Penalitzacions SEO per velocitat de càrrega mòbil

Penalitzacions SEO per velocitat de càrrega mòbil i solucions

Ja en una altra publicació havíem tingut l’oportunitat de fer al·lusió a la importància de la velocitat SEO. No obstant això, recentment s’han presentat algunes pronunciacions referent a això.

El ja moltes vegades esmentat per nosaltres, Matt Cutts, cap del departament contra el correu brossa de Google, s’ha referit a la importància d’aquest tema.

Velocitat de càrrega mòbil i SEO

Les sancions SEO per velocitat de càrrega mòbil, va ser el tema tractat pel funcionari del gegant d’internet en el recent i últim SMX Advance.

Les sancions s’acosten i cal conèixer els detalls al respecte, que no vagi a ser que ens portem sorpreses desagradables per desconeixement.

La velocitat de càrrega mòbil

El fet que la velocitat és un valor d’optimització en el posicionament web, ja ho sabíem. Més, la proximitat de sancions al respecte, sí que és una cosa nova.
Però, en el present acápite d’aquesta publicació no farem referència a les sancions, en si mateixes, sinó al concepte de “velocitat de càrrega mòbil”.

Com ho anotem ja, la velocitat de càrrega d’un lloc web és imprescindible per aconseguir una bona visualització en els motors de cerca.

Ara, la mateixa regla és aplicable amb major èmfasi quan ens referim al posicionament en cercadors mòbils.

És fonamental que la versió mòbil d’un website, disposi d’un disseny que permeti mostrar els continguts en el mínim de temps possible. En cas contrari, vindran les al·ludides penalitzacions.

 

És ben sabut que, per a Google és absolutament imprescindible la comoditat i satisfacció permanent de l’usuari, atès que d’això depèn, per descomptat, que la gran comunitat d’internautes el segueixin sent fidels.

Els experts en el àlgid tema del posicionament web, sempre estudien permanentment els canvis que fa Google en els algoritmes de cerca.

L’anterior, per tal d’optimitzar els dissenys dels llocs amb la intenció d’atraure trànsit als mateixos i, així, catapultar al website en el rànquing dels cercadors.
Ara, alguns experts (no pocs, per cert) han proposat algunes tècniques per aconseguir una major visualització en els motors de cerca i evitar penalitzacions per la velocitat de càrrega.

En què consisteixen aquestes tècniques


Abans que qualsevol consideració, cal conèixer quin és el comportament de la versió mòbil de la pàgina, respecte a la velocitat de resposta del cercador.

Aquesta qualitat és mesurable utilitzant, fins i tot, eines gratuïtes i fàcils d’utilitzar com Google Insights, en l’opció “Mobile Report”.

Un cop conegudes les estadístiques mitjançant aquesta eina de Google, és imprescindible fer una avaluació el més òptima que sigui possible, mitjançant les següents tècniques estratègiques:

És possible recórrer al disseny web adaptatiu que es coneix, també, com “desenvolupament web responsive”, que consisteix en la utilització d’estructures i imatges fluïdes i fulles d’estil cascada.Aquestes, permeten presentar continguts adaptats a la resolució dels smartphones.

Una altra tècnica, consisteix a minimitzar i optimitzar l’ús d’imatges. Es recomana comprimir les imatges al servidor i millorar-les per adaptar-les, així, al disseny mòbil.D’altra banda però en el mateix sentit, diguem que es recomana reduir l’ús de continguts Flash, Java Script i el de fulles de cascada no optimitzades, per evitar sancions per velocitat de càrrega en els dispositius mòbils.El contingut que guarden aquests elements, pot determinar el que la pàgina es demori a carregar. Per evitar això, es poden utilitzar adaptacions reduïdes d’arxius .is i .css.

Eliminar els codis innecessaris de les pàgines, es constitueix en una altra estratègia interessant.Algunes vegades, s’utilitzen molts elements dinàmics amb la intenció de captar l’atenció dels usuaris, però això redunda en una menor velocitat de càrrega.

Optimitzar el codi HTML, és un altre camí a seguir, per tal que el cercador reconegui més ràpid el contingut de la pàgina.

Ara, una cosa veritablement transcendental, consisteix en el fet que hem d’evitar situar el mateix contingut en la versió d’escriptori i en l’adaptació mòbil.Això, ho pot interpretar

Google com una duplicitat de contingut, el que es traduirà en possibles penalitzacions.

 

La importància de desenvolupar una versió mòbil, per evitar pèrdua de posicionament per velocitat.

 

Adaptar el disseny de la versió d’escriptori, pot ser complex si el lloc disposa d’un profús contingut d’imatges, animacions, vídeos i altres elements que són funcionals en la versió tradicional.

 

Però, ja gairebé res és impossible en l’apassionant món de l’internet i la tecnologia.Desenvolupar una versió mòbil és possible, és clar, com a solució.És viable, per exemple, personalitzar totalment la interfície per tal d’obtenir el millor profit de l’experiència mòbil, pel fet que disposa d’elements que no és possible suprimir.

Font:consultor seo

 

Quant a velvet

consultora de marketing online a https://www.seowebconsultora.es i gerent de la agencia marketing digital http://mentedigital.es/
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.