Vocabulari SEO

Què són els backlinks?

La definició de Backlink és la d’un enllaç extern a la teva web, des d’una altra que apunta directament cap a la teva web o cap a alguna de les seves seccions.
En codi HTML un enllaç s’escriuria de la següent manera: <a href=”http://www.latevaweb.com/”> anchor text </a>

Com es pot apreciar, el link es divideix bàsicament en dues parts:

-La URL de la teva web
-Un  anchor text

¿Què és el o anchor text?

Quan generem un enllaç de texte hem de fer servir una paraula, anomenat també anchor text.Aquesta paraula  serà el text amb el qual visiblement es mostrarà el nostre link i que quan l’usuari faci clic en el mateix, el porti a la nostra web.

 

Funcions del anchor text

El anchor text d’un enllaç pot tenir principalment dues finalitats:

-Generar clics: Si posem un link en un web que rebi moltes visites i posem un  anchor text molt efectiu, el percentatge de clics segurament serà molt més alt que si fem servir un anchor text més genèric.Per això, podem usar-ho a manera de reclam per aconseguir visites directes del mateix.
-Posicionar: El anchor text compleix un paper molt important dins el linkbuilding, per això, haurem de pensar amb molt de cap aquest text, ja que haurem de enfocar a la nostra estratègia SEO.

¿Què significa un link per a Google?

Un link per a Google significa una menció o recomanació des d’una web cap a la teva.
És a dir, com més links tingui la teva web, més recomanacions tindrà de cara a Google, i per tant, més benefici tindràs pel que fa al SEO.
Els enllaços indubtablement ajuden a posicionar, però no podem determinar quants enllaços necessites per posicionar una recerca en concret ja que depèn de molts altres factors.

Enllaços Dofollow VS Enllaços Nofollow

Els enllaços nofollow són enllaços que inclouen l’atribut rel = “nofollow” dins de l’enllaç, per exemple: <a rel=”nofollow” href=”http://www.miweb.com”> anchor text </a>
Incloure aquest nofollow implica que els robots dels cercadors com Google, quan trobin aquest enllaç, no ho van a seguir.

És a dir, no van a rastrejar el contingut del mateix.
Per tant, un enllaç nofollow perd gran valor de cara al SEO causa que els cercadors no segueixen aquests enllaços.
Un enllaç dofollow o follow, és l’enllaç que no conté aquesta etiqueta rel = “nofollow”, és a dir, si no la conté ve implícit que serà dofollow el link. No cal utilitzar rel = “dofollow” en el mateix.
Aquest tipus d’enllaços si que els segueixen els robots dels cercadors com Google, i per tant accedeixen a ells i rastregen el seu contingut.
És per això pel que aquests enllaços si que tenen un gran valor de cara al posicionament web.

Quant a velvet

consultora de marketing online a https://www.seowebconsultora.es i gerent de la agencia marketing digital http://mentedigital.es/
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.