de continguts sigui reeixida, heu de tenir en compte totes les fases de la mateixa: abans de començar a escriure els continguts, durant la creació de continguts i després de la creació de continguts. Aquestes tres fases són la clau de l’èxit.

Abans de començar a escriure els continguts:Disseny de l’estratègia de màrqueting de continguts:

El màrqueting de continguts (o el inbound màrqueting, com també es coneix) és la part clau en qualsevol estratègia de màrqueting digital. És la que connectarà els nostres productes i serveis amb potencials clients. I no només això, també ens permet fidelitzar-los.

El treball previ abans de començar a escriure els continguts útils per al teu bloc no és senzill: a través de l’estudi profund del sector i de la competència, has de trobar aquelles paraules clau que et acostin al teu públic objectiu.

 

La cerca de paraules clau és una tècnica de màrqueting imprescindible, és el que ens permet saber de quina manera els usuaris busquen informació sobre temes relacionades amb el teu nínxol de mercat.

Hi ha moltes eines que ens ajuden a dur a terme aquest estudi, algunes de pagament (com les conegudíssimes Semrush o Ahref) i altres gratuïtes (com l’eina AdWords del Google). Però tampoc anem a enganyar-vos: és un treball complex, en el qual s’han de tenir en compte múltiples factors, des del número de visites mensuals fins a la competència i el long tail.

Mentre escrius els continguts – Optimització.màrqueting de continguts


A Internet trobaràs molts articles que et diran que has d’escriure els continguts de la teva web per a les persones i no per als cercadors. És cert. El contingut ha d’estar escrit de manera entenedora per als teus usuaris, però, no hem d’obviar el fet que Google és un robot i que funciona en base a un algoritme.

Hem de posar-li el treball fàcil a Google perquè aquest reconegui de què va nostres continguts perquè sàpiga en quins casos ha de mostrar-los en els cercadors, i això només ho aconseguirem amb una bona optimització.

 

Fa uns anys aquesta optimització es basava únicament en la repetició de paraules clau, però avui en dia hi ha molts més factors que s’han de tenir en compte en la creació de continguts.

 

Saber escriure continguts SEO-friendly és una cosa que s’aprèn a base de coneixement i experiència, perquè no hi ha només un factor que influeixi en una bona optimització: hi ha mil factors diferents que hem de tenir en compte a l`hora de crear la estrategia del blog si volem arribar al éxit segons la experta judith sauch en seo barcelona.

Quant a velvet

consultora de marketing online a https://www.seowebconsultora.es i gerent de la agencia marketing digital http://mentedigital.es/
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.