L’estratègia SEO del segle XXI

SMO

Amb la presència de les marques a internet i l’alt nivell d’activitat que tenen els usuaris en línia, les empreses han d’innovar cada vegada més la manera de cridar l’atenció web. Aquesta recerca persegueix millorar el posicionament en els motors de cerca, i és coneguda al món mercadotècnic com a estratègia SEO (Search Engine Optimization, traduït com Optimització dels motors de cerca).

Dins de les diferents planificacions que poden realitzar perquè una pàgina web estigui entre els primers resultats de cerca es troba la idea innovadora del segle: SMO, o Social Media Optimization, traduït com Optimització dels Mitjans.

Hi ha diferents formes de millorar la presència d’una empresa a les xarxes socials, i dedicar esforços a això permet que la marca adquireixi un to més humà; per tant, més amigable per / amb el client. A més d’això, permet crear un pont de comunicació semi-informal amb els usuaris, així com la proliferació del contingut web, que és el principal objectiu perseguit amb la SMO.

L’estratègia SEO que inclou la SMO planteja la publicació del contingut web en una pàgina o sector particular i la seva posterior promoció a partir de les xarxes socials. Això permet que l’usuari mantingui el seu nivell d’atenció a la marca actiu i s’interessi més per la informació publicada, a més que augmenta el trànsit tant a les xarxes com als portals propis. Quan un usuari té accés a una informació d’interès es crea un efecte en cadena, que creix exponencialment amb la inclusió del contingut a les xarxes socials, perquè són un mitjà més directe i versàtil.La Social Media Optimization com una estratègia SEO de doble tallLes empreses es fan cada vegada més conscients de la necessitat de millorar la seva presència a les xarxes, i per això el fan servir com una eina per augmentar el trànsit d’usuaris en els seus llocs web, així com una manera de proliferar el contingut que publiquen i crear vincles més sòlids amb el públic.

No obstant això no és una eina que no hagi de portar-se amb cura; s’ha d’invertir en un bon equip de social media perquè garanteixi que la informació no sigui mal interpretada per errors de redacció, publicació o confusió de contingut. Així com l’empresa adquireix un caràcter més humà, la cabuda a errors és més àmplia i menys tolerada, de manera que una mala publicació pot donar peu a una crisi mediàtica que arruïni la imatge de l’empresa tal i com indica el consultor seo judith sauch.

Quant a velvet

consultora de marketing online a https://www.seowebconsultora.es i gerent de la agencia marketing digital http://mentedigital.es/
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.