Què és la taxa de rebot?

La taxa de rebot, també conegut com a percentatge de rebot, és un tema que inspira una mica de dubte, ja no se li ha atorgat una importància a considerar.

Són molts els especialistes de SEO tal i com indica la judith sauch experta en seo barcelona, que no creuen que sigui una aportació significativa per determinar el posicionament web, ja que en realitat no es creu que Google ho tingui en consideració. I per ser sincers, aquest dubte es troba més que justificada, ja que no es pot demostrar amb veracitat que la taxa de rebot sigui determinant, o no ho sigui, en el posicionament d’un lloc o pàgina web.

Encara que hauríem de prendre-la en consideració, per si els dubtes … és millor comptar amb una taxa de rebot bona, baixa.

Perquè quan parlem de posicionament SEO, tot allò que es pugui millorar va a aportar el seu granet de sorra. A més, l’objectiu d’una pàgina web no és aparèixer, únicament, entre els primers resultats de Google, sinó obtenir una gran visibilitat i un major nombre de conversions.La taxa de rebot apareix en l’anàlisi de trànsit d’un lloc web. Un rebot és produït al moment en el qual un usuari tanca la pestanya, abandonant el lloc després d’haver vist únicament una pàgina, en poc temps, generalment menys de trenta minuts.

Calcular la taxa de rebot

Per calcular això es fa ús d’una fórmula força senzilla, per a la qual es requereixen dos valors diferents. La quantitat de sessions, per exemple, d’un dia.

I la quantitat de sessions que ocasionen un rebot, repetint, aquells que deixen el lloc web sense haver accedit a una altra pàgina del mateix en un temps curt. Aquests dos valors són utilitzats per fer una mitjana aritmètica, obtenint així, la taxa o percentatge de rebot.Aquesta mesura pot significar coses diferents, per exemple, un percentatge de rebot alt indica que l’usuari no va aconseguir trobar el que buscava i va decidir seguir navegant o, per contra, que va aconseguir el que buscava de forma ràpida i decideix abandonar per continuar amb els seus oficis.Aquest percentatge és variant segons la temàtica, contingut, estructura … del lloc web.

Un lloc amb una sola pàgina obtindrà una taxa més elevada que un lloc que compti amb, per donar un exemple, contingut audiovisual. En general, el valor associat a tenir, o no, una taxa alta depèn de la web en particular, de l’estructura d’accés a les seves diferents pàgines, però és una cosa que considerar per benefici propi.

Quant a velvet

consultora de marketing online a https://www.seowebconsultora.es i gerent de la agencia marketing digital http://mentedigital.es/
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.