¿Que es Google my Business?

Google My Business és una eina de Google que li permet a qualsevol negoci crear la seva pròpia fitxa d’empresa, la qual es mostrarà de manera pública als usuaris que busquin algun negoci del sector en la seva zona.

Quan algú busca a Google alguna cosa relacionada amb alguna activitat comercial, com pot ser “hotels Barcelona” o “restaurants a Barcelona”, li apareix una secció especial entre els resultats de cerca amb les tres fitxes de Google My Business més rellevants per a aquesta paraula clau .

Per posar un exemple, això és el que apareix quan escrius en el cercador la paraula clau “restaurants Barcelona”:

Com veus, apareixen els tres restaurants als que Google li dóna més rellevància juntament amb la seva ubicació a Google Maps. Però si fem clic a “Més llocs” apareix la fitxa de tots els restaurants de Barcelona, ​​també amb la seva ubicació al mapa.

Avantatges de crear una fitxa a Google My Business

Crear la teva pròpia fitxa d’empresa, sigui quin sigui el teu negoci, té diversos avantatges i cap inconvenient.
Per començar, com hem vist en l’exemple anterior, Google té reservada una posició especial en primera pàgina per mostrar les fitxes de My Business, de manera que el teu negoci pot arribar a tenir una visibilitat brutal, independentment de si la teva pàgina web està ben posicionada o no.

Sobretot, si tens un negoci local, una de les primeres coses que has de fer per obtenir visibilitat des del principi és crear la teva pròpia fitxa a GMB.

Un altre dels avantatges és que pots mostrar informació sobre el teu negoci: horaris i dies d’obertura, lloc web, número de telèfon, adreça i una pàgina per poder concertar una cita.

D’un simple cop d’ull, l’usuari té tota la informació que necessita per trobar-te o contactar amb tu.I un altre dels punts forts de tenir una fitxa a Google My Business és que els teus clients poden posar-te valoracions i ressenyes sobre la seva experiència amb el teu negoci.

Evidentment, això es converteix en una cosa positiva si t’esforces a oferir un bon tracte als clients i bons productes o serveis. Aconseguir bones valoracions pot ajudar a clients indecisos a decantar-se per el teu negoci en lloc d’anar-se’n a la competència.
Però també hi ha el cas contrari tal i com indica el consultor seo judith sauch,si els clients no han rebut un bon tracte o no han quedat contents amb els productes o serveis oferts, poden deixar-te opinions negatives que afectaran negativament la decisió de futurs clients.

Com donar visibilitat al teu compte

Abans de res, necessites crear la teva  fitxa de negoci.

És un procés senzill, però aquí pots llegir com aparèixer a Google Maps amb GMB, per si necessites una guia amb les tasques a realitzar pas a pas.
Un cop creada, hi ha diverses coses que pots fer per augmentar la seva visibilitat davant de la competència. Google només mostra a l’usuari els tres primers negocis, que són els que considera més rellevants per aparèixer aquí.
Encara que després l’usuari tingui l’opció de veure la resta de fitxes de negocis, l’ideal és aparèixer en aquests tres primers resultats per obtenir una major visibilitat inicial.
Aquestes són les principals coses que faran que la teva fitxa de GMB vagi escalant posicions fins mostrar-se en aquests tres primers resultats:

Pujar fotografies: si puges periòdicament fotografies o imatges relacionades amb el teu negoci, Google ho interpretarà com un bon senyal, ja que mantens la teva fitxa actualitzada mostrant nova informació al teu públic.

Escriure publicacions: a Google My Business pots escriure publicacions que continguin informació sobre alguna cosa en concret relacionat amb el teu negoci: ofertes, promocions limitades, esdeveniments que organitzis, etc.

Passa el mateix que amb les imatges, anar escrivint publicacions serà un bon senyal per a Google.

A més, aquestes publicacions són mostrades a l’usuari juntament amb la resta d’informació del teu negoci, de manera que si aconsegueixes que cridi l’atenció, rebràs més visites a la teva fitxa.

La durada d’aquestes publicacions és de set dies.

Rebre ressenyes positives: les ressenyes positives són el principal factor perquè Google millori la visibilitat del teu fitxa de My Business.

Això no ho pots fer tu directament, però el que sí que pots fer és demanar directament als teus clients satisfets que et deixin ser bona i que escriguin algunes línies explicant la seva experiència. La majoria no posarà cap pega per fer-te aquest favor.

 

Quant a velvet

consultora de marketing online a https://www.seowebconsultora.es i gerent de la agencia marketing digital http://mentedigital.es/
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Els comentaris estan tancats.