Auditoria SEO

¿Per què necessito una auditoria de SEO?

Una auditoria SEO és, diguem-ne, com un control de la salut del teu lloc.

1. Et permet comprovar com apareix la teva pàgina web en els resultats de recerca, per així poder trobar i corregir qualsevol debilitat.
2. És la millor forma d’identificar e implementar millores per ajudar a més persones a trobar la teva web, blog o diari digital quan fan cerques.
3. I, en definitiva, els llocs rellevants i ben optimitzats obtenen més trànsit.

En una auditoria SEO, generalment hem d’observar el SEO On-page, el SEO tècnic i els problemes SEO Off-Page.

El SEO On-Page s’assegura que la web està optimitzada perquè el motor de recerca entengui el contingut de la mateixa.

Dins el SEO On-page inclouríem l’optimització de keywords, temps de càrrega, experiència de l’usuari, optimització del codi i format de les URL.

El SEO Off-Page és la part de la feina SEO que es centra en factors externs a la pàgina web.

Els factors més importants en el SEO Off-page són el nombre i la qualitat dels enllaços, presència en xarxes socials, autoritat de la marca i rendiment en els resultats de cerca, és a dir, el CTR que tinguin els nostres resultats en un motor de cerca.

El SEO tècnic són totes les altres activitats d’optimització de motors de cerca que no es relacionen amb el contingut i la creació d’enllaços.

Una auditoria completa de SEO analitzarà alguns d`aquests factors.


Una de les coses més importants que has de fer en el teu auditoria SEO és assegurar-te que els motors de cerca poden rastrejar el seu lloc.

La forma més senzilla de fer-ho és a través de Google Search Console : Necessitaràs un compte de Google per poder utilitzar Google Search Console. Si ja estàs fent servir Google Analytics, també pots vincular els dos comptes per accedir a les dades de Search Console al teu compte de Google Analytics.

Quan hàgiu iniciat la sessió, hi ha un parell d’eines que t’ajudaran a descobrir si Google pot rastrejar el teu lloc web.

-Assegura’t que l’arxiu XLM Mapa del lloc web està en motor de Console.

-Assegura’t de tenir un mapa de lloc XML per al seu lloc web i d’haver-ho enviat a Google Search Console.

Aquest arxiu l` indicarà al motor de recerca on són totes les teves pàgines web perquè puguin ser rastrejades.

Aquest fitxer també t`estableix com l’autor original del contingut del teu lloc, el que pot evitar que s’elimini de les llistes dels motors de recerca per obtenir contingut duplicat.

 

Search Console et permet també trobar errors de Indexació.


Aquí és convenient fixar-se en els anomenats errors 404, ja que aquests són les anomenades “pages not found” o pàgines on l’enllaç porta a un contingut no trobat.
Si bé Google diu que els 404 no afecten el rendiment del teu lloc, són perjudicials per a l’experiència de l’usuari, de manera que és aconsellable solucionar amb redireccions, si cal.

Robot.txt

Un altre arxiu que pot ajudar amb el SEO és el fitxer robots.txt.

Robots.txt és un arxiu petit que viu al servidor del teu lloc web i li diu als motors de cerca quines parts del seu lloc poden i no poden rastrejar.Google Search Console inclou un tester robots.txt per ajudar-te a identificar errors.

Https

Https  va esdevenir un factor de classificació de SEO a 2014. Google continua fent moviments per a marcar explícitament llocs insegurs.Això afecta tant les percepcions de SEO com dels visitants del teu lloc.

Links trencats

Els links trencats són un altre dels passos que hem de donar a l’auditoria SEO del nostre medi, web o bloc. Amb links trencats ens referim a links externs e interns.

Hi ha diferents eines per detectar-los. La que més utilitzem és ScreamingFrog, atès que el volum de links que normalment utilitzem en consultoria SEO de mitjans és generalment molt alt.Amb aquesta eina també podràs verificar si hi ha URL massa llargues, les quals també poden perjudicar la teva SEO.

Pes de les Imatges

Mida correcta de la imatge .Enllaços trencats a imatges externes. Enllaços d’imatge interna trencats .Falta el text alternatiu.

Tots aquests errors es poden detectar també com a eines com Scream Frog o SEMRush

Velocitat web

L’ideal és que el temps de càrrega sigui de menys de 3 segons. Pots comprovar-ho amb una de les eines de Google.

Judith sauch experta en seo barcelona

Quant a velvet

consultora de marketing online a https://www.seowebconsultora.es i gerent de la agencia marketing digital http://mentedigital.es/
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.