Màrqueting i divisió SEO

Màrqueting i divisió SEO

Quan parlem de màrqueting, es torna necessari conèixer certs aspectes, almenys d’una manera bàsica, la prova de divisió SEO és un d’aquells coneixements que busquem adquirir què fa? ¿Com es maneja? ¿Quina és la seva utilitat? Tendeix a generar confusió ja que es basa en matemàtiques complexes, però, es pot donar una explicació senzilla per entendre la divisió SEO de manera ràpida i fàcil.

Aquesta prova es presenta com una eina al moment de saber si la disminució o l’augment en el rendiment SEO és originat per algun canvi efectuat per nosaltres o per un agent extern com la competència, estacionalitat, actualitzacions de Google, entre d’altres factors intervinents.

Explicació de la prova de divisió SEO

Per poder entendre la prova de divisió SEO el més senzill possible, has d’imaginar un lloc web bàsic, el qual compti amb dues categories simples, països i aliments. Aquest lloc web posseeix, a més, vuit pàgines de subcategories (Irlanda, Espanya, Mèxic, França, pa, formatge, pastes …). És fonamental entendre completament que:

• Totes les pàgines de subcategories de països usen la mateixa plantilla, diferent a les pàgines de subcategories d’aliments.

• Totes les pàgines de subcategories d’aliments usen la mateixa plantilla, diferent a les pàgines de subcategories de països.

Per què és tan important saber això? Cal entendre que les proves de divisió SEO utilitzen com a base la teoria de provar diversos canvis en les plantilles de pàgines. Per la qual cosa, un conjunt de pàgines que utilitzen la mateixa plantilla se li pot aplicar aquesta prova.Seguint l’exemple abans exposat, imaginem que les plantilles de les pàgines d’aliments tenen un contingut informatiu tipus text més una imatge, un canvi que desitgem provar seria el reemplaçar la imatge amb un vídeo informatiu, reduint el contingut en lletres.

Perquè aquesta prova resulti, es necessita un grup de pàgines destinades a romandre sense canvis, aquest grup es denomina grup control, i un altre grup de pàgines que tinguin el disseny proposat, la variant. Per la qual cosa la prova estaria conformada per, un exemple, un 50% de les plantilles de la subcategoria d’aliments exposarà un disseny innovador (aquest percentatge pot variar), diferent a la resta.

En concloure la prova, sabrem si les pàgines control són superades, o no, per les pàgines variants, i en base a això es pot procedir a realitzar més canvis o prendre decisions pel que fa al disseny de les plantilles que siguin beneficioses per al lloc web.

font:experta en seo barcelona judith sauch

Quant a velvet

consultora de marketing online a https://www.seowebconsultora.es i gerent de la agencia marketing digital http://mentedigital.es/
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Els comentaris estan tancats.