Què és el SEO local?

Per entendre el SEO local, hem de saber que el SEO (optimització en motors de cerca) són un conjunt d’accions destinades a optimitzar la posició que ocupen determinats llocs web o web en els resultats organics que Google o un altre cercador mostra als usuaris quan realitzen cerques relacionades amb continguts publicats en el lloc.

Fem una referència especial a Google, per ser el cercador popular per excel·lència, està estadísticament verificat que rep entre el 90 i el 96 per cent de les recerques mensuals a la web.Quan es parla específicament de SEO local, es fa referència al conjunt d’accions que tenen com a finalitat millorar la visibilitat de determinada pàgina web en els resultats organics de les recerques en funció de la ubicació geogràfica dels usuaris.Importància del SEO local: quan l’implementarem?

El SEO local s’implementa per a les empreses que disposen d’un local físic, i per raons òbvies, desitgen que la seva pàgina web tingui prioritat per a les cerques realitzades per usuaris que es trobin en la mateixa geogràfica ubicació, i mostren (a través de les seves preguntes ) interès o curiositat sobre els seus serveis, productes, entre altres.Tot i que el SEO per si mateix fa referència a accions generals, podem complementar-lo amb les accions d’optimització local.

No necessariament hem de centrar-nos en un i deixar l’altre d’un costat, més es tracta de buscar la compatibilitat entre aquests dos elements. Tot i que la importància que li donem a la part local, s’ha de trobar en proporció amb el nostre tipus de negoci, si els clients potencials necessàriament han de trobar a prop de la botiga física per adquirir els serveis, les accions d’optimització per a cerques locals han de ser majors i representar .

Un veritable temps de planificació, enfocament i treball.Per altra banda, si la nostra pàgina o lloc web està enfocada en un projecte en línia, amb vendes de tipus internacional, per exemple … les accions per a la localització d’optimització no són realment necessàries, encara que si bé podem valernos de algunes per arribar a un públic específic, el lloc, al ser de caràcter internacional, ha de pelear per una bona posició en les recerques globals.Per aconseguir treure’l el major benefici a la nostra web, hem de centrar-nos i tenir en clar els objectius i objectius del negoci, les limitants i les variables. D’aquesta manera, podrem establir una estratègia de SEO que es trobarà enfocada a optimitzar la pàgina web d’acord amb les nostres necessitats, en referència al públic al qual ens volem arribar.

Consultor seo barcelona Judith Sauch

 

Publicat dins de General | Envia un comentari

Implementació de tècniques SEO

Les tècniques SEO són ​​accions orientades a millorar el posicionament orgànic de determinada pàgina web, la qual cosa és realment important si volem fer visible la nostra pàgina en els cercadors i augmentar la quantitat de trànsit que rebem. Les tècniques SEO són ​​variades, algunes es centren en l’optimització dins de la pàgina, a això anomenem “SEO a la pàgina”, i altres es dediquen a accions externes que no depenen directament de nosaltres, anomenant-se “SEO Off Page”.

Encara que molt freqüentment estem buscant aquest conjunt de tècniques SEO que impulsin la nostra posició d’una manera extraordinària, la realitat és que no existeix una fórmula màgica que ens brinda la certesa que una tècnica va a sobre de sortir i ens posarem a la primera posició de Google .

El treball SEO com indica un consultor seo, comprèn cert temps, en què s’implementen diverses pràctiques que es destinaran a millorar la nostra classificació, i posicionarnos en un lloc excel·lent.Tècniques SEO bàsiques per tenir en compteQuan es realitza el treball SEO, l’encarregat ha de seleccionar tècniques que, d’acord amb la seva experiència, li han brindat resultats favorables.

Tot i que els resultats SEO varien d’acord a les pàgines en què es treballa, sempre és necessari realitzar accions bàsiques, entre les quals es troben:

1. Ús de paraules clau d’acord a la intenció de cerca dels usuaris: cal tenir present que, els cercadors, volen oferir-li, al usuari, el que es troba buscant d’una forma segura i ràpida.

2. Mejorar el CTR: el percentatge de clics a través (CTR) és una estadística a la qual hauríem de prestar molta atenció, combinant-los amb altres com la taxa de rebot i el temps de permanència. És fonamental comptar amb un meta títol idoni, així com la correcta meta descripció, que aconsegueix despertar interès en els usuaris i els incita a fer clic a la nostra pàgina web.

3. Optimitza el rastreig de rastreig, sense índexs páginas sense interès: abans que res, heu de saber que el rastreig d’arrossegament és el temps que els motors de cerca us dedicen a cada lloc web per rastrejar i calificar les diferents URL. Com que els cercadors necessiten temps per efectuar aquesta tasca, hem de prioritzar les pàgines que vulguem ser indexades, en cas contrari, correm el risc de quedar-se d’última i ser ignorades

.4. Velocitat i seguretat de la web: actualment, aquests són dos aspectes rellevants per al posicionament, ja que interfereixen, de manera directa, amb l’experiència de l’usuari (el que Google més valora).

Publicat dins de General | Envia un comentari

Algoritme Colibrí Google

Després de Google Penguin i Google Panda, que van ser actualitzacions del seu algoritme i ja van generar bastant polèmic, Google ha fet una renovació completa del seu sistema de cerques. Això ho ha fet aprofitant la celebració del seu 15 aniversari. Quines implicacions porta Colibrí per al SEO? ¿Introdueix canvis rellevants respecte al que ja sabíem sobre posicionament web?

Colibrí tracta de fer a Google més humà. Entén les relacions entre les persones i la tecnologia com una conversa. Cada vegada més, les persones “parlen” amb el cercador, introduint preguntes completes, incloent signes d’interrogació.

Ara el cercador tractaria no d’centrar-se en les paraules clau, sinó en el significat real de la pregunta. Per exemple, si algú escriu a Google, “quin és el millor poliesportiu de Barcelona?”, Google ja no només interpretaria les paraules clau “poliesportiu”, “Barcelona”, sinó també tracta de comprendre el sentit de la pregunta i l’experiència de l’usuari.

 
Això ens dóna una idea de coses que ja es venien anunciant per conèixer el “valor” dels continguts que tractin d’aquest tema. No només les paraules clau, sinó les aparicions en xarxes socials (especialment Google Plus), la qualitat dels continguts, l’autoritat de l’autor, és a dir, factors externs a la simple combinació de paraules clau.

 
Això és una cosa que fa la web molt més semàntica; només que ara Google s’entendrà no només les relacions entre paraules, sinó els conceptes i l’experiència de l’usuari previ. Les “recerques conversacionals” i les recerques amb paraules clau de “long-tail” tindran molta més importància.

Per lo que Google  ens convida a centrar-se més en el valor dels continguts i adaptar el web al mòbil. Si bé aquests són aspectes que portem temps repetint, amb cada canvi veiem que Google segueix avançant en aquesta direcció. Les velles tècniques de SEO han anat deixant de ser útils, ja que el cercador es va tornant més intel·ligent i cal pensar cada vegada més en l’usuari, com corrabora la experta en seo barcelona Judith sauch i els seus vuit anys de experiencia.

 

Publicat dins de General | Envia un comentari

¿Que es el SEO Semántic?

El SEO semàntic té el seu origen en el dia en què Google va llançar el seu algoritme Hummingbird. En aquell moment, pocs imaginaven que es tractaria d’una fita d’extraordinària importància: a partir de llavors canviaria per sempre la manera de fer SEO gràcies a un algoritme completament nou.

 

Es pot dir que Google, fins llavors, només entenia les paraules i els seus sinònims i, després de cada recerca, el motor “llegia” les paraules i les buscava en els seus índexs relacionats amb cada paraula clau, mostrant els resultats segons l’ordre determinat de les seves algoritmes. Realment, Google no entenia el significat de la cerca. En aquest context era normal el paper preponderant de les paraules clau.

Tot va canviar amb Hummingbird.

A partir de llavors, Google (però també altres motors de cerca com Yandex o Bing) va començar a donar respostes d’una manera molt més humana, aplicant la semàntica, analitzant la posició de les paraules i la relació que les pròpies paraules tenen entre elles, creant entitats molt grans formades per la relació entre milers o fins i tot milions de paraules entre si, i també relacionades amb altres entitats. Però què és una entitat? Una entitat pot ser una persona, un lloc o una cosa. I aquestes entitats es poden associar a dates, accions o a altres entitats.

 

Gràcies a Hummingbird, Google va començar a respondre a les recerques complexes, que es poden definir com les recerques que utilitzen un patró totalment humà, la màxima representació són les recerques de veu (en lloc de buscar “restaurants económics Madrid” es busca “on puc menjar per pocs diners avui “).

El mateix Google va definir el canvi d’una manera molt encertada, afirmant que després de Hummingbird ja no eren un motor de cerca, sinó un que oferia respostes.
L’impacte de Google Hummingbird en un primer moment va ser infravalorat per molts especialistes en SEO, ja que els canvis en els rànquings de les principals  keywords van ser mínims després del llançament d’aquest nou algoritme. No obstant això, molt aviat es va veure que el seu impacte era enorme, encara que molt diferent en comparació amb algoritmes com Penguin.

Un dels aspectes més visibles de l’impacte del SEO semàntic en els resultats de recerques estrictament relacionat amb la crucial importància de les entitats-, és que Google porta anys potenciant molt el Knowledge Graph i les Rich Cards, provocant que en cada vegada més cerques es pugui trobar directament la resposta en la pàgina de cerca, sense necessitat de fer clic en cap resultat orgànic.

Judith sauch consultor seo

Publicat dins de General | Envia un comentari

¿Com es un consultor SEO?

La figura d’un consultor SEO és fonamental dins de l’estratègia de màrqueting online i posicionament web d’una empresa. Anem a desgranar a continuació les característiques i coneixements que ha de tenir un bon consultor SEO, amb l’objectiu que serveixi de guia i compromís de la feina que realitzem a seoalcuadrado. També perquè sàpigues què és el que has de demanar a un professional d’aquest tipus per a la teva empresa.

 

Formació d’un consultor SEO

Hi ha multitud d’acadèmies i escoles de formació que ofereixen en l’actualitat cursos per millorar el posicionament web de pàgines. És important destacar que aquest tipus d’acadèmies ofereixen cada vegada una formació més avançada, en comptar amb bons professionals que s’encarreguen dels temaris i les classes. Tenir una base de coneixements és important, però també cal una relació laboral constant amb el posicionament en cercadors. Google readapta de forma constant els paràmetres que determinen un bon posicionament web, el que al seu torn obliga a estar a l’última pel que fa tècniques i eines SEO.

 

Per tant, el més important pel que fa a la formació d’un consultor SEO és que estigui en un període constant de reciclatge. Molt atent a les guies i lectures que Google té com a referència, així com a altres eines que Google posa a disposició dels consultors SEO, com ara els fòrums, on és possible visualitzar una gran quantitat de casos pràctics i reals dels que es pot aprendre molt sobre posicionament en cercadors.

Característiques d’un consultor SEO

D’acord amb l’anterior, serà important que el consultor SEO tingui altes dosis de creativitat i capacitat d’aprenentatge. Amb anterioritat, aquest perfil professional podia viure de l’intent de manipulació dels resultats amb tècniques black hat. Tècniques molt perseguides per Google en l’actualitat i que no ajudaran a l’empresa a complir objectius.

Un dels exercicis que realitza  un consultor seo, és la proposta i creació de noves pàgines a les webs ja existents, basant-se paraules clau detectades com a oportunitat (per la seva baixa competència però elevades cerques). D’aquesta manera, aconseguim generar contingut interessant, que és la principal porta per millorar el posicionament en cercadors.

 

El consultor SEO i la seva actitud

Haurà de ser una persona amb hàbits sans. Equilibrada i predisposada als canvis. Dinàmica, competent i inquieta, amb l’objectiu de ser capaç d’oferir solucions i propostes alternatives i de qualitat davant dels constants canvis que Google proposa pel que fa a tècniques i eines SEO es refereix.

Publicat dins de General | Envia un comentari

¿Les millors eines de SEO?

Analitzar el SEO és impossible sense una sèrie d’eines, hi ha tants aspectes a tenir en compte que és pràcticament impossible fer-ho sense assistents digitals.

Per sort, al mercat hi ha moltíssims programes que ens poden ajudar en aquesta titànica tasca, però l’oferta és tan diferent (tant en preu com en prestacions) que sol ser un veritable mal de cap decantar-se per una o per una altra. Per això, avui us vull parlar de les millors eines SEO.

Algunes de les eines gratuïtes de Google com Analytics o motor de Console són de gran ajuda i en molts casos essencials. No obstant això, per a realitzar una anàlisi en major profunditat de la nostra situació SEO, calen eines de tercers. Per triar-les, cal tenir en compte que qualsevol campanya SEO es basa en els següents 5 pilars:

RecercaSEO tècnicSeguiment de paraules clauAnàlisi dels enllaços entrantsCompartits en xarxes socialsEncara que hi ha eines que prometen resultats integrals, la realitat és que la forma més efectiva d’analitzar la nostra situació és usar les millors eines per a cada àrea.

Depenent de la teva estratègia i pressupost, és possible que et vegis obligat a prioritzar en determinats punt com experta en seo barcelona:

Mozpro:Aquesta eina ofereix un munt de possibilitats, com una aranya (spider bot) o com a seguidor de l’autoritat del domini. No obstant això, on destaca per sobre de tot és en el seu explorador de paraules clau, arribant a ser més complet que el Keyword Planner de Google. Moz Pro és capaç, per exemple, de suggerir noves paraules clau a partir de similituds lèxiques. El seu preu depèn del paquet que triïs, pot anar des dels 99 dòlars mensuals del més bàsic als 599 del més complet.

Botify:Aquest és un dels aspectes més complicats, a causa que normalment gira al voltant d’aspectes complexos sobre codi, que a moltes persones els pot costar distingir-lo del pòster de Matrix. Això fa que en ocasions, si no és programador et costi entendre l’anàlisi que realitzen aquest tipus d’eines. Botify, però, ofereix un equilibri excepcional entre la profunditat de la informació i mostrar-ho de una forma comprensible. En altres paraules, té una interfície molt clara i gràfica!

Ja hem vist en altres ocasions com avui en dia és molt difícil establir un veritable posicionament SEO a les nostres paraules clau, ja que en els últims anys els cercadors han introduït variables com l’historial de l’usuari, l’hora del dia i molt especialment la localització.

Brightedge:
Amb tot, és important seguir en quin lloc ens posicionen els cercadors. BrightEdge és una gran opció, alternativa a SERPLab, amb una interfície molt senzilla i amb uns informes altament personalitzables. La seva gran fortalesa és que et permet realitzar seguiments de les teves paraules claus especificant fins a un àrea metropolitana. És a dir, podràs veure si els teus resultats són diferents a Madrid o Barcelona, cosa tremendament interessant amb les noves tendències de cerca mòbil.

 

Publicat dins de General | Envia un comentari

Generar bon contingut millora el SEO de la teva web

Crea un bon contingut per tenir èxit es fundamental pel SEO

Bàsicament hem d’aplicar la norma de crear un bon contingut significatiu i en un context adequat, no hem d’oblidar que el contingut que més èxit té és aquell que proporciona valor a l’usuari final i que a més proporciona valor i fidelitat a qui el genera. D’aquesta manera els usuaris equiparen el valor d’un contingut amb la marca, empresa o persona que l’hi va proporcionar, fent créixer el valor, i per tant la fidelitat, de la marca o empresa. És tan import fixar-se que contingut creem com la forma i periodicitat amb què ho proporcionem.

 

¿Com saber que contingut tindrà més èxit?

Cal realitzar una investigació i posteriorment un mesurament dels molts continguts que com a experts podem oferir als nostres clients o usuaris. Tal com hem dit abans, amb aquest mesurament hem de saber què és el que els nostres usuaris volen veure i quan ho volen veure. Encertar amb les dues variables és clau, i és un bon truc per aconseguir posicionament web.

A més si venim mesurant, ja hem parlat en algunes ocasions de Google Analitycs, i sabem com mesurar el ROI (també hem parlat sobre això) que han tingut altres continguts, podem fàcilment saber cap on hem d’enfocar els nostres esforços.

 

Pel que fa a tipus de continguts, qualsevol article vestit amb un vídeo suposarà un gran valor afegit tant per a l’usuari com per a la seva visibilitat a Internet, això ja es considera un bon contingut, a més la realitat virtual està tenint gran rellevància en aquest moment , a causa del accés a eines de realitat virtual en formes assequibles.

 

Però al final i insistint sobre la idea principal, un bon contingut no s’aconsegueix posant un text d’un llibre i el publicarà en les xarxes socials. Es tracta d’utilitzar cada canal / medi d’una manera òptima per a l’experiència de l’usuari, de manera que al final la informació sigui útil i valuosa per al consumidor, tal com indica un consultor seo

Publicat dins de General | Envia un comentari

Tipus de Backlinks

Els enllaços són importants per al SEO i el Màrqueting Digital i ho seguiran sent.

Començament un post en el qual vull explicar quins són els tipus d’enllaços que realment funcionen per posicionar el 2019 i com pots aconseguir-los.

I és que, tot i que els grans continguts generen backlinks naturals amb el pas del temps, la veritat és que no és una estratègia fàcil ni ràpida.Si el teu contingut no està posicionat, no tindrà visibilitat ni trànsit i no serà compartit ni enllaçat. Per tant, tant és que sigui un gran contingut si ningú ho veu, així que fuig d’aquesta opció de linkbuilding perquè és lenta i sense garanties d’èxit. La cosa no és tan senzilla.

Enllaços contextuals

Són aquells que apareixen dins del cos del text i si el anchor està envoltat de paraules clau relacionades amb el teu negoci o amb el post que vas a enllaçar, millor que millor.

Aquest tipus d’enllaços són molt importants. Tant que el robot de Google els utilitza per establir les seves notes sobre rellevància, popularitat i autoritat de cada lloc web.

I dit això, està clar que a més dels enllaços naturals resulta necessari dur a terme una estratègia linkbuilding de col·locació de diferents tipus d’enllaços. Si ets nou en això és important que sàpigues quins enllaços serveixen per posicionar i com aconseguir-los, així que et recomano seguir llegint.

Quins beneficis et reportaran?

Trànsit qualificat.

Assegura’t que el Backlink estigui ressaltat en un altre color i sigui fàcilment visible per als usuaris, així la probabilitat que facin clic i arribin fins a la teva pàgina serà més alta.

Traspàs de major linkjuice.

Aquests enllaços són realment valuosos per millorar l’autoritat del teu domini i la seva classificació general en les serps, sobretot si la temàtica i el contingut al voltant de l’enllaç estan correctament seleccionats en base al teu sector / producte / servei.  Impressió de marca.

Si aconsegueixes enllaços contextuals en llocs web d’autoritat del sector o aconsegueixes que un editor popular o influencer et citi en algun dels seus articles aconseguiràs augmentar conversions i confiança respecte al teu producte o servei.  Contingut rellevant que pot atreure leads i conversions cap al teu lloc web.

Enllaços de reviews reals

Els enllaços des ressenyes positives són una de les millors oportunitats de màrqueting en línia. Per aquest motiu les empreses busquin usuaris disposats a fer comentaris sobre els seus productes / serveis a canvi d’una comissió.

Llavors, ¿beneficis dels enllaços en reviews?

Atracció de possibles clients.

Enfortiment del teu nom, imatge, marca.

Reconeixement.

Reputació.

Millorar el SEO.

Si obtens moltes ressenyes positives des de diferents pàgines web, Google es farà ressò i et reclassificar en el seu rànquing particular

Enllaços de xarxes socials

Però, a més d’enllaçar la teva pàgina des dels perfils de xarxes socials populars i posicionar fent una roda d’enllaços (alguns dofollow com about.me i altres nofollow com Facebook i Twitter) és possible publicar enllaços al teu mur o timeline.

En aquest sentit, és important dir que vagis amb compte i que si un fil o pàgina té ja un alt volum d’enllaços, sense cap tipus de rigor pel que fa a la temàtica, el millor és no col·locar el teu enllaç i buscar un altre lloc.

Forums backlink

Tampoc t’obsessionis amb els enllaços dofollow i incorpora enllaços nofollow en la teva estratègia perquè així serà més natural per ulls de Google. La regla 80/20 pot ser una base per començar, però que tampoc et s’obsessionin els números i els percentatges.

Experta en seo barcelona Judith sauch

Publicat dins de General | Envia un comentari

¿Què es el Linkbaiting?

Com crear una bona estratègia de link baiting?

Una bona estratègia de link baiting per a la nostra web, comerç electrònic o bloc és creant un contingut de qualitat que aconsegueixi captar l’atenció dels usuaris. Així ens enllaçaran amb més facilitat i millorarem de forma considerable la política d’enllaços. Bàsicament s’ha de centrar en dos aspectes:

Contingut de qualitat: Contingut que resulti de valor, que està pensat per als usuaris i que els ajudi a resoldre inquietuds i problemes.

Contingut únic: Has de tractar-de contingut que no hi hagi a la xarxa, ja que és un aspecte essencial per aconseguir un bon posicionament.Cal proporcionar a l’usuari un material que marqui la diferència, que resulti divertit, que aporti consells per aconseguir alguna cosa, una guia o tutorial, etc.

Abans d’escriure un article i pujar-lo a internet cal realitzar-se una sèrie de preguntes. Creus que el contingut reuneix la qualitat suficient per a ser compartit?

Serveix de complement a altres post? Els continguts susceptibles de ser enllaçats serien els següents:

Experiències personals: en narrar una història en primera persona li proporcionem un valor afegit al lector. Poden enllaçar-nos des de xarxes socials, post i fòrums.

Tutorials i guies: és el contingut estrella a enllaçar. Quan algú parla d’un tema concret i necessita aportar més dades sobre la temàtica pot recórrer al nostre post.

Entre els exemples de link baiting es troba per exemple enllaçar a una ‘Guia d’ús de Twitter’ quan fem un article sobre aquesta xarxa social.Organització d’esdeveniments o activitats: xerrades, cursos online o conferències tenen cabuda en pàgines especialitzades que enllacen esdeveniments importants per anunciar-los a les seves webs.

Proporcionar alguna cosa gratis: molts blogger ofereixen e-books gratis. En no costar res els usuaris solen esmentar-los en el seu blog i oferir-los als lectors per mitjà d’enllaços. S’utilitza bastant aquest sistema per millorar el posicionament d’una web.

Judith sauch experta en seo barcelona

Publicat dins de General | Desactiva els comentaris

¿Qué es la metadescription?

La meta description és una metaetiqueta que s’ubica dins el bloc <head> </ head> en el codi HTML, i és la petita descripció que serveix per resumir el contingut d’una pàgina web que es mostra sota el title en els snippet dels resultats de cerca.

Com influeix, doncs, la meta description al trànsit orgànic?A causa de que Google és el cercador predominant en una gran part del món, la redacció d’aquesta ha quedat relegada a un pla molt secundari per a molts consultors SEO.Si ens posem en la pell d’un usuari per un moment, immediatament veurem que aquest enfocament és erroni, ja que la meta description fa la funció d’un pont molt important entre l’usuari i la seva inclinació a visitar un determinat lloc web.

Estem acostumats a fer una ullada a aquest breu resum per saber si ens interessa o no fer clic en algun dels resultats.Partint que aquest element correctament optimitzat podria servir-nos molt bé en el nostre objectiu de persuadir a un futur client o possibles visitants a que entrin a la nostra pàgina, estem parlant d’un increment en el clic-through rate.

Quan fem  incloure les paraules clau rellevants amb més potencial a la meta description, apareixen marcades en negreta en els resultats si coincideixen amb els criteris que ha introduït l’usuari que ha realitzat la cerca. Si a més  redactem un missatge que serveixi d’incentiu, guanyarem l’atenció dels usuaris i s’interessarà en el nostre lloc web. En definitiva, podem tractar les meta description com un espai publicitari del nostre producte o servei.

Redactar meta descriptions

Un cop establerta la importància de les meta descriptions, procedim a aprendre a redactar-correctament.Una qualitat fonamental que ha de tenir una bona meta description és ser única i original.Estableix la o les idees principals que vols transmetre a l’usuari: només has 160 caràcters per fer-ho, per la qual cosa cal ser concisos i anar al gra.Utilitza un llenguatge que inciti a l’usuari a fer clic i entrar.

-Descriu el contingut de cada pàgina individual.

-Inclou les paraules clau de forma natural a la redacció.

-No sobreoptimitzis.

-Utilitza els Call-to-action.

Com a annex, considerem convenient esmentar que les meta description -a part de ser utilitzades pels motors de cerca- es mostren també quan es comparteix un enllaç a les principals xarxes socials com Facebook o LinkedIn, una raó més per fer l’esforç de redactar-les.

Experta en seo barcelona Judith Sauch

Publicat dins de General | Desactiva els comentaris