LA CORI

Posted by cherrera on 17 Febrer, 2007 14:55

NOTA:

S’esborren tots el comentaris que contenen frases insultants sobre alguna persona, amb noms i cognoms. Aquesta no és ni serà mai la finalitat d'aquest bloc.

Ahir el cantant d’àmbit local Ariel Santamaria (si no sou de Reus i no el coneixeu no penseu que la vostra cultura musical trontolla) va anunciar que es tornarà a presentar com a cap de llista de la CORI (Coordinadora Reusenca Independent) a les properes eleccions municipals de Reus.

El nom de la candidatura prové de Cori, que és el diminutiu de Misericòrdia, un nom molt popular a la ciutat on la verge de Misericòrdia n’és la patrona.

Santamaria va presentar-se fa quatre anys i amb 1.348 vots va estar a punt de ser elegit regidor. En aquella ocasió la presentació de la candidatura va ser conduïda, avalada i dirigida per certs integrants del Casal Despertaferro de Reus, alguns dels quals, a posteriori, han traslladat i estès el seu “freakisme” per d’altres formacions polítiques de Reus, pensant, segurament, que aquest “magnífic” currículum, el “know-how” adquirit a la campanya de la CORI i la promesa de tenir aturat el moviment, servirien per tenir obertes les portes a nivell local, comarcal i fins i tot (- quina gosadia intel·lectual!) a nivell de demarcació.

Crec que el fenomen dels, amb tot el respecte, pallassos a la política és bo i és fruït de la maduresa democràtica. He d’aclarir que no considero pallassos, sinó delinqüents, els casos de Jesús Gil o Ruiz Mateos. Els bons pallassos de la política com l’Ariel Santamaria, donen un toc de rebuig al sistema barrejat amb habilitat amb determinades reclamacions que causen, per l’abandó de les mateixes per part dels partits tradicionals més preocupats pel discurs políticament correcte, un suport real de certs sectors, bàsicament juvenils.

El fenomen no és nou. El primer antecedent el trobem a l’Alemanya de 1921 quan el dadaista alemany Johannes Baader va presentar-se com a candidat al Reichstag.

Posteriorment, als anys seixanta a Holanda, els moviments Provo i els Kabouters, dotats de certs components d’ideologia llibertària, van acabar entrant al Parlament holandès, on desprès d’una legislatura certament provocadora però tanmateix avorrida, es varen autodissoldre per dedicar-se a la tasca, molt més atractiva, d’ocupar edificis.

A França, als anys vuitanta, el genial pallasso Colouche va presentar-se a la presidència de la República amb eslògans tan sensacionals com aquell que deia “quina sort que tenen els pobres de viure en un país tant ric”. A Itàlia l’actriu porno Chichiolina (a les llistes del Partit Radical encapçalat en aquells moments per Marco Panella) va ser present al parlament durant tota una legislatura.

El nostre "clown" particular es considera el màxim exponent de l’anomenat juantxisme. El nom, segons la nostra particular llegenda urbana, es deu a un tal Juantxi, noctàmbul habitual, alcohòlic crònic i tertulià irreverent a qualsevol conversa on se'l deixava participar.

L’ideari del juantxisme, segons els seus propis seguidors, és el següent:

  • 1. El bon juantxi beu, et menja l'orella i sempre et gorreja el tabac
  • 2. El juantxi de debò fuig de l'aigua i del sabó
  • 3. El juantxi com cal persegueix les adolescents amb ànsia animal
  • 4. Aquell qui és juantxi deu pasta a tots els bars
  • 5. El juantxi no opina, sentencia
  • 6. El bon juantxi sol ser l'últim a tancar els bars
  • 7. L'home que viu el seu juantxisme té ínfules artístiques
  • 8. El juantxi exemplar és un perdedor vocacional
  • 9. El bon juantxi no creu que l'ordre natural de les coses sigui un juantxi a cada bar, sinó un bar per a cada juantxi
  • 10. Everybody's juantxi, tots som juantxis!

No busqueu propostes racionals al seu programa. Ara per ara, les úniques propostes programàtiques concretes per Reus, es limiten a estar quatre anys sense obres a la ciutat, aparcaments municipals a un euro al dia, i gratuïtat total dels mateixos pels veïns de la Plaça Llibertat. I amenaça amb acabar de dissenyar el programa els propers dies.

Ariel, siguis ben vingut a la cursa electoral i tant de bo retornin a la CORI els teus estimats freakis que van ajudar-te a la campanya del 2003. Serà millor per tots.

Carles Herrera

Reus, 17 de febrer de 2007

Information and Links

Join the fray by commenting, tracking what others have to say, or linking to it from your blog.


















Com se li diu al dia 25 de desembre:



Comentaris

Re: LA CORI

el meu nom | 19/02/2007, 08:46

I tu parles de fikis?

Re: LA CORI

ricard | 19/02/2007, 20:03

Primer q tot tothom és molt lliure de presentar-se a les eleccions, ho diu la llei, encara q et foti.
Q us fotaran un regidor i et sap greu tothom ho sap, però no cal insultar-los de fet la gent sempre té raó i si els voten senyal q els volen a l'ajuntament, així de senzill.
A més si jo fos de Reus (q no és el cas) pots tenir per ben segur q votaria aquesta opció q ens presentes tan despreciable abans de votar els botiflers d'Esquerra.

Visca Catalunya lliure de botiflers!

Re: LA CORI

cherrera | 20/02/2007, 10:37

La frustació i l'enveja és el pitjor que hi ha. Herra posat'hi fulles.

Re: LA CORI

Pau | 20/02/2007, 11:29

SR. Herrera,

Vostè és assessor d'Esquerra. Un assessor assessora, no es dedica a crer problemes.I no ho pot dir tot.

El lògic és que et fotin fora de la feina.

Re: LA CORI

Xavier Milian Nebot | 20/02/2007, 12:23

Sr. Herrera,

Jo sóc del Casal Despertaferro i vaig anar a la llista de la CORI.

Primer de tot, aclarir com bé diu en l'article, que el Casal Despertaferro no estava al darrere de la CORI, sinó alguns dels seus membres igual com hi ha gent del Casal que participa en altres llistes electorals, que no poques.

Crec que el seu article és del tot lamentable. Si vós és l'assessor polític d'ERC a Reus, potser li convindria més pensar com és que el seu partit a nivell municipal treu uns resultats pitjors que el PP a Reus i que ERC a nivell nacional, i perquè la CORI, si tan pallassos érem, va treure 1.348 vots. Potser és que hi ha molta gent que no es sent representada amb els partits polítics que es presenten a la ciutat? Plantegis això i potser així el seu partit canviarà i podrà esgarrapar els vots que va treure la CORI que en el fons és l'únic que li deu importar.

Per qualsevol qüestió no dubti d'enviar-me un missatge electrònic a la meva adreça de correu electrònic personal i no dubtaré en contestar-li.

Re: LA CORI

Maria Cardedeu | 20/02/2007, 12:55

M'agrada la teva cultura en el món dels pallassos polítics, de la qual en dones una lliço en el teu article, tant coneixement només vol dir que tu en formes part.

Però, què es pot esperar d'una persona que diu que ès advocat i no ha passat de tercer.

Crec que Esquerra s'equivoca en conservar-te la feina. Si jo formes part d'aquest partit, al qual voto malgrat persones com tu, ja faria temps que t'hauria enviat a l'atur.

Busca en algun codi d'ètica el que pot o no pot fer un assessor polític

Re: LA CORI

veigues | 20/02/2007, 13:17

Vaja, ara les disputes internes d'un partit es resolen al safareig de fora per a què ho vegi tothom.

Mal favor se li fa a un partit (com per exemple ERC) quan n'hi ha que es dediquen a fer personalisme atacant a tercers. clar a certs clans sembla que els està bé això si així es esquitxen a tercers, ni que sigui els del seu propi partit.

Fem-nos-ho mirar.

Un probable votant de la CORI

Re: LA CORI

Reusenc juantxi | 20/02/2007, 13:22

Sr. Herrera, ets d'Esquerra o del PP? Ja te raó l'Ariel, tothom porta un juantxi a dins i tu en poortes 3.

Re: LA CORI

Joan Guiu i Forès | 20/02/2007, 13:31

Jo també sóc membre del Casal Despertaferro! i en sóc membre de la Junta i tresorer des de fa 7 anys.

I al igual que el meu company desvinculo (no pas per vergonya, sinó per dir la veritat) el Casal de la CORI. Si bé el Casal no ha donat mai suport a cap partit polític i no en té pas la intenció; no
varem veure amb mals ulls, sinó amb bons, la opció ridiculista de la CORI que atacaba el sistema partidista, deixant-lo al nivell d'opereta elitista allunyada de la ciutadania.

Barrejar-nos malintenciondament no deixa de ser un mostra de feblesa seva i d'un marcat to paternalista que no crec que se li escaigui a un home com vosté. Recodi sempre Sr. Herrera - que no ofén qui vol sinó qui pot- i Al Casal Despertaferro! comentaris febles i malordenats com el seu ens fan més gràcia que desgràcia.

Joan Guiu Forès

Re: LA CORI

Marc Guinovard | 20/02/2007, 15:06

Del seu article es despren la mala llet perquè no el deuen voler a les llistes, encertat per part d'Esquerra

Re: LA CORI

Kameni | 20/02/2007, 18:46

Sr. Herrera, si et puc dir senyor clar, o prefereixes "magestat fracasat"? Això de que pallassos a la política és bo i és fruït de la maduresa democràtica has estat encertat, mira Esquerra, en te molts de pallassos que a part, en són molts de juantxis, llastima que no els hagis mencionat en el teu article PATÈTIC! com els altres articles, que per cert, fan cagar. dedica't a una altra cosa xato perque la política no és el teu. T'haurien d'aviar més ràpid que el vent!

Re: LA CORI

Carles Herrera | 20/02/2007, 20:55

Benvolguts Xavier i Joan,

Com saben els lectors d’aquest bloc, sols contesto aquells comentaris que, com els vostres, s’expressen amb educació i correcció, malgrat discrepar profundament del contingut del que jo hagi pogut escriure i malgrat que la crítica sigui dura o molt dura. Considero que aquesta és justament la funció dels blocs.

Malauradament hi ha gent que no ho entén així.

Des d’aquest bloc intento, com a militant d’Esquerra, expressar les meves opinions personals respecte a la situació política local, nacional i internacional. I aquest dissabte, després de llegir el divendres la noticia de la presentació de la CORI a les properes eleccions municipals a Reus, vaig creure oportú fer-ne un comentari aportant elements pel debat polític.

Com reconeix en Xavier, jo no afirmo que l’any 2003 el Casal donés suport a la CORI. Tampoc passaria res si hagués estat així. Per tant Joan, no intento barrejar Casal i CORI de manera malintencionada. Si creus que pot sembla-ho, disculpa’m. No era aquesta la meva intenció.

Està clar que l’any 2003 el fenomen CORI va significar una disminució de vots per Esquerra a la nostra ciutat. Evidentment no els 1348 vots, però si, com a mínim, la meitat. I uns 700 vots menys fan mal. S’ha de reconèixer. I ara davant l’eventualitat de que aquest fet és reprodueixi (molt legítimament es clar) penso que és necessari fer algunes reflexions:

a) - Cal una política municipal d’habitatge públic pels joves com ha fet el nostre regidor d’Urbanisme, o és millor dedicar-se a dir “boutades” seguint la línia ridiculista ?

b) - Calen els diners dels aparcaments públics per poder facilitar la pràctica de l’esport per a tothom, com ha fet Esquerra des de la regidoria d’Esports ?

c) - Fa falta un espai familiar per facilitar la conciliació de la vida familiar i laboral com els que ha creat la nostra tinent d’alcalde i candidata a l'alcaldia, o aparquem les obres durant 4 anys?

Per mi, fer política per la ciutat és justament el que necessitem tots els reusencs i les reusenques, i és justament el que s’ha fet des d’Esquerra, respectant que hi hagi gent que malgrat tot no pensi d’aquesta manera i cregui necessari un vot a la CORI.

La mare dels ous és el que diu en Xavier quan escriu que potser hi ha molta gent que no es sent representada amb els partits polítics que es presenten a la ciutat. Justament des d’ERC s’està realitzant un considerable esforç en apropar la política de ciutat a tots i a totes. Estaria d’acord amb vosaltres en dir que calen més esforços en aquesta direcció.

Quedo a la vostra disposició per qualsevol pregunta o suggeriment que vulgueu fer-me, esperant que continueu la vostra excel•lent tasca al Casal.

Salut, República i visca Catalunya lliure.

Carles Herrera.

Re: LA CORI

cherrera | 20/02/2007, 21:14

Ets patètic. Tu no has fet res de res del que dius més enllà de cagar-la.

Re: LA CORI

Pau Rodríguez | 20/02/2007, 22:48

Jo votaré a l'Ariel, i és un vot de queixa, és un vot que pretén dir que els reusencs ia n'estem farts de polítics mentiders.

A Reus, igual que a Catalunya, no hi ha cap força política prou convincent a la qual votar. Per aquest motiu molts reusencs i jo, preferim, abans que llançar el nostre vot a l'abstenció o al vot en blanc, donar el nostre suport a l'Ariel Santamaria, per tal que en ell es manifesti la nostra indignació.

Les propostes de l'Ariel són, de moment, molt esperades pel poble. A Reus no pots conduir dos dies pel mateix lloc sense que et canviïn el recorregut, i res a dir dels abusius preus dels aparcaments que es van construir amb els nostres impostos.

Jo crec que la CORI serà la força política que més creixerà en les properes eleccions, i crec que no m'equivoco quan afirmo que aquest any arribarem, tranquilament, als 4.000.

El canvi a Reus és possible.
Vota la CORI!
Visca Catalunya Lliure!

Re: LA CORI

Jordi Català Armat | 21/02/2007, 00:18

Carles, o ets un microencefàlic polític pàtetic o un pelaca
nyes de "cuidadu" perquè els teus arguments només són fruit d'un personatge gens reusenc que no té ni idea de la moguda social, cultural i política de reus.
Pd:esta clar que dient tot el que dius o vens de Barcelona o ets del Nàstic!.

Re: LA CORI

Cervera i Arnau | 21/02/2007, 10:27

Sr Herrera,
parla d'educació i correcció als seus lectors,tenint en compte el to ridiculista, mal intencionat, cínic i poc diplomàtic del seu article, segurament discrepem en la forma de concebre l'educació i les bones maneres.
Per a mi l'atac a persones mitjançant col·lectius o entitats de la ciutat (de forma molt sapastre, val a dir-ho de passada) no hem sembla un exemple d'elegància, correcció i bones formes.
Pel que sembla, en veure el "carro pel pedregal" ( si m'ho permet i no ho considera de mala educació), ha reconsiderat la teva posició i ara si, ara ha aportat elements de debat polític sense necessitat d'atacar a cap altre formació, persona, associació cultural...

I si, estic d'acord amb que l'electorat n'està tip i decepcionat dels seus representats, n'està tip que les campanyes es facin a base del desprestigi de l'altri i sense mirar-se el melic, sempre pendents del que fa el del costat!!! el teu article n'és un clar exemple.

Sr.Herrera, si "realment" la seva voluntat era generar debat polític hi han maneres molt més elegants de fer-ho que contribuirien segurament molt millor amb aquesta tasca d'apropament polític a la ciutat.

Re: LA CORI

Indíbil | 22/02/2007, 10:19

Vinga, pelacanyes, imagineu-vos les primeres coses que passaran si feu l'Ariel alcalde:

Com que aparcar serà de franc, tothom sortirà en cotxe a tot arreu, més encara que ara, i per tant, serà definitivament impossible de bellugar-se de l'aparcament si és que n'heu trobat.

Com que s'abaixaran els impostos, baixarà la qualitat dels serveis municipals , i per tant, creixerà indefinidament la mala llet veïnal.

Com que s'ingressaran menys calés, es farà regulació laboral i es llançaran al carrer molts dels empleats municipals (els funcionaris no tindrà dallonses de fer-ho), i, per tant, començaran indefinidament les manifestacions a sota el balcó de l'Ajuntament: al matí els treballadors acomiadats, i a la tarda els ciutadans emprenyats per mal servits!

Com que hi haurà menys calers a la caixa, el nou alcalde s'haurà de pagar ell els regals de protocol i crearà una fàbrica de guitarres i tangues de pell de tigre amb la qual es pagarà els propers discos.

I, així, Ariel, anar fent, in secula seculorum, amén!

I és que, ja ho deia l'avi de la Patacada, a Reus no som res!

Re: LA CORI

Francesc | 22/02/2007, 10:55

EL SR. HERRERA CENSURA
EL SR. HERRERA ESBORRA MISSATGES
ERC=CENSURA

VISCA ARIEL SANTAMARIA!
VISCA ELS JUANTXIS DE REUS!

EVERYBODY'S JUANTXI, TOTS SOM JUANTXIS!

HERRERA CENSURA

SI TENS COLLONS ESBORRA AQUEST MISSATGE

HERRERA CENSURA

Re: LA CORI

Adéuuuu H | 22/02/2007, 13:09

indibil encara et dura la ressaca de carnaval?? O és q tu ets un d'aquests q té por de perdre el "seu" lloc de treball? Només algú com tu, q té ganes de xupar tot el q pugui de la ciutadania agafaria el cotxe pq aparcar és gratis. Jo seguiré anant a peu t'ho asseguro. I no pateixis per la "teva" feina, segurament podries fer de maniquí al sastre de l'Ariel per probar-se els tangues abans d'entregar-li a l'Alcalde la seva roba interior (ja sabem q la pell s'ha de donar una mica abans). Jo et donaré una idea, gratis eh? Vés a Poblet i clausura't.

Re: LA CORI

PePe | 22/02/2007, 13:40

indibil los aviones ya no vuelan??

1 2 3 4  Següent»