Tendencies seo

En els últims anys hem vist com en el món SEO (o Posicionament en Cercadors) molts administradors i professionals del SEO han passat moments extremadament crítics. I és que Google, el cercador més gran del món, no deixa d’innovar i millorar la seva algoritme perquè sigui cada vegada menys artificial i s’assembli més a un humà.

Com fer SEO centrat en els usuaris?Serà finalment l’any de la recerca per veu?¿Seran les Q & A tendència en SEO?Encara no t’has adaptat al disseny mobile?Serà el cercador de Youtube la competència de Google?Com fer una meta description atractiva?Com optimitzar el Crawl Budget?I què passa amb la teva marca?

 

Aquests canvis provoquen, inevitablement, canvis d’estratègia SEO, caigudes i pujades de trànsit i, el més important, una necessitat d’atenció constant per part dels professionals del SEO a totes les notícies que, des de Google, surten i es rumoregen.

 
Com cada cap d’any, en tots els àmbits del Màrqueting Digital surten a la llum les previsions sobre tendències per al proper any. Perquè ningú es quedi sorprès i ho tingui tot preparat per adaptar-se als incessants canvis que sorgeixen en el sector online, avui portem les Tendències SEO per 2018 que apunten experts en Posicionament SEO
Previsió de les tendències SEO 2018 segons els experts
Tendències SEO UX

1 # L’experiència de l’usuari (UX) continua un any més sent tendènciaL’experiència de l’usuari segueix sent un dels majors objectius que persegueix Google. Oferir als usuaris el contingut que busca, sense distraccions i de la forma més original i ràpida possible, sempre ha estat el seu major objectiu. És per això que aquelles webs que compleixen els requisits i directrius de Google, surten guanyant pel que fa al posicionament SEO en els rànquings dels serps.

 

L’usuari és el rei. I és que és de saber que per aconseguir un bon posicionament és clau treballar amb la “intenció de cerca” dels usuaris per així poder resoldre les necessitats que aquest té. Encara que no és novetat, sí que serà (i seguirà sent) primordial en el posicionament web a 2018, sobretot si tenim en compte la recerca per veu, aquest “nou” format de consultes en cercadors a través d’assistents virtuals com poden ser Cortana, Siri o Google Now que està previst que inundin les consultes de Google en els propers anys (la meitat de les recerques seran per veu en 2020 segons Comscore).

 

cerca per veu2 #

Les Recerques per veu, una tendència que no passa de modaCom ja avançaven els assistents de veu seguiran sent tendència fins 2020. Des que es van expandir els smartphones entre la societat, la comunicació per veu va començar a decaure, arribant a “passar” a un segon pla. A causa de la comunicació via text que van facilitar aplicacions mòbils de missatgeria instantània, com WhatsApp o els xats que faciliten les xarxes socials. No obstant això, des de fa un parell d’anys estan creixent de forma exponencial les recerques per veu des dels dispositius mòbils. Sí, ens estem fent més vagues o mandrosos a l’hora de buscar informació i cada vegada recorrem més a utilitzar assistents virtuals.
La cerca per veu està tenint cada vegada més pes i el verifiquen estudis, com aquest.
Increment de cerques per voz,  també els destaca ja que cada vegada més, especialment el target més jove, busca mitjançant SIRI, Cortana … i és tal la repercussió que té aquest hàbit a l’hora de fer les consultes dels usuaris, que des que Alphabet llançar Google Now, és sinònim que l’algoritme se centrarà molt en detectar les queries dels usuaris en buscar per veu, i donar respostes.

Per això, i en relació al següent apartat, l’optimització Onpage basant-Q & A es fa més important també.Sens dubte, serà una cosa molt a tenir en compte en els propers anys, per això t’oferim aquestes tendències SEO 2018.

Q & A3 # Les Q & A (Preguntes i respostes)Q & A Preguntes i Respostes SEO

Hem de posar èmfasi a l’hora de cuidar el contingut del bloc és utilitzar les Q & A per a l’elaboració de continguts. Per què? Google està donant molt pes a les possibles preguntes dels usuaris, i per a això, està cada vegada posant més esforços a incloure aquestes possibles preguntes i respostes en els serps. La seva recomanació és: optimitzar el contingut mitjançant headings basats en preguntes i continguts en respostes, és sens dubte una garantia de trànsit que en un futur pot ser gairebé obligatori.

Tendències SEO Mobile

4 # Continuem amb l’adaptació de disseny del mòbil als ordinadors i no a l’inrevés

Si el 2015, el Mobile ja va sobrepassar les recerques realitzades en desktop, el 2016 i 2017 ha deixat clar que l’usuari ja fa servir el mòbil per a tot, especialment a l’hora de fer cerques. Segons les dades que va facilitar Google, “el 76% dels usuaris que compren en línia, canvien d’opinió sobre una marca o producte després de fer una cerca a Google”.
ja es  considerava el 2017 que el mòbil seria tendència “les millores en optimització mòbil, com la iniciativa d’AMP que, en principi, va destinada a notícies però segurament s’estengui a la resta de resultats “.
Aquesta tendència SEO perdurarà per al futur 2018, com bé ens explica Sergio Castelo: “Fins ara, excepte en casos excepcionals, un web es dissenyava en un ordinador, i posteriorment s’adaptava a versions mòbils. En 2017 s’ha començat a aplicar en el disseny el “mobile first” i el 2018 crec que s’ha de consolidar. La importància dels smartphones al trànsit digital és cada vegada més imperiosa (el trànsit mobile ja suposa un 94% del total d’una de les empreses amb les que treball que té unes 500.000 sessions mensuals) i això fa que haguem de optimitzar al màxim les nostres versions en petits dispositius aconseguint bons rendiments i bones experiències d’usuari “.
Això té una lectura molt significativa, i és que els usuaris cada vegada més busquen des dels seus dispositius mòbils abans de fer una compra, ja sigui en línia o en la botiga física, el que fa que sigui molt important tenir una bona presència i que es tingui un bon posicionament ja sigui davant recerques de caràcter informacional, transaccional o navegacional.
El mòbil no deixa de imposar-se. La tendència per a 2018 contínua perquè l’ús d’aquests dispositius per navegar línia no pari de créixer i, per tant, les empreses han de tenir les seves pàgines optimitzades en aquest sentit.
SEO Youtube

5 # L’auge dels canals a YouTube de SEO On ha posat el punt de mira la nostre experta  judith sauch en l’auge dels canals a YouTube de SEO que ha estat sorprenent aquest any 2017, ens exposa el seu resum del que està significat tot aquest moviment : Tots estan d’acord en què el contingut per escrit està deixant de ser el principal i únic focus de les empreses per posicionar les paraules clau, i moltes estan desenvolupant estratègies a través del vídeo.
YouTube és el segon cercador amb més trànsit de tot Internet, i és una oportunitat excel·lent de posicionar-se en Internet d’una manera creativa, natural i amena. El posicionament SEO a aquest canal és una cosa que encara està per desenvolupar-se. Hi ha multitud de nínxols de mercat que no estan treballats ni optimitzats en format audiovisual i és una oportunitat estupenda per guanyar visibilitat, autoritat i per tant més trànsit i negoci d’una manera ràpida i original.
El SEO no només està a Google. Les oportunitats van evolucionant i la creativitat és fonamental per aprofitar altres alternatives i nous formats de producció i difusió de contingut, com el vídeo. Es  conclou amb que el SEO d’aquest any 2018 està a YouTube, i per descomptat en Google. I aquella empresa, particular o professional liberal que combini aquestes dues grans plataformes (juntament amb l’amplificació del contingut en RRSS) triomfarà. Creus que el Podcast ha perdut força?

6 # Els CTR (Rich Snippets Descripció) són més importants que mai CTR SEO Optimizar i no escatimar en la descripció és una altra de les tendències que destaca Manuel Pérez: “Si ja era molt important des dels inicis tenir una descripció sexy per als usuaris i també per els cercadors per poder indexar de la millor manera, ara amb el augment del límit dels snippets, es fa encara més important, ja que amb aquest augment, hi ha més opció d’optimitzar la descripció i així tractar de millorar el CTR “. Mans a l’obra!
brossa

7 # Crawl Budget per optimitzar contingut es destaca que el Crawl Budget o pressupost de rastreig es treballarà moltíssim en 2018. Encara no saps en què consisteix? Els crawler són més ben coneguts també com aranyes o bots de Google, (això sí et sona) ells són els que s’encarreguen de rastrejar i analitzar els diferents llocs web. El Crawl Budget és el que s’anomena “pressupost de rastreig”.

La gran majoria de propietaris web tenien una idea global de SEO enfocada sobretot en l’optimització de contingut i la seva estructura (metaetiquetes, headings, title, description, etc.). El nostre expert ho considera importantíssim, ja que cada vegada són més els que coneixen el terme “Crawl Budget” i comencen a treballar-lo. Per descomptat que això serà tendència SEO per 2018 i els propers anys.

font:seo barcelona consultora judith

 

Quant a velvet

consultora de marketing online a https://www.seowebconsultora.es i gerent de la agencia marketing digital http://mentedigital.es/
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Els comentaris estan tancats.