El SEO o la Gestió d’Optimització de Cercadors

 

La Gestió d’Optimització de Cercadors, també coneguda com SEO, és una de les tasques més primordials per triomfar dins el món cibernètic, per tenir èxit a la web és necessari comptar amb una adequada visualització.

El nostre contingut ha d’arribar als usuaris tal i com indica el consultor seo judith sauch, si no, la presència a la web resulta irrellevant. I la Gestió d’Optimització de Cercadors tracta específicament d’això, la idea és que la nostra web aparegui entre els primers resultats de cerca, en el moment en el qual un usuari ingressi unes paraules clau que coincidiran amb el nostre contingut publicat.

No obstant això, la Gestió d’Optimització de Cercadors no és una cosa que qualsevol persona pugui fer, a més, són moltes les empreses, les agències o els especialistes que busquen vendre’t un “disseny amb tot i SEO”.

L’optimització de recerca és fonamental, i no es tracta d’una sola acció, per aconseguir establir una estratègia SEO reeixida es necessita comptar amb habilitats, tant des del punt de vista tècnic com des de la perspectiva mercadológicas.

Això requereix d’un procés continu, el qual podria considerar-costós i llarg, però aporta beneficis considerables al nostre projecte online.

La gent parla de “fer SEO” quan realitza accions bàsiques amb unes quantes eines, però la veritat està més enllà d’això, el veritable posicionament SEO s’ha de treballar a profunditat, reconeixent el funcionament i mecanisme de l’internet, analitzant les competències i prenent diversos factors abans de concretar les tècniques que es duran a terme o el pla d’acció.

Gestió d’Optimització de Cercadors: Link Building

Per exemple, la meta data o les paraules clau, són components bàsics del posicionament web professional, però no és l’únic que pren Google en consideració per determinar el lloc que ocuparà una web en les recerques.

Una de les accions que Google considera amb més èmfasi és la pràctica de “Link building”, això es refereix a obtenir backlinks que son referencies des de llocs independents al nostre.

Aquesta acció pot ser complexa i laboriosa, però repercuteix amb gran impacte en els resultats de l’estratègia SEO.

És important, per al Link Building, la identificació dels llocs o blocs que posseeixin major autoritat web, establir un mitjà de comunicació utilitzant correu electrònic o alguna xarxa social, enumerar als proveïdors i clients, participar en els directoris rellevants, realitzar vinculacions a xarxes socials, comptar amb participació en grups o fòrums públics … entre moltes altres accions que ajudarà a millorar la visibilitat.

Publicat dins de General | Envia un comentari

L’estratègia SEO en el món empresarial

L’estratègia SEO en el món empresarial

Avui dia, tota empresa necessita fer acte de presència a l’internet, i qualsevol persona que vulgui representar un paper rellevant dins el món cibernètic, hi haurà escoltat parlar sobre l’estratègia SEO.

És fonamental per a qualsevol companyia comptar amb una estratègia SEO establerta, perquè la seva pàgina web tingui èxit i brindi els fruits que s’espera.

L’estratègia SEO té com a objectiu posicionar el lloc o pàgina web dins dels resultats en els motors de cerca, és a dir, que la teva pàgina es trobi en un dels primers resultats en el moment en el qual un usuari realitzi alguna recerca referent al contingut que publiques, serveis o productes.En comptar amb una bona estratègia de posicionament SEO, s’augmenta, de manera directa, la visibilitat de la pàgina, la qual cosa significa posseir un major abast cap al públic objectiu, i hi ha més vendes, el que aporta beneficis a l’empresa.

Estratègia SEO: visibilitat, clients i vendes.

Per posar un exemple d’això, anem a suposar que som propietaris d’una companyia que es dedica a vendre recanvis per a automòbils, si volem posar-li una plataforma per a vendes online al nostre negoci, no només necessitem obrir la pàgina i treballarla , és fonamental que comptem amb les paraules clau per a les publicacions.

Les paraules claus són les que escollim i posem en el nostre contingut, aquestes són les paraules que l’usuari haurà d’ingressar en el motor de recerca perquè la nostra web aparegui entre els resultats. Cal fer una llista de les mateixes, també anomenades keywords.

Després de tenir-les, hem de concentrar-nos en establir una estratègia de posicionament, destinada a col·locar a la nostra web en un dels primers llocs.

Els cercadors com google poden apropar-te a milions de persones de manera ràpida, però cal saber que són molt pocs els usuaris que passen de la primera pàgina de resultats, per la qual cosa és fonamental aparèixer en la mateixa i com més amunt, millor, l’enfocament ha d’anar cap al primer lloc. Una cosa que no hem d’oblidar és l’alta competència que hi ha dins el món cibernètic, si no ets visible …

Tant és que siguis, o no estiguis, a la xarxa.Tenir una major visibilitat vol dir tenir més visites, i més visites significa més clients potencials i més vendes. Una cosa porta a l’altra, per això és important comptar amb una estratègia de posicionament que funcioni, sigui efectiva i de resultats.

Judith sauch experta en seo barcelona

Publicat dins de General | Envia un comentari

Snapchat

Snapchat ‘segueix implementant noves funcionalitats!

La xarxa social snapchat ara permetrà buscar i comprar productes utilitzant la càmera del teu telèfon mòbil o del teu ordinador, això amb la finalitat de poder oferir als usuaris una millor experiència.

Però aquesta no és l’única raó perquè aquesta aplicació hagi llançat aquesta nova actualització, sinó que també ho ha fet amb la finalitat d’augmentar el seu ús, a causa de la declarada situació de no ser capaços de generar ingressos que superin a les pèrdues de la aplicació.Buscar i comprar amb la càmera són accions relativament noves a la indústria, la qual implement de la mateixa manera el navegador de Google, hi ha altres que ja ho han implementat però no han tingut l’impacte esperat.

Però snapchat no va ser l’única xarxa social que el va utilitzar, sinó que també Pinterest, ho duc a terme recentment amb la seva tecnologia Lens.Fer ús d’aquesta innovació és una cosa molt senzilla, simplement s’ha de seleccionar la funcionalitat dins de l’aplicació, pressionar el botó, apuntar amb la càmera, ja sigui del smartphone, tablet o de les famoses ulleres Spectacles, a un objecte, cançó, codi de barres, codi QR, entre d’altres; i esperar que l’aplicació mostri el producte o productes relacionats a la pantalla amb les seves opcions de compra.Snapchat ven productes amb Amazon i ShazamAixò que es pretén fer amb aquesta nova tecnologia, no serà possible sense aliats de pes, és a dir, sense les plataformes que venen productes, cançons o el que sigui.

És per això que Amazon i Shazam, són inicialment les empreses que formen part del projecte, però per la informació que circula a Internet, serà possible que altres partners s’uneixin al projecte per oferir els seus productes.

Amazon, de fet, ja va implementar una cosa semblant al que va cridar Amazon Flow i no sabem la participació de l’empresa de Jeff Bezos en el desenvolupament de la tecnologia de snapchat. L’altra gran aliada inicial és Shazam, que de fet ja té aquesta funcionalitat en la seva pròpia aplicació de reproducció de música.Amb aquesta nova tecnologia s’obre de nou el debat de si aquest serà el sistema que faci entrar a aquesta xarxa social en la senda dels beneficis, aconseguint incrementar d’aquesta manera els usuaris que ingressen a ella, o serà una funcionalitat que aviat copiarà de nou la seva gran enemiga, Instagram, perquè ella sí la faci rendible. I que Snap de nou quedi en l’oblit de les xarxes socials.

Publicat dins de General | Envia un comentari

Funcionament i avantatges de la publicitat de Google

Funcionament i avantatges de la publicitat de Google a través dels anuncis:

Actualment el món i la manera de relacionar-nos amb les persones ha canviat i tot això gràcies a l’existència de l’internet, el qual s’ha convertit en una plataforma que podem utilitzar per a diferents coses com la recerca d’informació, comunicar-nos amb altres a través de les xarxes socials, mantenir-nos al dia amb les notícies del món sencer, entre moltíssimes altres coses més.

El internet s’ha convertit en una forma de guanyar diners, ja que són molts els que aposten per muntar la seva botiga en línia, fer articles o blocs, adquirir determinats productes o serveis, realitzar vídeos per a la plataforma YouTube o promocionar el seu negoci, a través de la publicitat de google.

En aquest últim punt centrarem aquest article.

Google va esdevenir una plataforma amb possibilitats absolutament increïbles, tant per al consumidor, com per als que ofereixen els béns i serveis a través d’internet.

En altres temps, per aconseguir augmentar les vendes, les empreses s’anunciaven a la tele.Ara ja no cal, ja que poden invertir en la publicitat d’aquest cercador.

Amb aquest tipus de publicitat s’aconsegueix cridar l’atenció del consumidor oferint-li un producte o servei, però tot això depèn del tipus de consumidor que sigui el receptor, així com dels seus hàbits.Amb la publicitat de Google, tenim aquestes ofertes o productes que ens interessen a simple vista. Ja no cal passar per centenars de pàgines a la recerca d’un determinat producte.

Basat en les preferències i el perfil, el famós motor de cerca s’encarrega de seleccionar i mostrar els anuncis de Google que més s’adaptin a tu.

Quins són els avantatges que ofereix la publicitat de Google?Un dels avantatges més importants de la publicitat de google és que aquest cercador s’encarrega de la tasca a la qual ens hauríem de sotmetre per fer una compra determinada. És per això que ambdues parts surten guanyant, d’una banda les empreses aconsegueixen uns anuncis personalitzats, augmentant tant el nombre de visites com el de vendes i els clients aconsegueixen una publicitat de major qualitat.

El que fa imprescindible a aquesta eina és que aconsegueix millorar la comunicació entre el client i la marca. És un factor vital.

Tal com els experts comenten; l’empresa que no tingui presència a Internet, deixarà d’existir també en el món real.En tenir una publicitat més efectiva i a millor preu que els anuncis televisius, moltes companyies han preferit aquesta opció.

Judith sauch consultor seo

Publicat dins de General | Envia un comentari

¿Com optimitzar el teu Google Maps?

Google My Business és una gran font d’ingressos per a moltes empreses, sobretot pymes, que obtenen una base de clients importants a partir del màrqueting local.

Per a moltes empreses, l’opció que els brinda Google My Business de sortir a la primera pàgina de Google per les keywords és pràcticament inigualable, ja sigui per falta de pàgina web o de coneixements SEO suficients com per assolir aquestes posicions de forma orgànica.

Pasos per optimitzar el teu Google business-Maps.

1. Confirma la teva adreça

Són molts els negocis que no tenen actualitzada la seva adreça física, i per molt obvi  que sembli, és obligatori tenir la direcció correcta en la nostra pàgina de Google My Business

2. Mantingues la teva informació actualitzada

Els canvis horaris per vacances o altres raons han de reflectir-se en els horaris de la nostra pàgina de Google My Business. És un sense sentit que aquesta informació estigui desactualitzada, ja que podràs perdre clients potencials i el que és pitjor, donar una mala imatge del teu negoci.

3. Selecciona bé la categoria del teu negoci

Potser la teva categoria exacta no aparegui, així que intenta triar la més pròxima o fins i tot afegir diverses.

4. Afegeix diverses fotografies

I que mai siguin fotografies d’estoc. L’objectiu d’aquestes fotografies és mostrar a tu mateix i al teu negoci, per la qual cosa afegeix una fotografia teva (almenys) i diverses del teu negoci. Decideix tu mateix quina imatge vols transmetre als teus clients potencials amb la qualitat de les teves fotografies. Una imatge val més que mil paraules, i en aquest cas, és més cert que mai, pel que destaca teus punts forts amb unes fotografies a l’altura de les circumstàncies.
Ara Google My Business permet incloure diverses categories de fotos: l’interior, de l’exterior, l’equip, logotip etc.

 

5. Utilitza la vista en 360º de Google

Segur que ho has vist alguna vegada amb l’Street View de Google, que et permet recórrer els carrers amb una vista en 360º. Encara que costi una mica de diners contractar un fotògraf aprovat per Google per fer aquest tipus de serveis, és molt convenient si tens un local ampli i digne de veure.

6. Descriu correctament el teu negoci

Una descripció sincera i propera pot marcar la diferència entre obtenir una trucada d’un client potencial o no, així com l’elecció correcta de cadascuna de les paraules. Com et vols posicionar? Vas a diferenciar-te o a competir en preu?
Això és important a l’hora de descriure el teu negoci. No oblidis incloure les formes de pagament que acceptes, ni tampoc estructurar correctament el text evitant paràgrafs massa llargs.

 

7. Demana i respon a les opinions dels teus usuaris

Les opinions a Google My Business t’ajudaran a posicionar-te millor dins d’aquest producte de Google i a donar una major naturalitat a la teva pàgina, de manera que demana als teus clients que opinin sobre el teu producte o servei (procura que siguin bones).

Per descomptat, ja que els clients s’han pres la molèstia de pensar, pren-te tu la molèstia d’agrair el seu comentari, ja sigui positiu o negatiu.

Judith sauch experta en seo local a seo barcelona

Publicat dins de General | Envia un comentari

SEO i Vídeo Màrqueting

SEO i Vídeo Màrqueting: 8 secrets que hauries de conèixer

Busca les millors paraules clau

Cerca i selecciona les paraules clau que tinguin a veure amb el concepte del vídeo. Són les paraules amb les que el teu públic objectiu buscarà a Google i també a YouTube el contingut que mostraràs en el teu vídeo.

Utilitza eines com el Keyword Tool de Google.

Després analitza la competència. Vés a YouTube i analitza si ja hi ha molts vídeos relacionats amb les paraules clau seleccionades, si és així, busca altres.

Puja el vídeo al YouTube

Per assolir un bon posicionament a Google no et molestis a pujar els teus vídeos en plataformes diferents a YouTube. Recorda que YouTube és de Google.
Pujar els teus vídeos a plataformes com Vimeo pot ser interessant per altres motius, però no per al posicionament.

Inclou les paraules clau en el títol.

El títol del vídeo és el lloc més important on has d’incloure les paraules clau que vas seleccionar perquè té moltes visites i poca competència.

Inclou aquestes paraules clau el més aviat possible en el títol.

Inclou les paraules clau en la Descripció i en les EtiquetesQuan pugis el vídeo al YouTube, la plataforma et demana que escriguis a més del text, la descripció i després les etiquetes. Inclou aquí també les paraules clau.

La descripció ha de tenir una extensió aproximada entre 200 a 600 paraules. No es tracta d’incloure repetidament les paraules clau en la descripció, sinó que flueixin d’una manera natural, intentant que apareguin, si és possible, més d’una vegada.

Pel que fa a les etiquetes, inclou les paraules clau i dos o tres variants, no te’n passes.

Provoca les Visites i els “M’agrada”Com més vistes aconsegueixis i més usuaris facin clic a “m’agrada”, millor. Són punts per a un major posicionament a Google i YouTube.

Provoca els comentaris.

Una novetat interessant dels vídeos que pugis a YouTube és la incorporació dels comentaris que sobre els teus vídeos es facin des Google+. Així que aquí va la nostra recomanació: puja els teus vídeos a Google+ també i intenta provocar comentaris, apareixeran també a YouTube.

Puja subtítols o la Transcripció

YouTube identifica la locució del els vídeos i ho té en compte per al posicionament. Si el vídeo té locució està ha de contenir també les paraules clau. Si per exemple es tracta d’un vídeo només amb música que inclou textos visibles però sense locució, insereix la transcripció o els subtítols a YouTube, segons recomana el consultor seo judith sauch.

 

Publicat dins de General | Desactiva els comentaris

Estratègia de continguts SEO

¿Com fer una estratègia de continguts adequada?

Si no apareixes a Google, no existeixes. Aquesta premissa pot semblar una exageració, però, avui dia, és una realitat. Cada vegada són més les persones que fan les seves compres a través d’internet. El món canvia, els costums i les necessitats de la gent canvien, i nosaltres hem de ser hàbils i canviar amb elles.

Què té a veure això amb la necessitat de tenir una estratègia de màrqueting de continguts? La resposta és molt senzilla: tot.

Per aparèixer a Google o qualsevol altre cercador, cal crear contingut de qualitat, interessant, fresc, actualitzat, contingut rellevant que aportin valor afegit a l’usuari. Tenir una pàgina web que sigui un expositor dels nostres productes o els nostres serveis, ja no és suficient. Ara, a més, hem de tenir un bloc actiu on generem continguts de qualitat per atreure usuaris qualificats al nostre web.

 

La necessitat d’una bona estratègia de continguts_ màrqueting en continguts:


En molts negocis hi ha valents, amants de les lletres, que decideixen escriure ells mateixos els continguts per a la seva pàgina web.

No obstant això, no n’hi ha prou amb saber escriure o seguir les instruccions d’un article trobat en el ciberespai, hi ha molta feina prèvia i posterior que s’ha de fer perquè l’article que s’ha escrit no caigui en sac trencat.

Els  passos d’una estratègia de continguts òptima

Si vols que la teva estratègia de màrqueting de continguts sigui reeixida, heu de tenir en compte totes les fases de la mateixa: abans de començar a escriure els continguts, durant la creació de continguts i després de la creació de continguts. Aquestes tres fases són la clau de l’èxit.

Abans de començar a escriure els continguts:Disseny de l’estratègia de màrqueting de continguts:

El màrqueting de continguts (o el inbound màrqueting, com també es coneix) és la part clau en qualsevol estratègia de màrqueting digital. És la que connectarà els nostres productes i serveis amb potencials clients. I no només això, també ens permet fidelitzar-los.

El treball previ abans de començar a escriure els continguts útils per al teu bloc no és senzill: a través de l’estudi profund del sector i de la competència, has de trobar aquelles paraules clau que et acostin al teu públic objectiu.

 

La cerca de paraules clau és una tècnica de màrqueting imprescindible, és el que ens permet saber de quina manera els usuaris busquen informació sobre temes relacionades amb el teu nínxol de mercat.

Hi ha moltes eines que ens ajuden a dur a terme aquest estudi, algunes de pagament (com les conegudíssimes Semrush o Ahref) i altres gratuïtes (com l’eina AdWords del Google). Però tampoc anem a enganyar-vos: és un treball complex, en el qual s’han de tenir en compte múltiples factors, des del número de visites mensuals fins a la competència i el long tail.

Mentre escrius els continguts – Optimització.màrqueting de continguts


A Internet trobaràs molts articles que et diran que has d’escriure els continguts de la teva web per a les persones i no per als cercadors. És cert. El contingut ha d’estar escrit de manera entenedora per als teus usuaris, però, no hem d’obviar el fet que Google és un robot i que funciona en base a un algoritme.

Hem de posar-li el treball fàcil a Google perquè aquest reconegui de què va nostres continguts perquè sàpiga en quins casos ha de mostrar-los en els cercadors, i això només ho aconseguirem amb una bona optimització.

 

Fa uns anys aquesta optimització es basava únicament en la repetició de paraules clau, però avui en dia hi ha molts més factors que s’han de tenir en compte en la creació de continguts.

 

Saber escriure continguts SEO-friendly és una cosa que s’aprèn a base de coneixement i experiència, perquè no hi ha només un factor que influeixi en una bona optimització: hi ha mil factors diferents que hem de tenir en compte a l`hora de crear la estrategia del blog si volem arribar al éxit segons la experta judith sauch en seo barcelona.

Publicat dins de General | Desactiva els comentaris

Les mencions de Google

Estàs aplicant mencions “sense enllaç” en les teves tàctiques de SEO?

Fins ara, al 2018, hem vist algunes tendències progressives en SEO que afectaran a les empreses a llarg termini. Una d’aquestes tendències que són al 2018 inclou l’ús de mencions “sense connexió”.

Des dels inicis d’Internet, els enllaços han estat les bases de SEO. Els enllaços s’ajuden a connectar-se al web. Per fer referència a alguna cosa o ajudar a navegar pel cercador, adjuntem un enllaç perquè pugui sortir sense problemes del punt A al punt B. Si mencionem alguna cosa sense vincular el lloc o la marca, moltes persones probablement no tindran interès si hi ha no hi ha cap enllaç a seguir.

Els enllaços generalment contribueixen a crear més trànsit al lloc, que condueix a més d’un lloc web de confiança i autoritat a Google i està fent un treball incessant de mantenir-se al dia amb les tàctiques més avançades, però Google sempre busca noves formes d’oferir els millors resultats en el context de la consulta de recerca.

D’aquí ve la tendència de mencions “sense connexió”.
Què és una menció «sense connexió»?

Una explicació senzilla de les mencions “sense connexió” és que es tracta només d’una menció de marca. En lloc d’utilitzar un enllaç per connectar els punts d’una font a una altra, una pàgina només mencionarà la marca dins del text actual.

En SEO tradicional, tret que hi hagi un enllaç adjunt al text de referència referit a una empresa, no els afectaria de cap manera.

Com las pren en consideració Google?

Els motors de recerca s`han adonat de l’enorme impacte del boca a boca per obtenir credibilitat. Tant Google com Bing prenen mesures en les seves pròpies mans, creant mètodes per determinar l’autoritat i la credibilitat d’una companyia o producte en un espai determinat. Ara Google pot esbrinar si la vostra marca és una font de confiança dins de la vostra indústria sense dependre de paraules clau i enllaços d’entrada. Al món de SEO, molts llocs mencionen Moz com una autoritat per a proves, investigació i coneixement.

Què significa això per al venedor mitjà?

Augmenta les teves mencions implícites: Sembla complicat, però es més fàcil del que sembla. Creeu una estrategia de continguts de valor  a la vostra empresa i assegureu-vos que la gent estigui parlant de la vostra empresa a les xarxes socials. Si això és difícil per a la vostra empresa, treballa amb especialistes en influències i prepara estratègies de màrqueting per obtenir mencions.
Adreçant comentaris negatius , atenció :

Els comentaris falsos són quelcom que una empresa ha de prendre seriosament. No només afectarà els clients potencials, sinó que també afectarà el vostre rànquing SEO. No us espereu! En primer lloc, respireu.

 

El pas més crucial per abordar les revisions dels clients és arribar al client. En fer això, et  permet conversar amb el client sobre el problema que es planteja, com s’ha solucionat, i si es pot revisar de nou el producte perquè pugui ser satisfactori per a les seves necessitats.

Això pot obrir les finestres de com permetre al client canviar la seva revisió negativa a una revisió positiva i s’assegura que tingui una revisió menys negativa que pugui reduir-la negativament.

consultor seo judith sauch

Publicat dins de General | Desactiva els comentaris

Vocabulari SEO

Què són els backlinks?

La definició de Backlink és la d’un enllaç extern a la teva web, des d’una altra que apunta directament cap a la teva web o cap a alguna de les seves seccions.
En codi HTML un enllaç s’escriuria de la següent manera: <a href=”http://www.latevaweb.com/”> anchor text </a>

Com es pot apreciar, el link es divideix bàsicament en dues parts:

-La URL de la teva web
-Un  anchor text

¿Què és el o anchor text?

Quan generem un enllaç de texte hem de fer servir una paraula, anomenat també anchor text.Aquesta paraula  serà el text amb el qual visiblement es mostrarà el nostre link i que quan l’usuari faci clic en el mateix, el porti a la nostra web.

 

Funcions del anchor text

El anchor text d’un enllaç pot tenir principalment dues finalitats:

-Generar clics: Si posem un link en un web que rebi moltes visites i posem un  anchor text molt efectiu, el percentatge de clics segurament serà molt més alt que si fem servir un anchor text més genèric.Per això, podem usar-ho a manera de reclam per aconseguir visites directes del mateix.
-Posicionar: El anchor text compleix un paper molt important dins el linkbuilding, per això, haurem de pensar amb molt de cap aquest text, ja que haurem de enfocar a la nostra estratègia SEO.

¿Què significa un link per a Google?

Un link per a Google significa una menció o recomanació des d’una web cap a la teva.
És a dir, com més links tingui la teva web, més recomanacions tindrà de cara a Google, i per tant, més benefici tindràs pel que fa al SEO.
Els enllaços indubtablement ajuden a posicionar, però no podem determinar quants enllaços necessites per posicionar una recerca en concret ja que depèn de molts altres factors.

Enllaços Dofollow VS Enllaços Nofollow

Els enllaços nofollow són enllaços que inclouen l’atribut rel = “nofollow” dins de l’enllaç, per exemple: <a rel=”nofollow” href=”http://www.miweb.com”> anchor text </a>
Incloure aquest nofollow implica que els robots dels cercadors com Google, quan trobin aquest enllaç, no ho van a seguir.

És a dir, no van a rastrejar el contingut del mateix.
Per tant, un enllaç nofollow perd gran valor de cara al SEO causa que els cercadors no segueixen aquests enllaços.
Un enllaç dofollow o follow, és l’enllaç que no conté aquesta etiqueta rel = “nofollow”, és a dir, si no la conté ve implícit que serà dofollow el link. No cal utilitzar rel = “dofollow” en el mateix.
Aquest tipus d’enllaços si que els segueixen els robots dels cercadors com Google, i per tant accedeixen a ells i rastregen el seu contingut.
És per això pel que aquests enllaços si que tenen un gran valor de cara al posicionament web.

Publicat dins de General | Desactiva els comentaris

Auditoria SEO

¿Per què necessito una auditoria de SEO?

Una auditoria SEO és, diguem-ne, com un control de la salut del teu lloc.

1. Et permet comprovar com apareix la teva pàgina web en els resultats de recerca, per així poder trobar i corregir qualsevol debilitat.
2. És la millor forma d’identificar e implementar millores per ajudar a més persones a trobar la teva web, blog o diari digital quan fan cerques.
3. I, en definitiva, els llocs rellevants i ben optimitzats obtenen més trànsit.

En una auditoria SEO, generalment hem d’observar el SEO On-page, el SEO tècnic i els problemes SEO Off-Page.

El SEO On-Page s’assegura que la web està optimitzada perquè el motor de recerca entengui el contingut de la mateixa.

Dins el SEO On-page inclouríem l’optimització de keywords, temps de càrrega, experiència de l’usuari, optimització del codi i format de les URL.

El SEO Off-Page és la part de la feina SEO que es centra en factors externs a la pàgina web.

Els factors més importants en el SEO Off-page són el nombre i la qualitat dels enllaços, presència en xarxes socials, autoritat de la marca i rendiment en els resultats de cerca, és a dir, el CTR que tinguin els nostres resultats en un motor de cerca.

El SEO tècnic són totes les altres activitats d’optimització de motors de cerca que no es relacionen amb el contingut i la creació d’enllaços.

Una auditoria completa de SEO analitzarà alguns d`aquests factors.


Una de les coses més importants que has de fer en el teu auditoria SEO és assegurar-te que els motors de cerca poden rastrejar el seu lloc.

La forma més senzilla de fer-ho és a través de Google Search Console : Necessitaràs un compte de Google per poder utilitzar Google Search Console. Si ja estàs fent servir Google Analytics, també pots vincular els dos comptes per accedir a les dades de Search Console al teu compte de Google Analytics.

Quan hàgiu iniciat la sessió, hi ha un parell d’eines que t’ajudaran a descobrir si Google pot rastrejar el teu lloc web.

-Assegura’t que l’arxiu XLM Mapa del lloc web està en motor de Console.

-Assegura’t de tenir un mapa de lloc XML per al seu lloc web i d’haver-ho enviat a Google Search Console.

Aquest arxiu l` indicarà al motor de recerca on són totes les teves pàgines web perquè puguin ser rastrejades.

Aquest fitxer també t`estableix com l’autor original del contingut del teu lloc, el que pot evitar que s’elimini de les llistes dels motors de recerca per obtenir contingut duplicat.

 

Search Console et permet també trobar errors de Indexació.


Aquí és convenient fixar-se en els anomenats errors 404, ja que aquests són les anomenades “pages not found” o pàgines on l’enllaç porta a un contingut no trobat.
Si bé Google diu que els 404 no afecten el rendiment del teu lloc, són perjudicials per a l’experiència de l’usuari, de manera que és aconsellable solucionar amb redireccions, si cal.

Robot.txt

Un altre arxiu que pot ajudar amb el SEO és el fitxer robots.txt.

Robots.txt és un arxiu petit que viu al servidor del teu lloc web i li diu als motors de cerca quines parts del seu lloc poden i no poden rastrejar.Google Search Console inclou un tester robots.txt per ajudar-te a identificar errors.

Https

Https  va esdevenir un factor de classificació de SEO a 2014. Google continua fent moviments per a marcar explícitament llocs insegurs.Això afecta tant les percepcions de SEO com dels visitants del teu lloc.

Links trencats

Els links trencats són un altre dels passos que hem de donar a l’auditoria SEO del nostre medi, web o bloc. Amb links trencats ens referim a links externs e interns.

Hi ha diferents eines per detectar-los. La que més utilitzem és ScreamingFrog, atès que el volum de links que normalment utilitzem en consultoria SEO de mitjans és generalment molt alt.Amb aquesta eina també podràs verificar si hi ha URL massa llargues, les quals també poden perjudicar la teva SEO.

Pes de les Imatges

Mida correcta de la imatge .Enllaços trencats a imatges externes. Enllaços d’imatge interna trencats .Falta el text alternatiu.

Tots aquests errors es poden detectar també com a eines com Scream Frog o SEMRush

Velocitat web

L’ideal és que el temps de càrrega sigui de menys de 3 segons. Pots comprovar-ho amb una de les eines de Google.

Judith sauch experta en seo barcelona

Publicat dins de General | Desactiva els comentaris