Origen de Facebook

El 2004 cinc joves van fundar Facebook: Zuckerberg, Saverin (els creadors de Facemash), Dustin Moskovitz, Andrew McCollum i Chris Hughes. No obstant això, per a 2012 tots a excepció de Zuckerberg havien deixat la companyia. Descobreix en què treballen ara els primers empleats de Facebook.

 

En què treballen els primers empleats de Facebook?Possiblement quan Zuckerberg va rebre el seu email d’acceptació a Harvard poc s’hauria imaginat l’emocionant recorregut que tenia per davant. El jove va iniciar els seus estudis a la universitat, però curiosament mai va arribar a acabar-los.

 

Va deixar Harvard i es va dedicar a desenvolupar la prometedora xarxa social, i no seria fins a 12 anys més tard quan tornaria al campus de la universitat on s’han format més futurs milionaris per recollir el seu títol, moment en el qual va donar el seu discurs de graduació a la promoció de 2017.

 

Avui dia Zuckerberg és la cinquena persona més rica del món, i amb tan sols 33 anys posseeix una fortuna de 70,4 milions de dòlars.

La trajectòria de Facebook, des de 2004 fins avui:Aquests són els esdeveniments més destacats:

2004: Cinc universitaris creen Facebook.2005: Ràpidament la plataforma va guanyar popularitat, no només en les universitats nord-americanes, sinó a tot el món. En acabar l’any la xarxa social ja tenia 6 milions d’usuaris.2006: Qualsevol persona major de 13 anys pot unir-se a Facebook. També s’introdueix el news feed que avui dia caracteritza la xarxa social.2007: Microsoft adquireix un 1,6% de la participació en l’empresa per 240 milions de dòlars.2008: Facebook ja té 100 milions d’usuaris! (I el que queda …)

2009: Arriba el famós botó del ‘like’.2010: Facebook comença a ser rendible.2012: Facebook adquireix Instagram per mil milions de dòlars.2012: Facebook ja té 1.000 milions d’usuaris! (I segueix pujant …)

2012: OPV de Facebook: l’empresa va ser valorada en 104. mil milions de dolars, augmentant la fortuna de Zuckerberg a 17,5 mil milions de la nit al dia.2014: Facebook compra l’app de missatgeria instantània WhatsApp per 19 milions de dòlars

.2015: La companyia àmplia internet.org, un projecte per assegurar connexió universal a internet.2015: Per primera vegada en la història Facebook va tenir mil milions d’usuaris actius diaris.

2016: Arriba Facebook Live.2017: Facebook arriba 2.000 milions d’usuaris actius al mes!Abans de la sortida a borsa de Facebook en 2012, una de les majors OPV de la història d’Internet, més de 10 empreses van intentar comprar la xarxa social. No obstant això, Zuckerberg es va mantenir ferm i va rebutjar les ofertes de grans companyies com Google, Microsoft, NewsCorp o Yahoo.

Sembla que el reeixit empresari va prendre la decisió correcta: avui dia el valor de Facebook gairebé arriba als 500 milions de dòlars, i té 3,7 mil milions d’usuaris entre totes les seves xarxes.

¿Que companyies ha adquirit Facebook?A la fi de 2016 Facebook ja havia adquirit 62 negocis. Els seus adquisicions més rellevants són Instagram (1.000 milions de dòlars, 2012), Whatsapp (19.000 milions de dòlars, 2014), Oculus VR (2 mil milions de dòlars, 2014).

 

Quina és la missió de Facebook?Facebook es caracteritza per tenir una missió més enllà d’augmentar el seu valor. Zuckerberg va explicar el propòsit de la companyia en una carta-manifest: l’empresari vol construir una comunitat global on tots els seus usuaris poguessin comunicar-se entre si i compartir coneixement i experiències. És a dir, Zuckerberg vol que Facebook sigui una eina per connectar al món.

Judith sauch consultor seo

Publicat dins de General | Envia un comentari

Historia de Google Adwords

A finals de l’any 1999, Google va començar a vendre anuncis per mostrar-los en la pàgina de resultats. La forma de pagament era CPM (cost per mil impressions), similar al que avui dia encara s’utilitzen en molts diaris i revistes digitals.

Sense importar les visites rebudes, l’anunciant pagava uns diners pactat per cada 1.000 vegades que l’anunci fos mostrat. En aquesta època Google ja tractava d’destacar respecte a altres llocs web. Mentre a la majoria de portals impactaven als usuaris amb molestos banners publicitaris que l’usuari no li interessaven, els anuncis a Google eren només de tipus text perquè l’usuari no ho percebés com una cosa molt molest.

 

La forma en què va néixer AdWords potser va ser poc pretensiosa. Era com el MPV de qualsevol startup d’avui dia. El seu Mínim Producte Viable consistia que un anunciant podia dirigir-se a un “agent de vendes ‘de Google i contractar X milers d’impressions per a un determinat sector, triant alguna paraula per a això. Li donaven un preu en funció del sector a anunciar i poc a poc anava funcionant.

 

No va tenir molt èxit però a Google es mantenien motivats per rendibilitzar el seu cercador, de manera que va invertir en la compra de diferents empreses. L’empresa DoubleClick va trencar en l’època de la bombolla de les puntcom quan Google planejava vendre’ls tot l’inventari d’anunciants i externalitzar el servei de publicitat.

No obstant això, poc després Google ja va introduir el model de pagament per clic, conegut per les sigles PPC, que procedeixen de la veu anglesa pay per clic. més similar al que tenim avui dia. Sembla ser que es va basar en el model de l’empresa Overture que, sense ser directament un lloc on es mostraven els anuncis, era una plataforma intermediària entre anunciants i llocs on es mostraven anuncis mitjançant PPC.

De fet, quan Yahoo! va comprar Overture van iniciar una demanda per incompliment de patents contra Google que es va saldar amb l’emissió de 2,7 milions d’accions a Yahoo! a canvi d’una llicència perpètua.

 

Google va millorar el sistema de licitacions i la forma de mostrar els anuncis i per això pensava tant en l’anunciant com en l’usuari. És a dir, Google sabia que si mostrava anuncis que no fossin rellevants per a l’usuari en les primeres posicions, perdria el domini del mercat de cercadors i no podia arriscar-se a deixar de ser el favorit per la gestió d’anuncis. Així que va canviar l’enfocament inicial del pagament per clic introduint altres factors que feien que un anunci sortís abans o després sense que depengués això únicament de preu de la licitació que establís l’anunciant. I aquest algoritme, encara que amb importants canvis interns, segueix sent vàlid actualment.

Experta en seo barcelona i consultoría seo

Publicat dins de General | Envia un comentari

Historia de Google

Larry Page i Sergey Brin es van conèixer el 1995, quan tenien 24 i 23 anys respectivament, en un acte or) ganitzat per la Universitat de Stanford.

 

Tots dos tenien un objectiu en comú: aconseguir informació rellevant a partir d’una important quantitat de dades. Al gener de 1996 van iniciar la seva col·laboració en un cercador anomenat BackRub.

 

Larry va començar a treballar en la forma d’aconseguir un entorn per als servidors que funcionés amb PCs de gamma baixa i que no necessitarà de potents màquines per a funcionar.

 

Un any després, la tecnologia utilitzada per BackRub per analitzar els links començava a ser coneguda a tot el campus, obtenint una gran reputació. Era la base sobre la qual es construiria Google.

 

El nom prové d’un joc de paraules amb el terme “googol”, encunyat per Milton Sirotta, nebot del matemàtic nord-americà Edward Kasner, per referir-se al nombre representat per un 1 seguit de 100 zeros. L’ús del terme reflecteix la missió de la companyia d’organitzar la immensa quantitat d’informació disponible a la web i al món.Origen nom Google

 

Els primers cent mil dòlarsDurant els primers mesos de 1998 Larry i Sergey van continuar treballant per perfeccionar la tecnologia de recerca que havien desenvolupat. Van utilitzar els seus dormitoris com a centre de dades i oficines. Amb aquesta infraestructura van iniciar la recerca d’inversors que els ajudessin a finançar la seva nova tecnologia, superior a totes les existents fins a la data.

 

Tot i la febre de les “puntcom” en aquest moment, Larry i Sergey tenien poc interès en muntar una empresa pròpia el negoci fos el motor de cerca que havien desenvolupat.
Entre aquests possibles inversors, es trobava David Tall, amic dels dos i un dels fundadors de Yahoo !. Tall els va animar a que ells mateixos desenvoluparan el projecte, creant una empresa basada en el cercador quan estigués completament desenvolupat.
Tot i que el potencial que tenia era enorme, es van trobar amb la negativa de molts portals, que consideraven el fet de tenir un bon cercador com una cosa secundària en els seus objectius.

 

Així doncs, van prendre la decisió de posar en marxa el projecte i buscar capital per abandonar les habitacions i acabar de pagar tot el material que havien comprat per als servidors. Van fer un pla d’empresa i van ser a la recerca d’inversors.

 

Andy Bechtolsheim, un dels fundadors de Sun Microsystems, de seguida va veure que Google tenia un potencial enorme. Només van poder mostrar-li una petita demo però va ser suficient perquè immediatament els donés un xec per valor de 100.000 dòlars, a nom de Google Inc.

 

Però va sorgir un petit problema: no existia encara una empresa anomenada Google Inc., ¡per tant no podien cobrar ni el xec! Un parell de setmanes més tard van decidir buscar nous inversors entre familiars, amics i coneguts per posar en marxa la companyia.

 

La primera oficinaEl 7 de setembre de 1998, Google Inc. ja disposava d’oficines pròpies a Menlo Park, Califòrnia, tot un luxe comparat amb la situació en la qual havien estat fins aleshores. Google.com, encara en fase beta, tenia unes 10,000 recerques cada dia. La premsa començava a parlar del nou cercador i d’una cuina funcionament. Primera oficina Google.

 

El 1999 van aconseguir 25 milions de dòlars de dos importants inversors: Sequoia Capital i Kleiner Perkins Caufield & Buyers.

 

Les modestes oficines ja eren petites per a tots els directius i treballadors de Google, així que es van traslladar a Googleplex, l’actual seu central de Google a Mountain View, Califòrnia.Google.com Team

 

Nous i importants clients van arribar a poc a poc: AOL / Netscape que va escollir a Google com el seu servei de cercador, fent que superés els 3 milions de cerques al dia.
El que va començar sent un projecte univeritario ja era una gran empresa amb un creixement impressionant. El 21 de setembre de 1999 va desaparèixer definitivament de Google.com l’etiqueta que l’identificava com una versió beta.

 

Els quatre Fantàstics de GoogleEncara een l’actualitat Google compta amb 40 mil empleats aproximadament i moltes grans figures del desenvolupament, el màrqueting i els negocis han estat invlucrados en el creixement d’aquesta empresa, quatre noms estan lligats amb més força que cap a la seva gènesi. Aquests són els quatre fantàstics de Google, aquestes figures sense les quals avui Google no seria el que és.

Sergey BrinAquest estudiant de matemàtiques i ciències de la computació va ser el creador de la idea de Google, juntament amb Larry Page, com a part del seu projecte de tesi.

El seu primer projecte, la beta de Google, va ser BackRub, 1 crawler que va ser usat per a explorar la web des de la pàgina de la Universitat de Stanford.

Juntament amb el seu soci Sergey Brin, van desenvolupar l’algoritme PageRank, capaç d’ajudar a rankear la informació continguda a la World Wide Web d’acord a la seva popularitat.

Eric SchmidtL’home dels negocis a Google, es va unir a la companyia el 2001 per ajudar els homes de les idees, Sergey Brin i Larry Page, a fer créixer a la companyia des d’una simple startup a ser una de les companyies més importants del món actual.
És el responsable de les més grabdes aliances, de les granndes compres i de la construcció d’una sòlida xarxa de relacions empresarials que els han ajudat a consolidar-se com el soci que tothom vol.

 

Erich SchmidtEls millors i els pitjors productesGoogle ha creat un sens fi de productes, alguns molt reeixits com AdSense, el seu sistema de publicitat online i base del seu model de negoci, i el seu cercador Chrome, però al mateix temps s’han dedicat a experimentar i innovar en moltíssimes àrees de treball.

 

Productes com Google Wave mai van aconseguir enlairar ni consolidar-se al mainstream, un projecte tan prometedor i sorprenent com Google Glass acaba de ser arxivat, però el “fracàs” o la intuïció que aquests productes no es farien globals no els ha detingut.
Google GlassSota el seu popular filosofia del spaghetti contra la paret (llançar un munt de spaghetti contra la paret a veure quin es queda enganxat) han aconseguit també desenvolupar productes que fan part fonamental de la nostra vida diària: des del seu cercador, passant per productes com Google Maps, el sistema operatiu Android, instal·lat en milers de milions de mòbils al món sencer, el seu sistema de publicitat online que és el líder indiscutible de la indústria i més recentment, amb l’adquisició d’empreses com Nest i la seva recent inversió en Magic Leap entren a experimentar en un camp de negocis la perspectiva encara no és clara per a la majoria del món.

 

Això és Google: l’empresa que l’ha guanyat a totes les altres tecnològiques en la seva capacitat per posar en pràctica l’assaig i l’error, i per assumir aquest últim com a simple experimentació, darrere del desenvolupament de tecnologies sorprenents, útils i, sobretot , que han transformat la nostra manera de viure per sempre.

Consultor seo Judith sauch

Publicat dins de General | Envia un comentari

Origen del SEO

Els primers anys del SEO

Podem situar l’origen del SEO a l’any 1994 amb el naixement de WebCrawler, el primer bot dirigit a indexar el contingut web. Aquest mateix any va néixer Lycos, el primer motor de recerca de la història que utilitzava el sistema de rastreig de pàgines.

 

Només un any més tard, el 1995 va néixer Yahoo !, encara que no funcionava com a cercador tal com el coneixem avui dia, sinó més aviat com a directori; també van aparèixer altres cercadors com Altavista.

 

A mitjans de la dècada dels 90 l’única tasca d’optimització dels llocs web respecte al posicionament orgànic en cercadors consistia a treballar el títol, un factor clau per aquell temps.

 

El SEO va prenent formaL’any 1996 el SEO va començar a prendre forma de manera gradual. A poc a poc, els llocs web van començar a treballar altres aspectes a més del títol com ara les paraules clau; en aquella època, com més densitat de keywords tenia un lloc web, millor posicionament en els resultats de cerca obtenia.

 

Google, el principal motor de cerca actualment, va néixer l’any 1998 de la mà de Larry Page i Sergey Brin. De manera paral·lela, va fer la seva aparició el Pagerank, de manera que els cercadors van evolucionar cap a un model basat en el rànquing en els resultats de cerca, el qual continua vigent a dia d’avui.

 

Va ser l’any 1999 quan les meta etiquetes van fer la seva aparició en el món del SEO, jugant un paper clau en el posicionament orgànic On Page.

 

El SEO es converteix en un aspecte fonamentalAmb l’entrada del nou mil·lenni, Google es va consolidar com el principal motor de cerca. Va ser a partir de l’any 2001 quan el SEO Off Page va començar a cobrar força, especialment pel que fa als links com a factor fonamental per obtenir millors resultats en els rànquings i millorar el pagerank. D’aquesta manera, van aparèixer les granges d’enllaços.

L’any 2002 els cercadors van començar a donar importància no només a la densitat de paraules clau, sinó també al seu colocacióndentro d’un lloc web. En aquest mateix any Google va llançar Adwords, el seu servei de publicitat basat en enllaços patrocinats.

L’any 2003 va ser clau per a Google: llançar Adsense i va comprar Blogger. Els blocs van començar a prendre un protagonisme cada vegada més gran en les estratègies de SEO. És clar que amb això els blocs es van omplir d’spam en els comentaris dels articles; tant va ser així que l’any 2005 va aparèixer l’etiqueta ?? nofollow ?? per combatre el correu brossa en els comentaris dels bloc.

 

L’any 2006 va ser clau pel que fa a posicionament web amb l’aparició de XML Sitemaps; un protocol la funció principal és la d’ajudar als bots a rastrejar i indexar les pàgines dels dominis.

El SEO  com indica la judith experta en seo barcelona, per fí es consolida.A partir de l’any 2010, Google es va convertir en el líder del posicionament orgànic en cercadors. L’any 2011 va llançar Panda, un nou algoritme de posicionament orgànic que va suposar el major cop de la història als llocs web fraudulents. Ni més ni menys que el 12% dels resultats de cerca es van veure afectats per Panda i un gran nombre de granges d’enllaços van desaparèixer. Google va començar a perseguir amb especial duresa aquells llocs amb sobreoptimización de paraules clau i contingut sense cap valor.

 

Només un any més tard, el 2012, Google va llançar Penguin com un pas més en la seva lluita contra el correu brossa a la xarxa. Aquesta actualització de l’algoritme penalitzar durament els llocs web amb links de baixa qualitat.

 

El SEO a dia d’avuiEn els últims anys, el posicionament orgànic en cercadors ha donat un gir radical. Actualment, Google té posat l’ull en dos factors. D’una banda, l’optimització dels llocs web als dispositius mòbils. I, d’altra banda, el SEO Semàntic.

Publicat dins de General | Envia un comentari

¿Origen del Marketing Digital?

Una mica d’història sobre la publicitat.A principis del segle XX, les empreses no invertien en publicitat, sinó que es centraven en millorar els processos de producció de les fàbriques. Entre els anys 50 i 80, comença a augmentar la competència, i el client es sofistica: la demanda de productes més elaborats i diferenciats creix, apareixen la ràdio i la televisió, i tot això impulsa el naixement de la publicitat centrada en el producte.

 

No és fins a mitjans dels o quan les empreses comencen a escoltar el client per dissenyar productes únics i personalitzats. És durant aquests anys quan es desenvolupen disciplines com el telemàrqueting i el màrqueting directe, les bases de dades i els sistemes d’informació. Llavors, el màrqueting i la publicitat es centren en el client i no en el producte.

 

No obstant això, el major canvi que ha patit el màrqueting arrenca en els anys 90. La revolució digital veu néixer un món globalitzat i un mercat on coexisteixen productes similars a preus similars, que són comercialitzats mitjançant canals similars: en conseqüència, la publicitat massiva perd impacte, i el màrqueting ha de canviar.

Les empreses es centren en aportar valors afegits que els diferenciïn, i en oferir al client una experiència única: les marques es converteixen en marques socials que es relacionen amb el seu públic objectiu a través de tots els mitjans que tenen al seu abast.

 

Avui, a tot s’ha unit la irrupció de les noves tecnologies i la digitalització, que han deixat pas al Màrqueting Digital. Però, què és i com pot ajudar a la nostra empresa?

Els fonaments del Màrqueting Digital

Podem definir el màrqueting digital com l’aplicació de les estratègies de màrqueting dutes a terme en els mitjans digitals: és a dir, si traslladem totes les tècniques del màrqueting tradicional al món online i les adaptem a les noves eines, donarà com a resultat el màrqueting digital.

 

Paul Fleming, expert en Màrqueting Digital i Social Media, assegura que les 4P del màrqueting tradicional (Product, Place, Price i Promotion) es tradueixen en 4F quan parlem de màrqueting digital: flux, funcionalitat, feedback i fidelització.

 

Flux. El flux en l’entorn digital ve donat per la interacció que les pàgines web permeten a l’usuari: podem definir llavors el flux com l’estat en què entra l’internauta quan navega a Internet, quan un lloc li ofereix una experiència interactiva i amb valor afegit.

 

Funcionalitat. En màrqueting digital, entenem que un web és funcional quan és atractiva, és fàcil navegar per ella i, en conseqüència, és útil per a l’usuari. No n’hi ha prou amb que el potencial client accedeixi a la nostra web (flux), sinó que per a ser captat la nostra presència online ha de ser funcional, i la nostra web ha de ser fàcilment “navegable”.

 

Feedback. Pot ser que el feedback sigui una de les majors avantatges que ofereix el màrqueting digital a les empreses per conèixer als seus clients i millorar la seva experiència: si l’usuari està en estat de flux i manté la seva navegació gràcies a la funcionalitat, comença a dialogar. I aquí rau el gran poder d’Internet.

 

Fidelització. Finalment, i per posar el fermall, arriba la fidelització: si una empresa es preocupa pel client i demostra interès per les seves necessitats, aquest client serà més propens a ser fidel a la marca.

 

Si bé és cert que no tots els autors estan d’acord: hi ha experts que asseguren que aquests fonaments no són nous, sinó heretats del màrqueting tradicional. De fet, si pensem en una persona que entra en una botiga física podem trobar tots els elements: el client potencial parla amb el dependent (flux), observa els productes ordenats i classificats en els taulells (funcionalitat), opina o pregunta sobre ells als seus cercles pròxims i al propi dependent (feedback) i, si finalment li agrada el producte, torna a comprar a la mateixa botiga (fidelització) com indica la consultoría seo judith sauch

Publicat dins de General | Envia un comentari

¿Qué es el Outbound Marketing?

El Outbound Màrqueting o màrqueting tradicional és el conjunt d’accions encaminades a vendre productes o serveis als usuaris en un únic sentit, és a dir, que la comunicació es realitza sempre de l’empresa a l’usuari i no viceversa.

 

El Outbound Màrqueting es caracteritza per presentar-se de manera intrusiva, sense esperar-lo. Pensem, per exemple, en el típic anunci que et salta mentre reprodueixes un vídeo a YouTube o al banner que et interromp en la visualització d’un article.

 

Outbound Màrqueting a l’actualitatAvui en dia, el Outbound Màrqueting està perdent força davant del Inbound Màrqueting. El temps de què disposa l’usuari és cada dia més limitat, i no vol sentir interromput repetides vegades per ofertes en les que no està interessat.

 

Outbound Màrqueting vs Inbound Màrqueting

Les tendències en el comportament dels usuaris van per un altre camí. L’usuari, en general, no rep de bon grat una crida a porta freda, igual que no sol prestar atenció als correus no desitjats. De la mateixa manera, la publicitat intrusiva que detecta quan navega per Internet, no aconsegueix captar la seva atenció de manera efectiva.

 

Això té tot el sentit del món, per què oferir a l’usuari productes o serveis sense saber si realment està interessat en ells?
D’aquí la importància que cobra el Inbound Màrqueting a l’actualitat. L’usuari està desitjós de continguts que donin resposta a les seves necessitats, continguts que espera i l’ajuden a prendre una decisió durant el cicle de compra tal i com indica la experta en seo barcelona Judith sauch.

Publicat dins de General | Envia un comentari

¿Qué es Inbound Marketing?

Inbound Màrqueting què és?Per respondre què és el inbound màrqueting? començaríem dient que és una estratègia en què s’hauria de basar qualsevol acció de Màrqueting Online de qualsevol Agència de Màrqueting per a qualsevol client.

Des de 2006, el Inbound Màrqueting ha estat el mètode més eficaç de màrqueting en línia per a la comercialització de productes o serveis i generació de clients potencials, disminuint el temps de conversió a client final. No sent excloent amb altres tasques de màrqueting, havent d’estar integrada perfectament en la venda a través d’una necessària Metodologia de Venda.

El Inbound Màrqueting porta el màrqueting digital a un nivell superiorL’inbound màrqueting és una estratègia que està centrada en la generació i captació de clients. En lloc dels vells mètodes de captació de clients a través de la compra d’anuncis ja siguin en mitjans digitals o de comunicació massiva, com la Premsa, Ràdio o Televisió.

El Inbound Màrqueting se centra en la creació de continguts de qualitatContinguts que han d’atraure al teu públic fins a la teva Marca, havent de ser continguts rellevants per als teus buyer persona, on i quan més ho necessiten.

A l’alinear el contingut que es publica amb els interessos del teu client, vam aconseguir de manera natural, tràfic per la teva web, perquè després es converteixi aquest trànsit a clients reals, a través de la maduració d’oportunitats amb accions de màrqueting automatitzades.

El tancament, depenent això sí del tipus de comercialització dels teus productes o serveis, és cosa del venedor, sent aquesta la clau de l’èxit del màrqueting inbound: que el venedor fins que estigui interessat el client no li molesti. Per tant no és que el que estiguem fent estigui necessàriament malament, sinó que ho estem fent en el moment equivocat, és a dir, ho estem fent massa d’hora tenint en compte les fases de maduració del client. Cal esperar! Per a això cal una maquinària per a la generació de leads i la seva maduració.

Es tracta d’una estratègia de màrqueting digitalÉs una estratègia basada en atreure clients gràcies a un conjunt de tècniques de màrqueting no intrusives, generant valor en cadascuna de les etapes del recorregut del comprador.

Implementant aquesta estratègia de màrqueting digital disminuïm el cost d’adquisició.A diferència del màrqueting tradicional, les estratègies de màrqueting digital com aquesta, pretén que els clients potencials trobin a la teva empresa a través de diferents canals, com les xarxes socials o google.

 

Per tant, cal aconseguir que el client se senti atret pels nostres continguts directament relacionats amb els nostres productes o serveis i que per iniciativa pròpia es posi en contacte d’una manera o altra amb la nostra empresa. En definitiva, fer que sigui l’usuari el que et trobi a tu en lloc d’anar tu a buscar-lo.

L’estratègia de màrqueting inbound és un procés a mitjà i llarg termini, que ens facilitarà conèixer millor als nostres clients per així oferir-los continguts de valor que els interessi, conèixer millor les seves necessitats i convertir-los finalment en prescriptors dels nostres productes / serveis.

En aquest article et anem a explicar què és el inbound màrqueting i sobretot com aplicar-lo a la teva empresa, integrant-amb la teva activitat comercial, eines per fer-ho i diferències amb un altre tipus de tècniques de màrqueting. Comencem!

 

Ara sí, què és el Inbound Màrqueting?És una estratègia de màrqueting que consisteix a aportar valor al llarg del camí que recorre el client cap a la compra, amb la generació de continguts, perquè un cop estigui llest per comprar, sigui el venedor el que tanqui la venda.

Busca atraure el client amb continguts fets a la seva mida. Continguts que han d’ensenyar, divulgar contingut de valor, però sobretot han de entretenir, divertir, generant en el destinatari, que a partir d’ara l’anomenarem buyer persona, proximitat i confiança, dit d’una altra manera, hem de generar ganes que ens comprin, sense que els pressionem perquè ho facin, o el que és el mateix Outbound Màrqueting.

 

Aquesta estratègia té quatre fases ben diferenciades: atraure, convertir, tancament i recomanació. Cadascun d’aquests passos podràs conèixer-los en detall en el nostre article fases del Inbound Màrqueting.

 

Què fa una empresa de Inbound Màrqueting?Les empreses de inbound màrqueting duen a terme una combinació d’accions de màrqueting digital, com la gestió de xarxes socials o el correu electrònic màrqueting, el màrqueting de continguts, que contribueix de manera crítica al posiconamiento SEO, a més de campanyes promocionades ja sigui a google o en xarxes socials.

 

Quina és la diferència entre una empresa de inbound màrqueting i una consultoria de inbound màrqueting?Walterman com consultoria de inbound màrqueting el que fa abans de dur a terme qualsevol acció de màrqueting és definir una estratègia sempre basada en inbound màrqueting. Fem coses com investigar a la competència, definir el millor client, descobrint noves oportunitats al Mercat i l’avantatge competiva o tret diferenciador dels nostres clients i els seus productes o serveis.

 

Tot això per a la generació de leads o d’oportunitats de venda sense qualificar, que a través de l’acompanyament de la Marca busca la venda, fent madurar al client, passant per les diferents fases, des que el client sent interès per la Marca fins a la seva recomanació i per què no, fins que ens compra de nou.

L’inbound màrqueting és l’adaptació del màrqueting i les vendes als nous clients.El Inbound Màrqueting neix del canvi en el paradigma de com compren els clients. O potser és igual com ho feien els nostres pares a com ho fan els nostres fills. Avui dia, els clients estan saturats amb tanta informació i publicitat intrusiva. És per aquest motiu que la manera de conquerir als clients ha canviat radicalment.

 

Les Marques hem de deixar de molestar els clients, i crear relacions amb aquests que aportin un valor mutu per a ambdues parts.Cicle de vida del client basat en la seva maduració fins a la compra

És fonamental conèixer què és el que fa el nostre client fins que ens compra, dit d’una altra manera, com interactuen els nostres clients amb la nostra Marca, enfocant com si fos un camí, pel qual transiten els nostres clients consumint continguts.

 

Aquí cobra especial importància la nostra presència online i tecnologies de Inbound Màrqueting per automatitzar moltes de les tasques, totes de fet, fins que el venedor un cop qualificat l’oportunitat es posa en contacte amb el client.

Judith sauch experta consultor seo

Publicat dins de General | Envia un comentari

¿Que es el SEO?

Què és el SEO?

Com definició s’entén el SEO com:
El conjunt d’accions que ens ajuden a millorar la visibilitat d’un lloc web en els resultats de recerca dels diferents cercadors.

El terme SEO ve de l’anglès que fa referència a motor de cerca Optimization. També l’hi coneix com Posicionament web en castellà.

Al fil d’això m’agradaria ampliar la informació amb un vídeo de Luis M.Villanueva en un congrés sobre SEO Social, en ell hi ha una frase que m’agrada molt, si no heu vist el vídeo us recomano que dediqueu un temps i li feu un cop d’ull. Sobre el minut 3 del vídeo es mostra la típica imatge de la Serp de Google. Les Serp ja que aquest és un article per a principiants, també ve de l’anglès motor de cerca Result Page i no és altra cosa que la pàgina de resultats de qualsevol cercador.

Què és bàsic en SEO?En el SEO referent als grans cercadors, més exactament en el referent a Google que és el que ens regeix a tots els que ens guanyem la vida amb això, hi ha tres punts bàsics que cal tenir en compte:

-Títol

-Contingut
-Enllaços

A dia d’avui aquests tres punt són bàsics per fer SEO. Tant en el Títol com en el Contingut requereixen d’una anàlisi de terminologia per aprofitar al màxim la seva funció. Estudiar bé els termes que més recerques tenen ja siguin termes d’una paraula o de diverses. Per analitzar la rellevància dels diversos termes hi ha una eina online molt útil anomenada SEMRUSH.

A més de l’estudi de terminologia és bàsic fer un correcte SEO on Page. El SEO on Page consisteix en l’optimització del contingut de la pàgina per obtenir un bon posicionament de la mateixa. Hi ha un article de Xavier Viguer, SEO de posicionamientoweb.cat que els explica, aquí: Seu On Page. El contingut de qualitat és bàsic ja que et fa gran part de la feina, com ara l’últim punt:
Els enllaços o Linkbuilding

Els enllaços de moment avui en dia més d’una de les armes més perilloses del SEO és una de les més potents. Tenir una correcta gestió dels enllaços de la teva web és bàsic en una estratègia de posicionament. És molt important tenir un volum important d’enllaços de marca, o enllaços que esmentin el nom de la teva web i d’enllaços genèrics, tipus “clica aquí” “aquí” “més info” … amb el qual poder jugar per generar per generar enllaços amb les paraules clau que t’interessa posicionar.

Això és una cosa bàsic ja que si tu tens una botiga de sabates i tots els teus enllaços són amb la paraula sabates, és segur que Google et penalitzarà, tard o d’hora i tota la teva estratègia de posicionament web o SEO serà paper mullat.

Experta seo barcelona judith sauch

Publicat dins de General | Envia un comentari

¿Que es un Expert Seo?

El SEO Specialist (Search Engine Optimization per les sigles en anglès, traduït com Optimització per a motors de cerca), analitza, revisa i executa modificacions en llocs web per aconseguir un millor posicionament en els motors de cerca. El seu principal objectiu és maximitzar el trànsit cap a una web determinada, tenint cura del contingut per oferir un producte o servei atractiu.

La qualitat és protagonista en el contingut que gestiona un Expert en SEO perquè els motors de cerca estan prioritzant l’usuari a causa de la gran oferta disponible sobre un mateix tema. D’aquesta manera, el paper tècnic del SEO es combina amb coneixements en comunicació que exploren més enllà de les paraules clau utilitzades per posicionar un lloc web.

Funcions del consultor seo

Fer servir estratègies avançades de SEO per posicionar el seu situat en les primeres pàgines de resultats que llancen els motors de cerca, ja que l’usuari sol ingressar a les opcions que se li presenten més ràpidament.

Definir les keywords (paraules clau) que emprarà tant en els seus continguts com en les xarxes socials que responen al lloc web, ja que encara que es prioritzi la qualitat, els motors estan automatitzats per realitzar un primer filtre per aspectes tècnics.Identificar quins canvis s’han de fer a la web per escalar posicions en els resultats de recerca, i en el cas de trobar-se en un lloc de privilegi, analitzar quines accions el van portar fins allà per mantenir-les i aplicar-les en altres continguts.

Examinar dades de recerca i mètriques referents al trànsit que s’interessa per un contingut en particular, de manera que la investigació brindi pistes per prendre decisions encertades que compleixin amb els objectius de la companyia o organització.

Què estudiar per ser un SEO

És una professió que s’estudia a nivell de postgrau per la seva especificitat. Els programes més freqüents són Màster en Social Media & SEO i SEM o Postgrau en SEO & SEM, amb les variants que poden oferir les diferents universitats o instruccions d’educació superior. S’ha de tenir en compte que el SEO Specialist requereix de 3 a 5 anys d’experiència laboral en l’àrea de màrqueting digital per poder desenvolupar les seves funcions amb autonomia

Publicat dins de General | Envia un comentari

Algoritme Panda Google

Principals canvis de Google Panda 4.0 en el posicionament

Penalitzacions per al contingut de baixa qualitat

Un contingut de baixa qualitat repercutirà directament en què la pàgina o web pugui estar penalitzada i no aparèixer entre els principals resultats dels cercadors. Per sota de les 300 paraules Google s’entendrà que som SPAM i ens tractarà com a tal. Així doncs, escrivim contingut de valor, amb detall i d’interès per als usuaris i amb una extensió de 800 paraules mínim.

Només d’aquesta manera, estarem “en gràcia” amb Google.

Si bé és un identificador que ets SPAM, fins a cert punt Google no havia incidit tant anteriorment en aquest aspecte. Amb l’arribada de Google Panda 4.0 el contingut duplicat passa a ser un element pel qual t’has de preocupar en funció del sector la temàtica de la teva web.

Una botiga online, per exemple, haurà a partir d’ara oblidar-se de “copiar-pegar” les descripcions que posi el fabricant en els seus productes i donar-los un toc original i diferent, així com a crear més continguts en les mateixes fitxes de producte si vol tenir més visibilitat.

 

El sector turístic també pot trobar algun tipus de problemàtica, especialment els portals tipus Booking, Edreams, i altres més petits, ja que poden tenir la seva web carregada de contingut duplicat sense saber-ho, i patir baixades més que significatives. Ull amb les webs en WordPress, ja que si no se sap treballar, poden generar quantitat de contingut duplicat a la mateixa web (tags, categories, rutes d’enllaç, etc.)

Freqüència en la publicació dels continguts

Si bé és cert que la qualitat és el més important, la quantitat també ho és. Publicar contingut diverses vegades a la setmana prevaldrà per sobre d’aquells blocs o webs que només publiquen gener contingut. Pot ser necessari començar amb la creativitat o fins i tot donar entrada al bloc a algun amic, convidat o empleat que vulgui fer-ho … però fer-ho bé tal i com aconsella el consultor seo.

Creixement i millora del Autor Rank

S’espera amb aquest nou algoritme que Google vulgui donar més rellevància als autors del contingut, i en aquest sentit primar l’enllaç de blocs i webs contra perfils i pàgines de Google Plus, la seva xarxa social per excel·lència, per així aconseguir una major repercussió i rellevància.

¿Reduirà importància al Linkbuilding?

Si parlem que vol primar que els més petits tinguin oportunitats clares d’aparèixer en els cercadors, no és cap ximpleria pensar que pot relegar una cosa tan complicat i costós d’aconseguir com la captació d’enllaços de qualitat, en post del contingut freqüent i de qualitat . En qualsevol cas, estarem sobre la pista per confirmar o no aquest punt

Xarxes socials i el SEO Social

La combinació del contingut original, amb un bon posicionament i una bona difusió en rede socials prevaldrà sobre altres estratègies a la xarxa. Google sempre ens ha animat a mimar la nostra repercussió social i ara més que mai li interessa en gran manera. Tracem una estratègia coherent i difonguem a Facebook, Twitter, Google Plus, etc. tots els nostres continguts, perquè així puguin escalar posicions en els cercadors.

 

Paraules clau naturals i semàntiques

Aquest punt no és nou, però avança en contínua evolució. Si has de definir les teves paraules clau, no busquis fer una feina fàcil i ràpid. Detecta les que millor defineixin el que fas, però també pensa en com et van a trobar les persones a través de paraules Long Tail i fins i tot recerques semáticas.

 

Google ja no vol un arbre de 50 de paraules clau, busca 300, 400 o 600 paraules que et defineixin amb múltiples variables i comença a treballar amb totes elles categoritzades. Al final, qui et va a trobar i comprant és són les persones, no Google, però seguint les seves normes teva visibilitat serà més gran.

Publicat dins de General | Envia un comentari