L’estratègia del neuromàrqueting

L’estratègia del neuromàrqueting i com han de treure-li profit les marques¿En algun moment t’has sentit eufòric o emocionat esperant la pròxima entrega de la teva sèrie o pel·lícula preferida?

A tots ens ha passat que quan estem realment encantats amb algun llibre, sèrie o pel·lícula el fet d’haver d’esperar a la seva pròxima estrena o que surti al mercat és una cosa realment emocionant i ens sentim plens de molta expectativa fins a aquest moment final, en el que l’espera s’esgota i podem gaudir novament d’això que tant ens entreté, i d’això es tracta el que avui dia es coneix com neuromàrqueting.El neuromarketing estudia com es pot prendre de l’espera o expectativa dels consumidors pel que fa a rebre un producte, que podria ser una cosa negativa, i convertir-lo en alguna cosa totalment positiu i que ajudi a impulsar i innovar la seva marca, i el concepte que els mateixos consumidors i la competència tenen d’aquesta.Està totalment comprovat que l’espera positiva, és a dir, aquella que genera algun tipus de “recompensa” per al consumidor fa que s’alliberi serotonina, el que el fa sentir més feliç.

Per exemple, quan comprem un producte per internet, i ha de transcórrer un temps determinat per rebre el producte, el cos premia d’alguna manera la paciència per l’espera a que arribi aquest moment final de rebre aquest article tan desitjat.Tot aquest procés involucra una sèrie d’emocions, i sentiments, d’eufòria, alegria, expectativa, i finalment, una gran sensació de felicitat quan arriba el moment en què l’espera es fa molt més curta. Per tant, tot aquest procés anomenant “efecte paciència” genera que s’alliberi una descàrrega encara més gran de serotonina.

L’ús que han de donar-li les marques al neuromarketing al seu favorÉs cert que el aplicar aquesta innovadora estratègia del neuromàrqueting és una cosa complicada, o de vegades, poc encertada per a algunes marques o companyies repercutint en un resultat negatiu, per exemple, quan en un negoci de menjar hem d’esperar més del que se’ns ha indicat per obtenir el servei, és un procés d’espera negatiu, que en comptes de fer feliç al consumidor, el més probable és que s’enfadi i no pretengui tornar per a una pròxima oportunitat.

La clau està en generar aquest desig del client de voler ser pacient, de voler esperar, perquè sap que l’espera finalment valdrà la pena. De contribuir a alimentar aquestes emocions d’alegria, i expectativa constant. Les grans marques que dominen el mercat han jugat aquesta carta, d’utilitzar el neuromarketing i l’espera o retard com un element gratificador.

font:consultor seo

Quant a velvet

consultora de marketing online a https://www.seowebconsultora.es i gerent de la agencia marketing digital http://mentedigital.es/
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.