Coneixement del públic i les campanyes de màrqueting

Les campanyes de màrqueting basen el seu èxit en el coneixement de relació que fan anar amb el públic, es pot esmentar unes paraules importants, com: conversió, motors de cerca i l’experiència personal de l’usuari.

Aquestes es relacionen entre si ja que tenen l’objectiu d’atraure al públic o audiència.La clau perquè les campanyes de màrqueting puguin presumir d’un èxit, és que siguin capaços d’identificar de manera eficaç les característiques pròpies dels seus clients ideals, incloent tota variable existent entre els mateixos, com les geogràfiques, psicogràfiques i demogràfiques.

En el màrqueting digital es fa una major pressió pel que fa a aquest punt, no és suficient conèixer o tenir una descripció vaga de l’audiència i els possibles clients, sinó que importen els seus interessos, necessitats, valors, opinions i trets personals.

Les campanyes de màrqueting utilitzen aquest coneixement per elaborar un llistat de temes i paraules orientatives, així mateix poden establir una nova configuració de les pàgines per millorar l’efectivitat, crear una grata experiència per a l’usuari, optimitzar el contingut generant més interès, elaborar un missatge dirigit a l’audiència que comporti a l’actuació de la mateixa i finalment, trobar influents que es trobin al mercat.

Passos per a l’èxit de les campanyes de màrquetingEs pot esmentar, de manera general, una sèrie de passos que les campanyes de màrqueting haurien de seguir per obtenir un resultat reeixit.

1- Realitzar estudis de mercat: Per ampliar el coneixement sobre el públic objectiu, la tasca és realitzar una investigació profunda de mercat, amb la fi principal d’obtenir el major nombre de detalls possibles en referent al grup al qual va dirigit la campanya.

2- Crear personatges propis: Després de posseir una informació específica i detallada sobre el públic objetico, les campanyes de màrqueting poden començar a armar persones-compradors, això pot repercutir positivament en l’èxit de la campanya, arribant a tenir un 73% de conversions més altes que aquells especialistes de màrqueting que no elaborin una representació del client ideal.

3- Identificar els influents del públic objectiu: Després d’haver realitzat la investigació profunda del mercat i després de crear els seus personatges amb les característiques del client, és moment de pensar en les diferents persones influents que poden representar un ajut a l’hora d’augmentar la visibilitat de la marca. Aquestes persones han de tenir cert nivell de protagonisme dins el públic objectiu, ja que han de poder afectar en gran mesura la decisió de compra dels clients, és important que la persona escollida es relacioni amb l’audiència de manera regular.

Finalment, és important ressaltar que, per a una campanya de màrqueting digital efectiva, la importància no rau únicament en el reconeixement dels possibles clients, sinó que s’ha d’aplicar coneixements bàsics sobre la comercialització, basant-se en una estratègia SEO, és una combinació de factors però, com s’ha esmentat ja, l’arrel de l’èxit està en: mentre major quantitat de dades tingui sobre el públic, inclouen els clients potencials i les persones influents, el resultat final representarà un gran èxit.

 

Quant a velvet

consultora de marketing online a https://www.seowebconsultora.es i gerent de la agencia marketing digital http://mentedigital.es/
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Els comentaris estan tancats.