Origen del Algoritme Google

Segurament ja sabràs que els dos creadors de Google, Larry Page i Sergey Brin, van ser alumnes de postgrau de la Universitat de Stanford (per la qual també van passar, per exemple, Steve Jobs, o Jerry Yang i David Filo, creadors de Yahoo !, i aquesta no és l’única connexió entre les dues empreses).

Allà van viure el boom d’Internet, temps en què cada dia apareixien noves pàgines, i en els quals cada vegada era més complicat poder traçar un mapa global dels continguts de la xarxa. Fins aquest moment, els serveis de cerca a Internet es recolzaven en una estructura de directori temàtica i la catalogació del títol i uns pocs (molt pocs) elements més. Per tant, tant el nivell global d’indexació de la web, com el grau de precisió de la mateixa eren bastant baixos.

 

Llavors, inspirats pel treball d’altres matemàtics i informàtics que ja havien establert les bases per a això, van començar a treballar en un sistema que fos capaç de mesurar la rellevància de les pàgines web i, per això, es van basar principalment en els enllaços. I aquest és l’origen de Pagerank, el primer sistema emprat per Google per mesurar la rellevància de les pàgines web i, amb ella, ordenar-les d’una o altra manera en mostrar els resultats d’una recerca.

El seu gran èxit no consisteix a dissenyar el concepte en si, sinó de poder aplicar-lo a l’escala adequada. En el cas de Google o, per ser més exactes, de la primera versió de Google, en ser capaç d’analitzar i indexar adequadament 24 milions de pàgines web. El veritable mèrit de Page i Brin va ser ser capaços de prendre tota la feina existent fins al moment (i l’autoria mai s’han atribuït, és clar), i aplicar-lo de manera pràctica a un sistema que fos capaç de gestionar un volum d’informació tan increïblement alt com és Internet.

I, com et comentàvem al principi, coincidir al campus de Stanford no és l’únic que connecta a Google i Yahoo! El 1997, els creadors de Pagerank no tenien intenció de crear una empresa, menys encara una empresa dedicada a les recerques a Internet. Així que, un cop que la seva tecnologia estava llista, van anar a les oficines de Yahoo! per oferir-per un milió de dòlars.

En aquell moment, als executius de l’empresa no els va semblar una bona idea, així que van declinar l’oferta. Cinc anys després, el 2002, Yahoo! va fer a Google una oferta per 3.000 milions de dòlars per comprar allò que, cinc anys abans, podria haver adquirit per un. Aquesta vegada, Google va declinar l’oferta. I va ser la negativa de Yahoo! la que va fer que Page i Brin, que aspiraven a ser acadèmics, acabessin per convertir-se en creadors d’una de les empreses més importants d’aquest segle.

En l`actualitat a visibilitat al cercador més popular del món, es imprescindible per a qualsevol pàgina web tal i com afirma el Consultor seo judith sauch experta en posicionament web natural i formadora d`empreses.

Quant a velvet

consultora de marketing online a https://www.seowebconsultora.es i gerent de la agencia marketing digital http://mentedigital.es/
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.