Evitar una penalització de Google

Acceptar les regles de joc de Google no sempre és fàcil. Les actualitzacions de les seves algoritmes són constants, però l’últim que tots desitgem és trobar-nos un missatge de penalització que anulli tota la nostre tasca de SEO. En aquest article recollim les principals recomanacions per evitar ser penalitzat per Google.

Evita el text ocult.

Una pràctica que era habitual abans i que ara pot resultar perillosa perquè Google sabrà que s’intenta manipular el rànquing de cerca (Black SEO). Evita posar lletres en blanc sobre un fons en blanc, textos darrere d’una imatge (capa) i textos amb una font diminuta.

Evita un excessiu ús de les paraules clau. Si Google detecta, que en un text que volem posicionar, li vam dedicar més d’un 3% a la paraula clau, saltaran les alarmes. Per calcular que aquesta densitat de paraula és la correcta, podem aplicar la fórmula següent: (Nombre de repeticions de paraula clau / Nombre total de paraules del document) * 100.

Crea contingut de qualitat.

Produeix contingut atractiu, temes originals i que aportin valor a l’usuari que ens està llegint. Acompanya amb vídeos o imatges pròpies. Si fas això, els usuaris el compartiran, i les possibilitats de pujar en el rànquing seran moltes.

No dupliquis contingut. No copiïs el contingut d’una pàgina teva sobre una altra i evita la competència entre les mateixes paraules clau.

Genera confiança en l’usuari.

Generar confiança és la base de qualsevol relació. Obtenir enllaços de llocs que tenen links .edu i .gov o certificats de seguretat (SSL), seran d’utilitat perquè Google pugi de posició la teva pàgina.

Dissenya correctament el teu lloc.

Fes el teu lloc responsive, que tingui una bona navegació, sense enllaços trencats. Si no saps com començar, consulta les els números articles sobre disseny responsive que trobaràs en aquest blog.

Fuig de les redireccions per Javascript.

Compte amb els enllaços ocults, cloaking i redireccions. Google pot pensar que estàs encobrint l’enllaç i enganyant a l’usuari per al teu propi benefici. Si no ho has fet de manera conscient i Google detecta això, potser hagis de revisar l’Adserver, ja t’està administrant una publicitat que no et afavoreix.

Algorirmes Penguin i RankBrain

Penguin determina els nivells de qualitat de l’pàgines web, si existeix un plagi a la teva pàgina, spam o abús, i sí és així, seràs penalitzat. Per tant, Penguin valorarà positivament una pàgina web amb contingut de qualitat enfront de la quantitat, la diversitat i naturalitat dels enllaços, els senyals socials i més concretament els enllaços procedents de Google Plus.

Per la seva banda, RankBrain és un altre algoritme que fa ús de la intel·ligència artificial i determina què està buscant l’usuari, oferint-li els resultats de cerca més òptims. És a dir, intenta comprendre, en el llenguatge que sigui, què està buscant l’usuari sense que la recerca resulti ambigua.

seo barcelona:Judith sauch

Quant a velvet

consultora de marketing online a https://www.seowebconsultora.es i gerent de la agencia marketing digital http://mentedigital.es/
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Els comentaris estan tancats.