Keyword research

La investigació de paraules clau (keyword research) és el primer i més important pas en qualsevol estratègia SEO.Aquesta recerca de paraules clau és una tasca importantíssima per dos motius:

Si posiciones la botiga online o una web per a les keywords equivocades, pot ser que acabis fent servir un munt de temps i esforç en posicionar per a termes que tot just reben poques recerques, de manera que la teva web no rebrà gairebé trànsit provinent d’aquestes keywords.

Un altre error comú, si analitzes prèviament les keywords seleccionades, és que intentis posicionar per keywords inabastables ja que la seva competència és massa elevada.Per molt que t’esforcis a crear contingut, aconseguir enllaços o fer SEO On Page, mai aconseguiràs veure resultats.
Dins dels errors comuns en SEO l’elecció de paraules clau inadequades, potser sigui el més important i el que està darrere de molts fracassos relacionats amb el posicionament.
En aquest article et vaig a explicar com evitar les dues situacions i com trobar les millors keywords per al teu projecte.

¿Què és una keyword i quins tipus de keywords hi ha?

Una keyword o paraula clau és un terme de cerca sobre el qual volem posicionar la botiga en línia o alguna (s) de les pàgines del nostre web.
Una keyword pot ser una única paraula o una combinació de paraules.

En general podem classificar una keyword en els següents grups.

HEAD-TERM keyword: paraules clau formades per una o dues paraules.

LONG-TAIL keywords: paraules clau menys genèriques i formades per tres o més paraules.

NAVIGATIONAL keyword: paraules clau utilitzades per determinar una marca o lloc web en concret.

INFORMATIONAL keywords: paraules clau utilitzades per mostrar informació sobre un tema determinat.

Transactional keyword: paraules clau introduïdes amb intenció de completar alguna acció comercial.
En la major part dels casos el recomanable és que evitis les Head-term keywords i les Navigational-keywords, ja que solen estar tan competides que no et va a compensar l’esforç i temps que vas a haver d’invertir, i en molts casos no estan orientades a vendes (sovint els usuaris que realitzen aquestes cerques no tenen intenció de comprar o contractar, sinó tan sols de consultar informació).

Com generar una llista de paraules clau potencials segons els consells d`consultor seo:

Per generar la llista de keywords potencials heu de tenir molt present que la rellevància és fonamental i descartar keywords que encara que es trobin relacionades amb el teu sector o indústria no guardin relació amb intenció de compra o dit d’una altra manera, que l’usuari en introduir aquesta recerca no tingui cap intenció en comprar el teu producte.

Crear una llista amb combinacions de keywords a partir de les recerques més probables.

Analitza les keywords dels teus competidors és una bona estratègia sempre i quan els teus competidors hagin fet els deures i intentin posicionar-se per les keywords correctes.

No obstant això, també pots crear una llista de keywords potencials a partir de combinacions de keywords conegudes o probables.

El primer que has de fer és definir una llista amb les paraules que els teus potencials clients utilitzarien en les seves recerques per localitzar els teus productes o serveis.
Ara has de crear altres dues llistes addicionals, una amb prefixos i una altra amb sufixes.
Finalment, utilitzant l’eina gratuïta MergeWords podràs combinar fàcilment les 3 llistes i obtenir com a resultat una única llista resultant que contindrà un bon nombre de keywords potencials.

Com trobar keywords amb moltes recerques i tràfic web

Ja hem vist com generar una llista de keywords potencials, ara cal saber quant trànsit reben aquestes keywords a Google per determinar si seran rendibles per a la nostra estratègia SEO.

Aquest pas és fonamental, ja que per molt bona que ens sembli la llista, si no coneixem el nombre de cerques que reben aquestes paraules clau podem acabar intentant posicionar-nos per paraules clau que tot just generaran visites en lloc de centrar-nos en aquelles que poden generar centenars o milers de visites mensuals.

Per a aquesta part necessitaràs crear un compte a Google AdWords i accedir a l’eina Planificador de Paraules Clau d’AdWords.Un cop accedeixis a l’eina dirigeix-te en part superior dreta a Eines / Planificador de Paraules Clau:Google Adwords

Altres formes de cercar keywords:

Cerca manual a Google

Un mètode conegut és buscar manualment a Google cada paraula clau i veure quines pàgines ocupen els primers llocs en els resultats de cerca.
Amb aquesta tècnica podem tenir una idea aproximada de quina és la competència i dificultat per a una keyword determinada.
No obstant això no tindrem xifres ni dades concretes que ens ajudin a prendre una decisió sobre si una keywords resulta més senzilla que una altra, de manera que aquest mètode NO és aconsellable.

Nombre de resultats a Google per a aquesta keyword

Aquest mètode consisteix a guiar-nos pel nombre de resultats de recerca que retorna Google per a una keyword específica.
Encara que una keyword tingui molt pocs competidors, ningú ens assegura que en les primeres posicions no es trobin llocs web que resultin impossibles de superar, per tant aquest mètode NO és aconsellable.

Quant a velvet

consultora de marketing online a https://www.seowebconsultora.es i gerent de la agencia marketing digital http://mentedigital.es/
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Els comentaris estan tancats.