Sembla una vegada més que en aquest país nostre es torna a caure en l’error de “copiar” novament una moda que s’ha inventat a Estats Units què s’anomena “Black Friday” i que és més o menys comprar compulsivament -almenys una gran part de consumidors- el que sigui perquè en aquest precís dia tot és més barat.
Que consti que no tinc res a dir de les rebaixes ja que són molt útil tant pel món del comerç com pel del consumidor. El meu comentari crític es dirigeix cap a un altre punt d’aquesta qüestió. El “Back Friday” ja se sap que és una estratègia comercial per fer que la gent compri i consumeixi engrascada pels preus tan baixos que ofereixen tots els comerços.
Però quan veig i observo tot això amb atenció, neix a dins meu un mal pensament i em pregunto: “No serà que en el món del comerç uns dies abans inflen els preus dels seus productes per rebaixar-los just aquest dia?” D’aquesta manera tornen al seu preu original i la gent compra contenta i enganyada.
Conclusió, primera errada: deixar-se enganyar; segona errada: demostrar la poca personanitat que es té copiant les accions que s’ha inventat un país que està a l’altra part del món i que els mitjans de comunicació han fet una publicitat exagerada per ficar-ho de moda i tot el personal hi ha caigut com mosques a la mel. En fi, veig tot això amb resignació i em queda una petita esperança: Que la gent d’aquest país, en un futur, sàpiga pensar, veure i entendre; que es pot anar a comprar lliurement sense que ningú, sigui qui sigui, ens digui el dia a fer-ho. Serà magnífic veure que la gent s’haurà fet gran i tindrà la suficient personalitat per realitzar les seves accions pensades per si mateix.
alumna