SEO

En SEO, com en qualsevol altra branca del màrqueting digital, no et pots quedar quiet. El que ahir donaves per fet, avui pot ser una mica perimit, i el que semblava improbable o llunyà pot ser un una realitat. L’únic que sempre romandrà inalterable és brindar contingut de valor! En EnvialoSimple investiguem què diuen els experts en SEO per a aquest 2018, i t’expliquem les 5 tendències més importants. El factor en comú serà l’experiència de l’usuari, ja sigui en l’obtenció d’una resposta correcta, la ràpida navegabilitat o la seguretat.

 

1. “Google Answers” segueix a l’avantguardaGoogle s’obsessiona en intentar comprendre les necessitats de l’usuari, i brindar una resposta d’acord. Lluny han quedat els temps on analitzava el text de les pàgines web, i tornava el millor resultat per a una recerca de l’usuari, sense importar-li ni comprendre totalment de què tractava l’assumpte.
Potser no coneguis el seu nom, però segur has interactuat amb els Google Rich Answers, o respostes enriquides. Succeeix quan el cercador retorna la informació sol·licitada, abans de brindar la resta dels resultats, recomana un expert seo barcelona com judith.

A mesura que passen els anys, Google ha passat de ser d’un indexador i seleccionador de continguts, a una mena de superordinador (¿recorden la Multivac dels contes d’Asimov ???) capaç de conèixer i brindar totes les respostes, ja es per informació pròpia (provin escriure a Google per exemple “Quan és el dia de la independència?”, o “quants anys té” la seva celebritat favorita) o bé com en el cas de la imatge, per triar la que considera millor per a l’usuari .
Si bé no hi ha una forma específica de marcar dins de la teva web un text perquè aparegui en les respostes, incloure dades estructurades és un excel·lent consell. Què és això et preguntaràs? És una forma d’indicar-li als cercadors informació addicional a l’article, o bé com diria la nostra professora del col·legi, agregar-semàntica al teu web. Si vols saber més de dades estructurades pots llegir aquí

 

2. Càrrega de pàgines en mòbils a l’instantAMP són as inicials de “Accelerated Mobile Pages”, que és un conjunt de tècniques de programació que permet carregar pàgines web en mòbils prioritzant la velocitat, oferint d’aquesta manera una experiència més ràpida a l’usuari en tornar la informació gairebé a l’instant.

 

Aquest format és ideal per a tot tipus de contingut web estàtic, com notícies, receptes, cartelleres de cinema, pàgines de productes, ressenyes, bloc, etc. La necessitat d’accelerar la web està fonamentada pel seu impacte en l’experiència de navegabilitat, sent que el 40% dels usuaris abandona els llocs web que triguen més de 3 segons en carregar-se. Si vols AMPplificar la teva web (Recorda, Amplify és el nou verb de moda!), Et recomanem que comencis (o que li diguis al teu equip de programadors).

 

Els casos d’èxits d’implementació d’AMP se sumen una rere l’altre, com el del Washington Post, que va augmentar un 23% els usuaris recurrents en mòbils. Google continua impulsant amb decisió aquest nou paradigma.

 
Si bé AMP no es considera encara un senyal de posicionament, ajuda a aparèixer a la secció de “notícies destacades” a mòbils. Per als webmaster que ja hagin implementat el protocol, li recomanem la lectura d’aquesta recent nota del bloc per Webmasters de Google
3. Creixement de les recerques de veuAl 2017, et explicàvem que segons Segons el director executiu de Google, Sundar Pichai, el 20% de les recerques a Mobile es realitzen per veu, impulsats pels millennials i els nous “Z”, més acostumats a comunicar-se verbalment que a mecanografiar les seves consultes.

 

Segons la previsió de la companyia d’investigació donin Màrqueting Comscore, per al 2020 el 50% de les cerques es realitzaran d’aquesta manera.
El ventall per SEO és molt ampli. Aquest tipus de consultes solen ser més precises que les clàssiques per teclat, com “on hi ha una gelateria prop”, en lloc de per exemple “gelateries Rosario”, el que permetrà retornar resultats cada vegada més exactes per a l’usuari. I en el cas dels llocs de ecommerce, augmentar les seves vendes sorgides des del tràfic orgànic.

 

4. Els llocs segurs continuaran el seu favoritisme.Disposar d’un lloc amb HTTPs brinda un factor de predominança enfront de les que no en tenen, i aquest avantatge continuarà, i fins i tot hi ha especialistes que afirmen que s’incrementarà el 2018. Google ha declarat que els usuaris se senten més recolzats davant del candadito de “lloc segur”, de manera que brinda valor a aquest accionar.

Si vols rebre un assessorament personalitzat sobre com convertir la teva http a https, pots consultar aquí

 

5. Les recerques locals continuen el seu creixementRecerques amb la frase “a prop meu”, continuen el seu creixement, i segons les estadístiques van duplicar la seva quantitat en l’últim any. Aquest escenari brinda excel·lents escenaris per SEO local.

 

Quant a velvet

consultora de marketing online a https://www.seowebconsultora.es i gerent de la agencia marketing digital http://mentedigital.es/
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Els comentaris estan tancats.